duchownym ba nawet Zakonnym stanie tak wiele łask Boskich/ oświecenia/ nauk Zbawiennych odebrali? że o nie mniej albo nic niedbając z owym to zapamiętliwym o którym Jakub Z. mówi. Iac: 1. In speculo consideravit se et abiit, et oblitus est qualis fuerit . Na czasik jaki z główką skrzywioną pochodziwszy/ pokwiliwszy się/ tego co poznali zapomnięli; co obiecali/ zaniedbali; co winni czynić mieli/ opiścili. Z tak słodkiego wina w ostry się ocet przemienili/ i jako więc mówią. Optimi corruptio pessima, nierównie gorszymi za tych/ którzy nigdy tak jasnego oświecenia/ tak dzielnych pomocy nie mieli/ ci nie dawni świętochowie/
duchownym bá náwet Zákonnym stánie ták wiele łásk Boskich/ oświeceniá/ náuk Zbáwiennych odebrali? że o nie mniey álbo ńic niedbaiąc z owym to zápámiętliwym o ktorym Iákub S. mowi. Iac: 1. In speculo consideravit se et abiit, et oblitus est qualis fuerit . Ná czáśik iáki z glowką skrzywioną pochodźiwszy/ pokwiliwszy się/ tego co poznali zapomnięli; co obiecáli/ zániedbáli; co winni czyńić mieli/ opiśćili. Z ták słodkie^o^ wina w ostry się ocet przemienili/ y iáko więc mowią. Optimi corruptio pessima, nierownie gorszymi zá tych/ ktorzy ńigdy ták iásnego oświeceniá/ ták dźielnych pomocy nie mieli/ ći nie dáwni świętochowie/
Skrót tekstu: BujnDroga
Strona: 422
Tytuł:
Droga do domu
Autor:
Michał Bujnowski
Drukarnia:
Akademia Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Wilno
Region:
ziemie Wielkiego Księstwa Litewskiego
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1688
Data wydania (nie wcześniej niż):
1688
Data wydania (nie później niż):
1688