nie przeszkadzało
Od stworzenia
Od Potopu
II. Szczyt abo Set syn jego/ nastąpiwszy Roku
235
A wieku swego 105. Panował lat 140. aż przykładem Ojcowskiem także wnuka z następce swego obaczył.
III. Panosz abo Enos, syn jego nastąpiwszy Roku
395
A wieku swego 160. Panował lat 100.
IV. Panoch abo Anach, wnuk tego/ nazwany Molaleł abo Malaleel/ nastąpiwszy Roku
496
A wieku swego 101. Panował 404.
V. Mątu-ściętoch abo Matusale Prawnuk jego/ nastąpiwszy po nim Roku
901
A wieku swego 214. Panował lat 756. aż do Potopu/ który się począł
1657
VI. Jafet/ Prawnuk jego/ nazwany Jupiter nastąpiwszy
nie przeszkadzáło
Od stworzenia
Od Potopu
II. Sczyth ábo Seth syn iego/ nástąpiwszy Roku
235
A wieku swego 105. Panował lat 140. áż przykłádem Oycowskiem tákże wnuká z następce swego obaczył.
III. Pánosz ábo Enos, syn iego nástąpiwszy Roku
395
A wieku swego 160. Pánował lat 100.
IV. Pánoch ábo Anach, wnuk tego/ názwány Moláleł ábo Malaleel/ nástąpiwszy Roku
496
A wieku swego 101. Pánował 404.
V. Mątu-śćiętoch ábo Mathusale Práwnuk iego/ nástąpiwszy po nim Roku
901
A wieku swego 214. Pánował lat 756. áż do Potopu/ ktory się począł
1657
VI. Iáphet/ Práwnuk iego/ názwány Iuppiter nástąpiwszy
Skrót tekstu: DembWyw
Strona: 26
Tytuł:
Wywód jedynowłasnego państwa świata
Autor:
Wojciech Dembołęcki
Drukarnia:
Jan Rossowski
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
traktaty
Tematyka:
języki
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1633
Data wydania (nie wcześniej niż):
1633
Data wydania (nie później niż):
1633
się pokazuje z onej wojny/ którą Plato Aslancką zowie: a Solon zeznawa/ iż będąc w Egipcie/ słychał ją tam być jeszcze przed potopem. Dopiero tedy po śmierci Jadama i Jewy wysiekszy Matusale Kainiany/ aż po te rzeki Państwo uspokoił/ jako świadczy ono miejsce Pisma ś. Jos: 14. Jadam największy miedzy Anachami pogrzebion jest, a ziemia przestała od wojen, to jest uspokoiła się od onej wrzawy długich wojen z Kainianami. Za które uspokojenie ziemie V. Pan świata iż Kainiany wysiekł/ którzy świat mącili/ nazwany był Mątuściąłoch; jako z Azjańskich Żydów/ Chaldeów/ Arabów/ i wszytkich Azjanów/ którzy go nie Matusale zowią/
się pokázuie z oney woyny/ ktorą Plato Asláncką zowie: á Solon zeznawa/ iż bedąc w Egypćie/ słychał ią tám być iescze przed potopem. Dopiero tedy po śmierći Iádámá y Iewy wyśiekszy Máthusale Káiniány/ áż po te rzeki Páństwo vspokoił/ iáko świádczy ono mieysce Pismá ś. Ios: 14. Iadam naywiekszy miedzy Anachami pogrzebion iest, a ziemia przestała od woien, to iest vspokoiłá się od oney wrzáwy długich woien z Káiniánámi. Zá ktore vspokoienie źiemie V. Pan świátá iż Kainiány wyśiekł/ ktorzy świát mąćili/ názwány był Mątuśćiąłoch; iáko z Azyáńskich Zydow/ Cháldeow/ Arábow/ y wszytkich Azyanow/ ktorzy go nie Mathusale zowią/
Skrót tekstu: DembWyw
Strona: 37
Tytuł:
Wywód jedynowłasnego państwa świata
Autor:
Wojciech Dembołęcki
Drukarnia:
Jan Rossowski
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
traktaty
Tematyka:
języki
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1633
Data wydania (nie wcześniej niż):
1633
Data wydania (nie później niż):
1633
tedy Panosa III. P. świata nastąpiła różność miedzy Scytami w Sukcesorze jego Malaeelu IV. Panu świata: tak iż same linią jego/ która w pomienionej Panosze pierwotnej stolicy świata panowała/ zwano Scytami Panochami/ a inszych wszytkich Scytami gminnemi. Stądże Żydzi Giganty od wieków sławne (jako mamy Genef. 6.) Anachami/ miasto Panochami zowią/ których Abben Ezra tamże wywodzi z Anacha pierwszego Giganta/ mówiąc o nim że był z liniej synów Bożych/ to jest Setyanów według pospolitego wykładu. Stąd znać/ że ten po Żydowsku Anach z liniej Setowej/ nie kto inszy był jedno Malaleel IV. Pan świata; który od nastąpienia po Enosu
