z nauki Apostołskiej niepisanej: o czym będzie w drugim Artykule. Niechajże P. M. płonnych rzeczy nie powiada. Było zawżdy od początku Apostołów wyznanie o Bogu w Trójcy jedynym/ i będzie do skończenia świata/ Verbum Domini manet in aeternum. A plotki i wymysły Heretyckie że przeciw słowu Bożemu są/ z czasem poniszczały i niszczeją/ jako sam P. M. powiedział. wedle Alkoranu Tureckiego. P. M. chybi prawdy. Orat: 2 con Arianos. Apostołskiego wyznania o Bogu w Trójcy jedynym stróżem jest Kościół 2. Tim: I.
Tegoć wyznania Chrześcijańskiego o Bogu w Trójcy jedynym/ jest stróżem Kościół ś. Chrześcijański/
z náuki Apostolskiey niepisáney: o czym będźie w drugim Artykule. Niechayże P. M. płonnych rzeczy nie powiáda. Było záwżdy od początku Apostołow wyznánie o Bogu w Troycy iedynym/ y będźie do skończenia świátá/ Verbum Domini manet in aeternum. A plotki y wymysły Heretyckie że przećiw słowu Bożemu są/ z czásem poniszczáły y niszczeią/ iáko sam P. M. powiedźiał. wedle Alkoranu Tureckiego. P. M. chybi prawdy. Orat: 2 con Arianos. Apostolskiego wyznánia o Bogu w Troycy iedynym strożem iest Kośćioł 2. Tim: I.
Tegoć wyznánia Chrześćiáńskiego o Bogu w Troycy iedynym/ iest strożem Kośćioł ś. Chrześćiáński/
Skrót tekstu: SkarMes
Strona: 11
Tytuł:
Mesjasz nowych Arianów wedle Alkoranu Tureckiego
Autor:
Piotr Skarga
Drukarnia:
Andrzej Piotrkowczyk
Miejsce wydania:
Kraków
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
pisma religijne
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1612
Data wydania (nie wcześniej niż):
1612
Data wydania (nie później niż):
1612