że Pochodzenie Ducha Z: od Syna i przez Syna, i z Syna, jednęż mają sygnifikacją albo sens; alias jedno to jest ex, ab, per, jako na Florentckim Konsylium O pochodzeniu Ducha Z. od Syna
wyprowadzili Ojcowie z Greckich Ojców wielu cytowanych, i skonwinkowali Greków. O te słowo Per nie było z dawien dawnych kontrowersyj i u Łacinników według Tertulliana in Libro contra Praxeam: bo Per za jedno mieć rozumieli, co prepozycją Ex, i Ab.
Ale Grecy się go chwycili, twierdząc że Duch Święty pochodzi od Ojca przez Syna; lecz im wyeksplikowano, że Per jedno in Divinis, co Ex, albo Ab. Nie znaczy
że Pochodzenie Ducha S: od Syna y przez Syna, y z Syna, iednęż maią sygnifikacyą albo sens; alias iedno to iest ex, ab, per, iako na Florentckim Koncilium O pochodzeniu Ducha S. od Syna
wyprowadzili Oycowie z Greckich Oycow wielu cytowanych, y skonwinkowali Grekow. O te słowo Per nie było z dawien dawnych kontrowersyi y u Łacinnikow według Tertulliana in Libro contra Praxeam: bo Per za iedno mieć rozumieli, co prepozycyą Ex, y Ab.
Ale Grecy się go chwycili, twierdząc że Duch Swięty pochodzi od Oyca przez Syna; lecz im wyexplikowano, że Per iedno in Divinis, co Ex, albo Ab. Nie znaczy
Skrót tekstu: ChmielAteny_IV
Strona: 25a
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 4
Autor:
Benedykt Chmielowski
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1756
Data wydania (nie wcześniej niż):
1756
Data wydania (nie później niż):
1756