tedy Pánosá III. P. świátá nástąpiłá rożność miedzy Scytámi w Successorze iego Máláeelu IV. Pánu świátá: ták iż sáme linią iego/ ktora w pomienioney Pánosze pierwotney stolicy świátá pánowała/ zwano Scythámi Pánochámi/ á inszych wszytkich Scythámi gminnemi. Ztądże Zydźi Gigánty od wiekow sławne (iáko mamy Genef. 6.) Anáchámi/ miásto Pánochámi zowią/ ktorych Abben Ezrá támże wywodźi z Anáchá pierwszego Gigántá/ mowiąc o nim że był z liniey synow Bożych/ to iest Sethyanow według pospolitego wykłádu. Ztąd znać/ że ten po Zydowsku Anách z liniey Sethowey/ nie kto inszy był iedno Máláleel IV. Pan świátá; ktory od nástąpienia po Enosu
Skrót tekstu: DembWyw
Strona: 41
Tytuł:
Wywód jedynowłasnego państwa świata
Autor:
Wojciech Dembołęcki
Drukarnia:
Jan Rossowski
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
traktaty
Tematyka:
języki
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1633
Data wydania (nie wcześniej niż):
1633
Data wydania (nie później niż):
1633
Sukcesorze jego Malaeelu IV. Panu świata: tak iż same linią jego/ która w pomienionej Panosze pierwotnej stolicy świata panowała/ zwano Scytami Panochami/ a inszych wszytkich Scytami gminnemi. Stądże Żydzi Giganty od wieków sławne (jako mamy Genef. 6.) Anachami/ miasto Panochami zowią/ których Abben Ezra tamże wywodzi z Anacha pierwszego Giganta/ mówiąc o nim że był z liniej synów Bożych/ to jest Setyanów według pospolitego wykładu. Stąd znać/ że ten po Żydowsku Anach z liniej Setowej/ nie kto inszy był jedno Malaleel IV. Pan świata; który od nastąpienia po Enosu abo raczej Panoszu na Panowanie (w pomienionej Panosze/ pierwotnej stolicy
Successorze iego Máláeelu IV. Pánu świátá: ták iż sáme linią iego/ ktora w pomienioney Pánosze pierwotney stolicy świátá pánowała/ zwano Scythámi Pánochámi/ á inszych wszytkich Scythámi gminnemi. Ztądże Zydźi Gigánty od wiekow sławne (iáko mamy Genef. 6.) Anáchámi/ miásto Pánochámi zowią/ ktorych Abben Ezrá támże wywodźi z Anáchá pierwszego Gigántá/ mowiąc o nim że był z liniey synow Bożych/ to iest Sethyanow według pospolitego wykłádu. Ztąd znać/ że ten po Zydowsku Anách z liniey Sethowey/ nie kto inszy był iedno Máláleel IV. Pan świátá; ktory od nástąpienia po Enosu ábo ráczey Pánoszu ná Pánowánie (w pomienioney Pánosze/ pierwotney stolicy
Skrót tekstu: DembWyw
Strona: 41
Tytuł:
Wywód jedynowłasnego państwa świata
Autor:
Wojciech Dembołęcki
Drukarnia:
Jan Rossowski
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
traktaty
Tematyka:
języki
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1633
Data wydania (nie wcześniej niż):
1633
Data wydania (nie później niż):
1633
inszych wszytkich Scytami gminnemi. Stądże Żydzi Giganty od wieków sławne (jako mamy Genef. 6.) Anachami/ miasto Panochami zowią/ których Abben Ezra tamże wywodzi z Anacha pierwszego Giganta/ mówiąc o nim że był z liniej synów Bożych/ to jest Setyanów według pospolitego wykładu. Stąd znać/ że ten po Żydowsku Anach z liniej Setowej/ nie kto inszy był jedno Malaleel IV. Pan świata; który od nastąpienia po Enosu abo raczej Panoszu na Panowanie (w pomienionej Panosze/ pierwotnej stolicy świata) Panoch rzeczony/ pierwszy na świecie począł Gigantomachią) to jest prześladowanie Kainianów. Czego taka przyczyna była. Za czasów panowania Panosa abo Enosa dziada
inszych wszytkich Scythámi gminnemi. Ztądże Zydźi Gigánty od wiekow sławne (iáko mamy Genef. 6.) Anáchámi/ miásto Pánochámi zowią/ ktorych Abben Ezrá támże wywodźi z Anáchá pierwszego Gigántá/ mowiąc o nim że był z liniey synow Bożych/ to iest Sethyanow według pospolitego wykłádu. Ztąd znać/ że ten po Zydowsku Anách z liniey Sethowey/ nie kto inszy był iedno Máláleel IV. Pan świátá; ktory od nástąpienia po Enosu ábo ráczey Pánoszu ná Pánowánie (w pomienioney Pánosze/ pierwotney stolicy swiátá) Pánoch rzeczony/ pierwszy ná świećie począł Gigántomáchią) to iest prześládowánie Káiniánow. Czego táka przyczyná byłá. Zá czásow pánowánia Pánosá ábo Enosá dziádá
