tego jest Bogiem/ albowiem że jest Bogiem/ Cuda czyni/ nie idzie zatym/ że Cuda czyni/ przeto jest Bogiem/ gdyż chociażby ich nie czynił/ albowiem do tego nie jest przymuszony ponieważ ad extra libere agit mówi Dawid/ i chociażby i świata nie stworzył/ przecieby on był Bogiem/ zaczym nie dobrze argumentujesz. Jest tedy Bogiem Chrystus Pan/ dla tego/ że naturą jego człowiecza jest Osobista Osobą Bożą/ i nie ma inszej/ tylko tę Osobę Boską. Do tego wielka różnica jest między Cudami świętych/ a Cudami Chrystusowemi/ albowiem oni nie swoją mocą Cuda czynili/ i czynią/ jako Mojżesz/ do którego Bóg mówił
tego iest Bogiem/ álbowiem że iest Bogiem/ Cudá czyni/ nie idźie zátym/ że Cudá czyni/ przeto iest Bogiem/ gdysz choćiaszby ich nie czynił/ álbowiem do tego nie iest przymuszony poniewasz ad extra libere agit mowi Dawid/ y choćiaszby y świátá nie stworzył/ przećieby on był Bogiem/ záczym nie dobrze árgumentuiesz. Iest tedy Bogiem Chrystus Pan/ dla tego/ że náturą iego człowiecza iest Osobista Osobą Bożą/ y nie ma inszey/ tylko tę Osobę Boską. Do tego wielka roznicá iest między Cudámi świętych/ á Cudámi Chrystusowemi/ álbowiem oni nie swoią mocą Cudá czynili/ y czynią/ iáko Moyzesz/ do ktorego Bog mowił
Skrót tekstu: KorRoz
Strona: 100
Tytuł:
Rozmowa teologa katolickiego z rabinem żydowskim przy arianinie nieprawym chrześcijaninie
Autor:
Marek Korona
Drukarnia:
Drukarnia Kolegium Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
dialogi, pisma religijne
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1645
Data wydania (nie wcześniej niż):
1645
Data wydania (nie później niż):
1645