w Książ- Czy potraceni Senatorowie pod Glinianami?
ce Florus Polonicus zwanej, Libro 2. napisał, i Wespaziana Kochowskiego, jakoby in Climactere primo libro 6. foliô 373. tęż asserat fatalną tragedyą, więcej po sobie nie mając Autorów i dokumentów. Ale przeprosiwszy tak godnego Autora, i moje wdrugiej Części Aten pod Glinianami afirmacją skasowawszy, zbijam te jego i moją asercją następującemi raciami. Zaden z dawnych i wielkiego kredytu Historyków, bo ani Długoż Kanonik Krakowski Nominat Lwowski, z starożytnych Monimentów Autentycznych, Kroniki Polskie piszący, nic otym nie wspomina, choć bez respektu na osoby, prawdę szczerą na wszystkich pisał, dla tego długo do
w Książ- Cży potraceni Senatorowie pod Glinianami?
ce Florus Polonicus zwaney, Libro 2. napisał, y Wespaziana Kochowskiego, iakoby in Climactere primo libro 6. foliô 373. tęż asserat fatalną tragedyą, więcey po sobie nie maiąc Autorow y dokumentow. Ale przeprosiwszy tak godnego Autora, y moie wdrugiey Części Aten pod Glinianami affirmacyą skassowawszy, zbiiam te iego y moią assercyą następuiącemi raciami. Zaden z dawnych y wielkiego kredytu Historykow, bo ani Długoż Kanonik Krakowski Nominat Lwowski, z starożytnych Monimentow Autentycznych, Kroniki Polskie piszący, nic otym nie wspomina, choć bez respektu na osoby, prawdę szczerą na wszystkich pisał, dla tego długo do
Skrót tekstu: ChmielAteny_III
Strona: 50
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 3
Autor:
Benedykt Chmielowski
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1754
Data wydania (nie wcześniej niż):
1754
Data wydania (nie później niż):
1754
. A lubo Concilium Trydentskie Regula 9. Zakazuje predykcyj o ewentach przyszłych przypadkowych, i tych akcyj, które od woli ludzkiej dependują, takowych mówię predykcyj, któreby co pewnego w ziszczeniu zamykały. Nie idzie zatym, aby to Concilium tym samym pozwalało predykcyj lubo koniekturalnych tyczących się woli ludzkiej. Bo negacja jednego nie jest afirmacja drugiego. Zakaz jednego błędu cięższego, nie jest pozwolenie drugiego choć mniejszego. J owszem gdy toż Concilium mówi w tejże regule. Pozwalają się zaś naturalne obserwacje te, które do żeglugi, roli, medycyny służą. Toć tych tylko pozwalając obserwacyj, koniekturalnych, bo i te być nieomylne nie mogą; tym samym zakazuje
. A lubo Concilium Trydentskie Regula 9. Zakázuie predykcyi o ewentach przyszłych przypadkowych, y tych ákcyi, ktore od woli ludzkiey dependuią, tákowych mowię predykcyi, ktoreby co pewnego w ziszczeniu zamykały. Nie idzie zatym, áby to Concilium tym samym pozwalało predykcyi lubo koniekturalnych tyczących się woli ludzkiey. Bo negacya iednego nie iest affirmacya drugiego. Zakaz iednego błędu cięższego, nie iest pozwolenie drugiego choc mnieyszego. J owszem gdy toż Concilium mowi w teyże regule. Pozwalaią się zaś naturalne obserwacye te, ktore do żeglugi, roli, medycyny służą. Toć tych tylko pozwalaiąc obserwacyi, koniekturalnych, bo y te bydź nieomylne nie mogą; tym samym zákázuie
Skrót tekstu: BystrzInfZup
Strona: 25
Tytuł:
Informacja zupełniejsza
Autor:
Wojciech Bystrzonowski
Miejsce wydania:
Lublin
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
podręczniki
Tematyka:
astrologia, religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1743
Data wydania (nie wcześniej niż):
1743
Data wydania (nie później niż):
1743