si sic permanserint.
A naprzód czystości nieoszacowanej klejnot, a który dosyć oszacuje w świecie Iubiler? wżdyć to w Niebie nie inna Baranka JEZUSA asystencja, tylko Panieński poczet, sequuntur Agnum quocunq; ierit. Zbior niewinności MARIA, wszystkie kandorem przechodząca Lilie, meruit candore coronam, że tegoż Baranka Virginitate concepit. Apokaliptyczny Orzeł Jan Ewangelista czy na piersiach drzewa żywota byłby się ważył gnieździć na ostatniej wieczerzy, gdyby był szpony swoje zmazał carnalitate; ale że był Virgo Virgini Christo, tak przypadł do serca, iż był dililectus Discipulus, Boskich tajemnich intimus sekre- Czy mieli przedtym Księża żony?
tarz. A zaco Eliasz Prorok wozem porwany
si sic permanserint.
A naprzod czystości nieoszacowanèy kleynot, á ktòry dosyć oszacuie w swiecie Iubiler? wżdyć to w Niebie nie inna Baranka IEZUSA assystencya, tylko Panieński poczet, sequuntur Agnum quocunq; ierit. Zbior niewinności MARYA, wszystkie kandorem przechodząca Lilie, meruit candore coronam, że tegoż Baranka Virginitate concepit. Apokaliptyczny Orzeł Ian Ewangelista czy na piersiach drzewa żywota byłby się ważył gnieździć na ostatnièy wieczerzy, gdyby był szpony swoie zmazał carnalitate; ále że był Virgo Virgini Christo, tak przypadł do serca, iż był dililectus Discipulus, Boskich taiemnich intimus sekre- Czy mieli przedtym Xięża żony?
tarz. A zaco Eliasz Prorok wozem porwany
Skrót tekstu: ChmielAteny_III
Strona: 11.
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 3
Autor:
Benedykt Chmielowski
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1754
Data wydania (nie wcześniej niż):
1754
Data wydania (nie później niż):
1754
O laus Magnus w Kziędze 2. w Rozdziale 21. pisze, że na wyspie Elandii na Morzu Gockim, znajdują się małe konie, ale bardzo sposobne do nauczenia sztuk wszelkich, jakoto tańcowania etc. Equis albis vęhi jest znak szczęśliwości, albo zwycięstwa. Z tej racyj Zwycięzcy Rzymianie na Kapitolium białemi wieżdzali końmi. Apokaliptyczne konie trzy Apocalipsis cap. 6. Rufus, niger, et pallidus według Z. Augustyna w Homilii 5. na tę Księgę, znaczą Bellum, famem, mortem Witichindus Książę Saski pieczętował się koniem karym, a zostawszy Chrześcijaninem, konia białego miał za herb Kanc: l: 2. Saxoniae cap. 4. O
O laus Magnus w Kziędze 2. w Rozdziale 21. pisze, że na wyspie Elandii na Morzu Gockim, znayduią się małe konie, ale bardzo sposobne do nauczenia sztuk wsżelkich, iakoto táńcowánia etc. Equis albis vęhi iest znak szczęśliwości, albo zwycięstwa. Z tey racyi Zwycięzcy Rzymianie na Kapitolium biáłemi wieżdzali końmi. Apokaliptyczne konie trzy Apocalipsis cap. 6. Rufus, niger, et pallidus według S. Augustyna w Homilii 5. na tę Księgę, znáczą Bellum, famem, mortem Witichindus Xiąże Saski pieczętował się koniem kárym, a zostawszy Chrześcianinem, konia białego miał za herb Kantz: l: 2. Saxoniae cap. 4. O
Skrót tekstu: ChmielAteny_III
Strona: 273.
