Isis, Osyris, Serapis, Animoni Canopus, etc., o których immediate następuje dyskurs.
Sam zdrowy rozum od BOGA do penetrowania wyższych rzeczy kreowany, zawsże dyktował i najgrubszego Geniuszu Ludziom aby komuś jako Supremo rerum Domino Cultum czynili: Sam instynkt naturaly wmawiał: Est DIUS in nobis, agitante caléscimus illo. A że wdzierającego się do serc ich gwałtem, á l atre luminum prawdziwego BOGA nie akceptowali lumen, przynajmniej ad similitudinim veri DEI wymyslali sobie delubra a bardziej deliria. Ex motivo tedy tej inklinacyj do adoracyj jakiej si Najwyższej Poten- POGAŃSKICH
cyj, im clárè nie późnanej, najpierwsi Egipcjanie Bałwanów czczenia stali się Autorowie, alboteż Ninus Król Babiloński Belusa alias
Isis, Osyris, Serapis, Animoni Canopus, etc., o ktorych immediaté następuie dyskurs.
Sam zdrowy rozum od BOGA do penetrowania wyższych rzeczy kreowany, zawsźe dyktował y naygrubszego Geniuszu Ludziom aby komuś iako Supremo rerum Domino Cultum czynili: Sam instynkt naturaly wmawiał: Est DIUS in nobis, agitante caléscimus illo. A że wdzieráiącego się do serc ich gwałtem, á l atre luminum prawdziwego BOGA nie akceptowali lumen, przynaymniey ad similitudinim veri DEI wymyslali sobie delubra a bardziey deliria. Ex motivo tedy tey inklinacyi do adoracyi iakiey si Naywyzszey Poten- POGANSKICH
cyi, im clárè nie poźnaney, naypierwsi Egipcyanie Bałwanow czczenia stali się Autorowie, álboteż Ninus Krol Babiloński Belusa alias
Skrót tekstu: ChmielAteny_I
Strona: 15.
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 1
Autor:
Benedykt Chmielowski
Drukarnia:
J.K.M. Collegium Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1755
Data wydania (nie wcześniej niż):
1755
Data wydania (nie później niż):
1755
nitione, non Vitescam, i Vocatus niebęde extra electos WRejestrze tych, którzy mają honor służyć WMPana Już tedy Jestem wdrodze, i niemieszkannie pozpiesze do usług JEgo, a teraz Voto Zaczynam być i pisać się ad Umbras. Do Im P^a^ Podczaskiego Podwojenę Podolskę.
Wiadoma WMPanu me racente krzywda, którą ponosze od wdzierających się gwałtem et ante Vocatum Już do dóbr i gruntów moich. Jeszcze jednak to mnie Sensu minori afficeret, gdyby Iniurus diesscent cavidlationes, i gdyby mnie wczym sami się znajdują winni, obwiniać i tradukować na publicznych Zgromadzeniach niechcieli. Nigdym chciwego nie miał na cudze oka, propria conteritus sorte. Jak mi się Dobra
nitione, non Vitescam, y Vocatus niebęde extra electos WReyestrze tych, ktorzy maią honor słuzyc WMPana Juz tedy Jestem wdrodze, y niemieszkannie pozpiesze do usług JEgo, a teraz Voto Zaczynam bydz y pisać się ad Umbras. Do Jm P^a^ Podczaskiego Podwoienę Podolskę.
Wiadoma WMPanu me racente krzywda, ktorą ponosze od wdzieraiących się gwałtem et ante Vocatum Juz do dobr y gruntow moich. Jescze iednak to mie Sensu minori afficeret, gdyby Iniurus diesscent cavidlationes, y gdyby mie wczym sami się znayduią winni, obwiniać y tradukować na publicznych Zgromadzeniach niechcieli. Nigdym chciwego nie miał na cudze oka, propria conteritus sorte. Jak mi się Dobra
Skrót tekstu: RzewKor
Strona: 30
Tytuł:
Korespondencja
Autor:
Wacław Rzewuski
Miejsce wydania:
nieznane
Region:
nieznany
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
listy
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
między 1720 a 1750
Data wydania (nie wcześniej niż):
1720
Data wydania (nie później niż):
1750