Elektroniczny korpus tekstów polskich z XVII i XVIII w.


arrow_drop_down
arrow_drop_down




arrow_drop_down
arrow_drop_down
Znaleziono 78 wyników.
Lp Lewy kontekst Rezultat Prawy kontekst Skrót tekstu Data
1 Dla onego obroku i pieczeni sztuki, Jeszcze mu dawne szkolne [szkolny:adj:pl:acc:f:pos] wspomina nauki. Przyznam, żem nigdy nierad takim PotFrasz1Kuk_II 1677
1 Dla onego obroku i pieczeni sztuki, Jeszcze mu dawne szkolne [szkolny:adj:pl:acc:f:pos] wspomina nauki. Przyznam, żem nigdy nierad takim PotFrasz1Kuk_II 1677
2 / czym tu dychali/ napili: a przy naukach szkolnych [szkolny:adj:pl:loc:f:pos] Heretyckich/ oraz i naukę Teologiej Heretyckiej zsobą do SmotApol 1628
2 / czym tu dycháli/ nápili: á przy náukách szkolnych [szkolny:adj:pl:loc:f:pos] Hęretyckich/ oraz y náukę Theologiey Haeretyckiey zsobą do SmotApol 1628
3 Piotrkowskiego. 1. Zaki, którzyby się Rektorom Szkolnym [szkolny:adj:pl:dat:m:pos] karać dać nie chcieli tych Ordinariis abo Oficjałom ich niech ŁubHist 1763
3 Piotrkowskiego. 1. Zaki, którzyby śię Rektorom Szkolnym [szkolny:adj:pl:dat:m:pos] karać dać nie chćieli tych Ordinariis abo Officyałom ich niech ŁubHist 1763
4 i od pierworódnego grzechu wolna była. X. Trudność szkolną [szkolny:adj:sg:acc:f:pos] zadają w tym punkcie przeciwni takową. i NN BystrzInfGeogr 1743
4 y od pierworodnego grzechu wolna była. X. Trudność szkolną [szkolny:adj:sg:acc:f:pos] zádaią w tym punkcie przeciwni takową. y NN BystrzInfGeogr 1743
5 wierzchu dręczy. Teraz swawolni od niesmacznej pracy I rózgi szkolnej [szkolny:adj:sg:gen:f:pos] wolność mają żacy, Teraz rzemieślnik, lubo z grosza MorszAUtwKuk 1654
5 wierzchu dręczy. Teraz swawolni od niesmacznej pracy I rózgi szkolnej [szkolny:adj:sg:gen:f:pos] wolność mają żacy, Teraz rzemieślnik, lubo z grosza MorszAUtwKuk 1654
6 z kamieniem, I piękny jawor fladrowanej więzi, I szkolna [szkolny:adj:sg:nom:f:pos] brzoza drobniuchnej gałęzi, I żerne buki, i klon MorszAUtwKuk 1654
6 z kamieniem, I piękny jawor fladrowanej więzi, I szkolna [szkolny:adj:sg:nom:f:pos] brzoza drobniuchnej gałęzi, I żerne buki, i klon MorszAUtwKuk 1654
7 Ani drabiny, ani tak wysokiej ławki Nie mając żacy szkolni [szkolny:adj:pl:nom:manim1:pos] , łbem się na dół z góry Jeden śmiałek spuściwszy PotFrasz4Kuk_I 1669
7 Ani drabiny, ani tak wysokiej ławki Nie mając żacy szkolni [szkolny:adj:pl:nom:manim1:pos] , łbem się na dół z góry Jeden śmiałek spuściwszy PotFrasz4Kuk_I 1669
8 ci piwka nawarzy. Ryby i ptaki, psują szkolne [szkolny:adj:pl:acc:mnanim:pos] żaki. Jako kto zgrzeszył, tak go Karzą. FlorTriling 1702
8 ći piwka nawarzy. Ryby y ptaki, psuią szkolne [szkolny:adj:pl:acc:mnanim:pos] żaki. Jako kto zgrzeszył, tak go Karzą. FlorTriling 1702
9 jako gęsie jaje. Przeto się nie podobasz jedno owym szkolnym [szkolny:adj:pl:dat:m:pos] . - Wolę, rzekła, bo oni rządzą i WychWieś 1618
9 jako gęsie jaje. Przeto się nie podobasz jedno owym szkolnym [szkolny:adj:pl:dat:m:pos] . - Wolę, rzekła, bo oni rządzą i WychWieś 1618
10 : Jak wielu, którzy wchodzą w rady z imprezyą szkolną [szkolny:adj:sg:inst:f:pos] , zasadzając się na swej wymowie, gdzie tylko flores LeszczStGłos 1733
10 : Iak wielu, ktorzy wchodzą w rady z impressyą szkolną [szkolny:adj:sg:inst:f:pos] , zasadzaiąc śię na swey wymowie, gdźie tylko flores LeszczStGłos 1733