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 3
Autor:
Benedykt Chmielowski
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1754
Data wydania (nie wcześniej niż):
1754
Data wydania (nie później niż):
1754
owszem, jeśli Królewski Jagiełłonów Snopek na pierwszą Dziejów tych zebranych od pomienionego X. Skargi edycją coś basilicum refudit; na tę succedaneam ich kontinuacją Herbowny W. M. M. P Baranek coś Boskiego zlewa; i niewiem, jeśli o tym przydatku abo komplemencie Annalium Ecclesiasticorum nie mogły się mówić, lub nie w sensie Apokaliptycznym, Lucerna ejus est Agnus; bo ZAŁVŚCIANI Agni ma to przypisać velleri aureo, abo impensis hojnie in praelum effusis, że je oko ludzkie widzi i czytać może. Przeto, co się który rok w tych Rocznych Dziejach wyjawi, to go Lucerna Agnus oświeca: co się tu jaki eventus wspomni lub na przestrogę, lub
owszem, ieśli Krolewski Iagiełonow Snopek na pierwszą Dzieiow tych zebranych od pomienionego X. Skargi edicyą coś basilicum refudit; na tę succedaneam ich continuacyą Herbowny W. M. M. P Baranek coś Boskiego zlewa; i niewiem, ieśli o tym przydatku abo komplemenćie Annalium Ecclesiasticorum nie mogły się mowić, lub nie w senśie Apokaliptycznym, Lucerna ejus est Agnus; bo ZAŁVSCIANI Agni ma to przypisać velleri aureo, abo impensis hoynie in praelum effusis, że ie oko ludzkie widzi i czytać może. Przeto, co się ktory rok w tych Rocznych Dzieiach wyiawi, to go Lucerna Agnus oświeca: co się tu iaki eventus wspomni lub na przestrogę, lub
Skrót tekstu: KwiatDzieje
Strona: 4
Tytuł:
Roczne dzieje kościelne
Autor:
Jan Kwiatkiewicz
Drukarnia:
Drukarnia Kolegium Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Kalisz
Region:
Wielkopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
literatura faktograficzna
Gatunek:
kroniki
Tematyka:
historia, religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1695
Data wydania (nie wcześniej niż):
1695
Data wydania (nie później niż):
1695
sobie poważała, ba i nad Jasonowe u Kolchów, jako to nad bajeczne, słusznie przenosiła. Zajaśniałeś i we Francyj, gdzie godnym podziwienia przymiotom tę dał pochwałę Paryż, którejby piękna prensare cunctis, lecz sperare paucis liceat. Nalazł tam i twój alimenta gloriae między Francuskiemi Liliami, żeby snadź nie sam tylko był Apokaliptyczny Agnus, qui pascitur inter lilia. Nad to gdziekolwiek W. M. M. Pan Magnus Hospes illuxit, wszytkich języki in plausum excivit taka in rebus expediendis dexteritas,owa rzadko widziana comitas morum i wrodzona vrbanitas, zwłaszcza tak wielu języków peritia w W. M. M. Panu ku podziwieniu temperata. Dałeś
sobie poważała, ba i nad Iasonowe u Kolchow, iako to nad baieczne, słusznie przenośiła. Zaiaśniałeś i we Francyi, gdźie godnym podźiwienia przymiotom tę dał pochwałę Paryż, ktoreyby piękna prensare cunctis, lecz sperare paucis liceat. Nalazł tam i twoy alimenta gloriae między Francuskiemi Liliami, żeby snadz nie sam tylko był Apokaliptyczny Agnus, qui pascitur inter lilia. Nad to gdziekolwiek W. M. M. Pan Magnus Hospes illuxit, wszytkich ięzyki in plausum excivit táka in rebus expediendis dexteritas,owa rzadko widźiana comitas morum i wrodzona vrbanitas, zwłaszcza tak wielu ięzykow peritia w W. M. M. Panu ku podziwieniu temperata. Dałeś
Skrót tekstu: KwiatDzieje
Strona: 4
Tytuł:
Roczne dzieje kościelne
Autor:
Jan Kwiatkiewicz
Drukarnia:
Drukarnia Kolegium Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Kalisz
Region:
Wielkopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
literatura faktograficzna
Gatunek:
kroniki
Tematyka:
historia, religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1695
Data wydania (nie wcześniej niż):
1695
Data wydania (nie później niż):
1695
jestem Chrześcijanką wierną, Za mnie, i wielu, lał Chrystus Krew społem, Wiedz że to dla mnie pociecha jedyna Wyznawać Ojca, i Ducha, i Syna. O skryte sprawy Niebieskich sekretów! Tożeście mocną opatrzone strażą, Czyjesz się ręce, waszych tkną Dekretów? I z protokułu zapisy wymażą? Kto siedm pieczęci Apokaliptycznych Otworzyć śmiały Tajemnic rozlicznych? O jak nas wielu w tym defekcie błądzi! Ze bliźnich naszych powierzchowne sprawy Oko obaczy, a słowo osądzi, Nie wiedząc, komu BÓG sprzyja łaskawy, I czym się nasze podejrzenie brzydzi, To nas na Sądzie ostatnim zawstydzi. Już nie śmiem dłużej Święta Matko bawić, Tylkoć się cały
iestem Chrześcianką wierną, Za mnie, y wielu, lał Chrystus Krew społem, Wiedz że to dla mnie pociecha iedyna Wyznawać Oyca, y Ducha, y Syna. O skryte sprawy Niebieskich sekretow! Tożeście mocną opatrzone strażą, Czyiesz się ręce, waszych tkną Dekretow? Y z protokułu zapisy wymażą? Kto siedm pieczęci Apokaliptycżnych Otworzyć śmiały Taiemnic rozlicznych? O iak nas wielu w tym defekcie błądzi! Ze bliźnich naszych powierzchowne sprawy Oko obaczy, á słowo osądzi, Nie wiedząc, komu BOG sprzyia łaskawy, Y czym się nasze podeyrzenie brzydzi, To nas na Sądzie ostatnim zawstydzi. Już nie śmiem dłużey Swięta Matko bawić, Tylkoć się cały
Skrót tekstu: DrużZbiór
Strona: 166
Tytuł:
Zbiór rytmów
Autor:
Elżbieta Drużbacka
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
wiersz
Rodzaj:
utwory synkretyczne
Gatunek:
pieśni, poematy epickie, satyry, żywoty świętych
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1752
Data wydania (nie wcześniej niż):
1752
Data wydania (nie później niż):
1752