Mości, że mi to za występek zarzucają, i o to przekonany zostawam Czy nielepijże było, jakom zawsze prosił i radził, zawołać na Pospolite ruszenie, i Polakom Ojczyzny swej Obywatelom powierzyć obronę konseruacji publicznej, i dostojeństwa swego, aniżeli popełnić i zostawić ten w Ojczyźnie przykład, to jest na własnych, media iusta akceptujących, na tych (co od Szwedów, Ordy, Siedmiogrodzan, i tak wielu nieprzyjaciół obronili krwią swoją Pana) Poddanych, wołać Pogan W czym tak się źle zasłużyli, abo za co na tak ciężkie odium przyszli, ciż to wierni Poddani I. K. Mości czym Stan Szlachecki zarobił sobie na taką nieufność,
Mośći, że mi to zá występek zarzucáią, y o to przekonány zostawam Czy nielepiyże było, iákom záwsze prośił y rádźił, záwołáć ná Pospolite ruszenie, y Polakom Oyczyzny swey Obywátelom powierzyć obronę conseruatiey publiczney, y dostoieństwá swego, ániżeli popełnić y zostáwić ten w Oyczyznie przykład, to iest ná własnych, media iusta ácceptuiących, ná tych (co od Szwedow, Ordy, Siedmigrodzan, y ták wielu nieprzyiaćioł obronili krwią swoią Páná) Poddánych, wołáć Pogan W czym ták się źle zásłużyli, ábo zá co ná ták ćiężkie odium przyszli, ćiż to wierni Poddáni I. K. Mośći czym Stan Szláchecki zárobił sobie ná táką nieufność,
Skrót tekstu: LubJMan
Strona: 81
Tytuł:
Jawnej niewinności manifest
Autor:
Jerzy Sebastian Lubomirski
Miejsce wydania:
nieznane
Region:
nieznany
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
pisma polityczne, społeczne
Tematyka:
polityka
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1666
Data wydania (nie wcześniej niż):
1666
Data wydania (nie później niż):
1666
, we krwi po kostki brodzili Victores. Wychędożone zaraz z trupów Miasto, obmyte drogi, ulice, jako poświęcone olim Stopami BOGA Człowie- ka, a potym od Pogan sprofanowane, obchodzone były od Zwycięzców Chrześcijan przez dni siedm, całowane nabożnie, polewane łzami. Dnia 8. Lipca Godefridus Królem Jerozolimskim obrany, ale złotej nie akceptujący korony, tylko Cierniową, na pamiątkę takiejże CHRYSTUSOWEJ W tym Mieście Koronacyj, w której poszedł na Kalwarią devotus i gratus P. BOGU. Było pod władzą Chrześcijan Jeruzalem w ten czas lat 88. Panowali tu successivè po Godefrydzie, Baldvinus Brat, Baldvinus II, Baldvinus III. de Burgo, Fulco, Baldvinus IV
, we krwi po kostki brodźili Victores. Wychędożone záraz z trupow Miasto, obmyte drogi, ulice, iako poświęcone olim Stopámi BOGA Człowie- ka, á potym od Pogan sprofanowáne, obchodzone były od Zwycięzcow Chrześcian przez dni siedm, cáłowáne nábożnie, polewáne łzámi. Dnia 8. Lipca Godefridus Krolem Ierozolimskim obrány, ale złotey nie akceptuiący korony, tylko Cierniową, ná pamiątkę takieyże CHRYSTUSOWEY W tym Mieście Koronácyi, w ktorey poszedł ná Kalwáryą devotus y gratus P. BOGU. Było pod włádzą Chrześcian Ieruzalem w ten czas lat 88. Pánowali tu successivè po Godefrydźie, Baldvinus Brát, Baldvinus II, Baldvinus III. de Burgo, Fulco, Baldvinus IV
Skrót tekstu: ChmielAteny_II
Strona: 530
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 2
Autor:
Benedykt Chmielowski
Drukarnia:
J.K.M. Collegium Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1746
Data wydania (nie wcześniej niż):
1746
Data wydania (nie później niż):
1746