ż jedna do Nieba ścieżka? dwanaście jest bram do górnego Jerualem, gdy nie ab oriente albo austro, to ab occasu albo aqvilone trafić się tam może, jako invius ullus virtuti locus; tak nie masz miejsca z którego by nie było Nieba widać. Zaczym i ziemscy Feliksowie, Felicjani , być Święci mogą, być ascensja i z ziemi do Nieba ze świata ingres. Szczególniej jednak praesentibus omnẽ chcę movere lapidem, abym obicem mógł uczynić intencjom W. M. W. M. Pana, które jakom słyszał do Societatem JESU zamierzają. Boć jeżeli gdzie tu rozumiem samołowki, tu ponęta wabi, i nie tak Boska jak ludzka
ż jedna do Niebá śćieszká? dwanaśćie jest bram do gornego Jerualem, gdy nie ab oriente álbo austro, to ab occasu álbo aqvilone trafić śię tám może, jáko invius ullus virtuti locus; ták nie masz mieyscá z ktorego by nie było Niebá widáć. Záczym y źiemscy Felixowie, Felicyáni , być Swięći mogą, być áscensya y z źiemi do Niebá ze świáta ingres. Szczegulniey jednák praesentibus omnẽ chcę movere lapidem, ábym obicem mogł uczynić intencyom W. M. W. M. Páná, ktore jákom słyszał do Societatem JESU zámierzają. Boć jeżeli gdźie tu rozumiem sámołowki, tu ponętá wabi, y ne ták Boska ják ludzka
Skrót tekstu: BystrzPol
Strona: E4
Tytuł:
Polak sensat
Autor:
Wojciech Bystrzonowski
Drukarnia:
Drukarnia Akademicka Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Wilno
Region:
ziemie Wielkiego Księstwa Litewskiego
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1733
Data wydania (nie wcześniej niż):
1733
Data wydania (nie później niż):
1733