Elektroniczny korpus tekstów polskich z XVII i XVIII w.


arrow_drop_down
arrow_drop_down




arrow_drop_down
arrow_drop_down
Znaleziono 281 wyników.
Lp Lewy kontekst Rezultat Prawy kontekst Skrót tekstu Data
1 , przecież od tej którą poznaje doskonałości zawzdy daleka. Argument [argument:subst:sg:nom:m] ten wielkiej wagi dotąd, ile wiedzieć mogę, nie Monitor 1772
1 , przecież od tey ktorą poznaie doskonałości zawzdy daleka. Argument [argument:subst:sg:nom:m] ten wielkiey wagi dotąd, ile wiedzieć mogę, nie Monitor 1772
2 Radziłbym ja wielu Mędrkom, aby porzuciwszy czcze argumentów [argument:subst:pl:gen:m] walki, obrócili czas na takowe sami z sobą lub Monitor 1772
2 Radziłbym ia wielu Mędrkom, aby porzuciwszy czcze argumentow [argument:subst:pl:gen:m] walki, obrocili czas na takowe sami z sobą lub Monitor 1772
3 od samego Ojca Duch ś. pochodzi. Z którego Argumentu [argument:subst:sg:gen:m] daje się widzieć owo Zyzaniego Heretyckie rozumienie/ że do SmotApol 1628
3 od sámego Oycá Duch ś. pochodźi. Z ktorego Argumentu [argument:subst:sg:gen:m] dáie sie widźieć owo Zyzániego Hęretyckie rozumienie/ że do SmotApol 1628
4 ale jak na Syna Bożego. Ponieważ z tego jego Argumentu [argument:subst:sg:gen:m] taka conclusia występuje/ za przełożeniem praemissarum o Przedwiecznym Ducha SmotApol 1628
4 ále iák Syná Bożego. Ponieważ z tego iego Argumentu [argument:subst:sg:gen:m] táka conclusia występuie/ przełożeniem praemissarum o Przedwiecznym Duchá SmotApol 1628
5 Duch Z. nie pochodzi. My na ten ich Argument [argument:subst:sg:acc:mnanim] odpowiadając/ zwyklismy nawodzić/ ponieważ przetożstwo i jedność istności SmotApol 1628
5 Duch S. nie pochodźi. My ten ich Argument [argument:subst:sg:acc:mnanim] odpowiádáiąc/ zwyklismy náwodźić/ ponieważ przetożstwo y iedność istnośći SmotApol 1628
6 Co ferezyją zgubił, a znalazł maźnicę. 446. ARGUMENT [argument:subst:sg:nom:m] NA LUTRY Słuchaj, lutrze, coć wszytko do PotFrasz4Kuk_I 1669
6 Co ferezyją zgubił, a znalazł maźnicę. 446. ARGUMENT [argument:subst:sg:nom:m] NA LUTRY Słuchaj, lutrze, coć wszytko do PotFrasz4Kuk_I 1669
7 lepiej wie co circulus vittosus, taniec, aniżeli co argument [argument:subst:sg:nom:m] , albo regressus demonstrativus. Jeżeli będzie ni twój orzeł MłodzKaz 1681
7 lepiey wie co circulus vittosus, taniec, ániżeli co argument [argument:subst:sg:nom:m] , álbo regressus demonstrativus. Ieżeli będźie ni twoy orzeł MłodzKaz 1681
8 , powiada, ale nie dowodzi, dosyć historyj, argumentów [argument:subst:pl:gen:m] mało. podobno mu się też to już sprzykrzyło? MłodzKaz 1681
8 , powiáda, ále nie dowodźi, dosyć historyi, árgumentow [argument:subst:pl:gen:m] máło. podobno mu się też to iuż zprzykrzyło? MłodzKaz 1681
9 PIEŚŃ ÓSMA. ARGUMENT [argument:subst:sg:nom:m] . Rugier śpiesznie ucieka; wiedma Anglikowi Pierwszą postać z ArKochOrlCz_I 1620
9 PIEŚŃ ÓSMA. ARGUMENT [argument:subst:sg:nom:m] . Rugier śpiesznie ucieka; wiedma Anglikowi Pierwszą postać z ArKochOrlCz_I 1620
10 nie mogę. KONIEC PIEŚNI ÓSMEJ. PIEŚŃ DZIEWIĄTA. ARGUMENT [argument:subst:sg:nom:m] . Orland słyszy Ebudy niezbożne zwyczaje, Która na śmierć ArKochOrlCz_I 1620
10 nie mogę. KONIEC PIEŚNI ÓSMEJ. PIEŚŃ DZIEWIĄTA. ARGUMENT [argument:subst:sg:nom:m] . Orland słyszy Ebudy niezbożne zwyczaje, Która na śmierć ArKochOrlCz_I 1620