narodziła, O której wszeteczeństwie bają Grecy siła. Ojca swego zaś Jowisz związawszy kajdany, Wrzucił go między straszne do piekła szatany. Widzisz błąd, i nieczystość, którą na własnego Boga kładą Grekowie, a z Bogów pierwszego. Bo, czy podobna rzecz jest, aby skrępowany Miał być Bóg, i od Syna do piekła wepchany Z taką swoją zniewagą? O głupi rozumie! I który tego mędrzec, błędu niezrozumie? Tak jest w Historyjej. HISTORIA Z. JANA DAMASCENA,
Drugiego być Jowisza Bogiem powiadają, Któremu rząd na wszytkie Bogi przyznawają; I twierdzą o nim, że swą często postać traci, Kiedy się w różnych zwierząt obraca postaci
národźiłá, O ktorey wszeteczeństwie baią Graecy śiłá. Oycá swego záś Iowisz związawszy káydány, Wrzućił go między strászne do piekłá szátány. Widźisz błąd, y nieczystość, ktorą ná własnego Bogá kłádą Graekowie, á z Bogow pierwszego. Bo, czy podobna rzecz iest, áby skrępowány Miał bydź Bog, y od Syná do piekłá wepchány Z táką swoią zniewagą? O głupi rozumie! Y ktory tego mędrzec, błędu niezrozumie? Ták iest w Historyey. HISTORYA S. IANA DAMASCENA,
Drugiego bydź Iowiszá Bogiem powiádáią, Ktoremu rząd ná wszytkie Bogi przyznawáią; Y twierdzą o nim, że swą często postáć tráći, Kiedy się w rożnych źwierząt obráca postáći
Skrót tekstu: DamKuligKról
Strona: 202
Tytuł:
Królewic indyjski
Autor:
Jan Damasceński
Tłumacz:
Mateusz Ignacy Kuligowski
Drukarnia:
Mikołaj Aleksander Schedel
Miejsce wydania:
Kraków
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
wiersz
Rodzaj:
epika
Gatunek:
żywoty świętych
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1688
Data wydania (nie wcześniej niż):
1688
Data wydania (nie później niż):
1688