Skrót tekstu: DembWyw
Strona: 41
Tytuł:
Wywód jedynowłasnego państwa świata
Autor:
Wojciech Dembołęcki
Drukarnia:
Jan Rossowski
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
traktaty
Tematyka:
języki
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1633
Data wydania (nie wcześniej niż):
1633
Data wydania (nie później niż):
1633
Biskupowaniu nastąpiwszy po nim Henoch ś. wielą pism kacerwo Kajmowskie psował/ jako szeroce wywodzi Genebr. lib. 1 a po nim od Boga z oczu ludzkich wziętym/ Noe był na Biskupstwo świata nastąpił/ które potym Semowi synowi swemu spuścił/ ten zaś Abrahamowi; jako Mojzes pokazuje/ Gen. 14. Panoch (lubo Anach po Żydowsku) IV. Pan świata zaraz począł siłą bunty Kainianów przeciwko Państwu Scytyckiemu gromić/ poty aż ich 560. roku po stworzeniu świata podbił/ nie tylko pod posłuszeństwo/ jako dziesięć lat przed tym/ ale też i pod hołdy; przeto iż podbici pierwszy raz/ znowu się byli zbuntowali. Za co jako się
Biskupowániu nástąpiwszy po nim Henoch ś. wielą pism kácerwo Kaymowskie psował/ iáko szeroce wywodźi Genebr. lib. 1 á po nim od Bogá z oczu ludzkich wziętym/ Noe był ná Biskupstwo świátá nástąpił/ ktore potym Semowi synowi swemu spuśćił/ ten záś Abráhámowi; iáko Moyzes pokázuie/ Gen. 14. Pánoch (lubo Anách po Zydowsku) IV. Pán świátá záraz począł śiłą bunty Kainianow przećiwko Páństwu Scythyckiemu gromić/ poty áż ich 560. roku po stworzeniu świátá podbił/ nie tylko pod posłuszeństwo/ iáko dźieśięć lat przed tym/ ále też y pod hołdy; przeto iż podbići pierwszy raz/ znowu się byli zbuntowáli. Zá co iáko się
Skrót tekstu: DembWyw
Strona: 41
Tytuł:
Wywód jedynowłasnego państwa świata
Autor:
Wojciech Dembołęcki
Drukarnia:
Jan Rossowski
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
traktaty
Tematyka:
języki
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1633
Data wydania (nie wcześniej niż):
1633
Data wydania (nie później niż):
1633
rok świata. 560. czego mu jaśnie pismo Boże potwierdza Jozue 14. jako się wnetże pokaże. To takie Panocha Mola-leła lubo Malaleela Kainianów prześladowanie/ świat zowie Gigantomachią/ jakoby Gigantów machanie/ to jest/ kijmi abo czymkol- wiek tam było na on czas szermowanie. Co stąd jawno jest/ iż Żydzi Giganty zowią Anachami/ miasto Panochami. Jednakże Gigantów abo raczej Gigasów imię/ nie w ten się czas było Zjawiło na świecie/ ale dopiero około czaśów śmierci Jadamowej/ to jest/ około roku 930. po stworzeniu: kiedy Matusale V. Pan świata/ wysiekł był do szczętu Kajniany/ i uspokoił ziemię: jako się pokazuje z
rok świátá. 560. czego mu iásnie pismo Boże potwierdza Iozuae 14. iáko się wnetże pokaże. To tákie Pánochá Molá-lełá lubo Máláleelá Káinianow prześládowánie/ świát zowie Gigántomáchią/ iákoby Gigántow machánie/ to iest/ kiymi ábo czymkol- wiek tám było ná on czás szermowánie. Co ztąd iáwno iest/ iż Zydźi Gigánty zowią Anáchámi/ miásto Pánochámi. Iednákże Gigántow ábo ráczey Gigásow imię/ nie w ten się czás było ziáwiło ná świećie/ ále dopiero około czáśow śmierći Iádámowey/ to iest/ około roku 930. po stworzeniu: kiedy Máthusale V. Pan świátá/ wyśiekł był do szczętu Kayniány/ y vspokoił źiemię: iáko się pokázuie z
Skrót tekstu: DembWyw
Strona: 41
Tytuł:
Wywód jedynowłasnego państwa świata
Autor:
Wojciech Dembołęcki
Drukarnia:
Jan Rossowski
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
traktaty
Tematyka:
języki
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1633
Data wydania (nie wcześniej niż):
1633
Data wydania (nie później niż):
1633