/ choć bez wątpienia obecnie ich tam niemasz. Co szeroko wiela przykładów Augustym święty w Księgach namienionych pokazuje. Część Wtóra Przez barwy szat pismo święte sądzi o cnotach i występkach. Koni sierści rozmaitej w apokalip: wykład. Młotu na Czarownice Część Wtóra wojska zbrojne wnocywidane na powietrzu. Mąż zbrojny pokazujący się Jozuemu. Aniołowie biczujący. Młotu na Czarownice wojska na powietrzu widziane. Aniołowie stróże wojska. Anieli ludzi bogobojnyvh strzegą. Część Wtóra Gwiazda na kształt miecza. Niebo krwawe. Dla czego wojska na powietrzu pokazują się. Młotu na Czarownice cuda na powietrzu przed wojną Czeską Husową Chrzest po tykających się na powietrzu był słychany. z potworami nie żartować.
/ choć bez wątpienia obecnie ich tám niemász. Co szeroko wiela przykładow Augustym święty w Xięgách námienionych pokázuie. Część Wtora Przez bárwy szat pismo święte sądzi o cnotách y występkach. Koni sierśći rozmáitey w apocalip: wykład. Młotu ná Czárownice Część Wtora woyská zbroyne wnocjwidáne ná powietrzu. Mąż zbrojny pokázuiący sie Iozuemu. Aniołowie biczuiący. Młotu ná Czárownice woyská ná powietrzu widziáne. Aniołowie stroże woyská. Anieli ludzi bogoboynyvh strzegą. Część Wtora Gwiazda ná kształt mieczá. Niebo krwáwe. Dla czego woyská ná powietrzu pokázuią sie. Młotu ná Czárownice cudá ná powietrzu przed wojną Czeską Husową Chrzest po tjkáiącjch sie ná powietrzu był słychány. z potworámi nie żártowáć.
Skrót tekstu: SpInZąbMłot
Strona: 290
Tytuł:
Młot na czarownice
Autor:
Jacob Sprenger, Heinrich Institor
Tłumacz:
Stanisław Ząbkowic
Drukarnia:
Szymon Kempini
Miejsce wydania:
Kraków
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
traktaty
Tematyka:
magia, obyczajowość, religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1614
Data wydania (nie wcześniej niż):
1614
Data wydania (nie później niż):
1614
mający.
A Abakuka Anioł nosił/ kar: 410. Anielska straż/ 3. Anieli ludzi bogobój: strzegą/ 291 Anieli mocami niebieskimi są nazwani/ 343. Anieli wiatry trzymający wykładają się szatanmi/ 395. Anioł sposobił Pannę błogosł: ku poczęciu syna Bożego/ 12. Anioł nad głodem przełożony/ 158. Aniołowie biczujący/ 290. Aniołowie stróże wojska/ 201. Anioł Mszą odprawuje w osobie Ambrożego Z. 444. Antoni ś pokusom podległy/ 90. B Baby czarownice przy połogu jako niebezpieczne/ 142. Bernat Z. szatana świecami gorającymi wygnał/ 415. Białegłowy dla czego się pospolicie do czarów udają/ 3[...] Białagłowa choć nie wszytkie
máiący.
A Abákuká Anioł nośił/ kár: 410. Anielska straż/ 3. Anieli ludźi bogoboj: strzegą/ 291 Anieli mocámi niebieskimi są názwáni/ 343. Anieli wiátry trzymáiący wykłádáią sie szátánmi/ 395. Anioł sposobił Pánnę błogosł: ku pocżęćiu syná Bożego/ 12. Anioł nád głodẽ przełożony/ 158. Aniołowie bicżuiący/ 290. Aniołowie stroże woyská/ 201. Anioł Mszą odpráwuie w osobie Ambrożego S. 444. Antoni ś pokusom podległy/ 90. B Báby cżárownice przy połogu iáko niebiespieczne/ 142. Bernat S. szátáná świecámi goráiącymi wygnał/ 415. Białegłowy dla czego sie pospolićie do czárow vdáią/ 3[...] Białagłowá choć nie wszytkie
Skrót tekstu: SpInZąbMłot
Strona: 461
Tytuł:
Młot na czarownice
Autor:
Jacob Sprenger, Heinrich Institor
Tłumacz:
Stanisław Ząbkowic
Drukarnia:
Szymon Kempini
Miejsce wydania:
Kraków
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
traktaty
Tematyka:
magia, obyczajowość, religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1614
Data wydania (nie wcześniej niż):
1614
Data wydania (nie później niż):
1614
luboby tam przy biczowaniu mogło się widzieć obracanie tedy to znakiem więtszej potęgi będzie: bo nie dla tego JEZUS niewinny/ ma się obracać by sobie ulżyć boleści; ale żeby już odbite ciało/ lubo też i to jako nacięższe mogą być bole/ cierpiało/ dało świeższemu ciału czas do cierpienia/ z korym się JEZUS biczującym chętnie nadstawiał. A my się w bólu zasłaniamy/ a my od nowej boleści uciekamy/ a my się w bolach wierciemy; choć ledwo jedno słówko nas uderzy/ a tknie tylko lekuchno/ o jaki odpor czyniemy! Mocną potęgę JEZUS wszytkim zostawił na sieczenia się nadstawiając. aby każdy/ gdy go co uszczypliwego abo bolesnego
luboby tám przy biczowániu mogło się widźieć obracánie tedy to znakiem więtszey potęgi będźie: bo nie dla tego IEZVS niewinny/ má się obrácać by sobie vlżyć boleśći; ale żeby iuż odbite ćiało/ lubo też y to iako naćięższe mogą być bole/ ćierpiało/ dało świeższemu ćiału czás do ćierpieniá/ z korym się IEZVS biczuiącym chętnie nadstawiał. A my się w bolu zasłaniamy/ á my od nowey boleśći vćiekamy/ á my się w bolach wierćiemy; choć ledwo iedno słowko nas vderzy/ á tknie tylko lekuchno/ o iáki odpor czyniemy! Mocną potęgę IEZVS wszytkim zostáwił ná śieczenia się nádstawiáiąc. áby káżdy/ gdy go co vszczypliwego ábo bolesnego
Skrót tekstu: HinPlęsy
Strona: 205
Tytuł:
Plęsy Jezusa z aniołami
Autor:
Marcin Hińcza
Drukarnia:
Franciszek Cezary
Miejsce wydania:
Kraków
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1636
Data wydania (nie wcześniej niż):
1636
Data wydania (nie później niż):
1636