argument, albo regressus demonstrativus. Jeżeli będzie ni twój orzeł: okoć bystre, ale cóż? wszystko coś wysoko albo w-słońce patrzy, ni twój orlik, zawsze główka okryta opuszona, na głowie zawsze Tibi soli, nad drugich wylatuje, i z-tego nie będzie Cherub, nie będzie plenitudo sapientiae, nie domędrzeje ten. Nuż kiedy też będzie człowiekiem Homo, Humanista, i ten nie będzie Cherubinem. Cóż to Humanista? prawda żeć to bywa czasem, iż Humanistowie wielcy, niechcą się nazbyt do wysokich nauk składać, czasem nie mogą: to Humanista nie Cherub: ale raczej to uważam, kiedy to będzie Humanista,
argument, álbo regressus demonstrativus. Ieżeli będźie ni twoy orzeł: okoć bystre, ále coż? wszystko coś wysoko álbo w-słońce pátrzy, ni twoy orlik, záwsze głowká okryta opuszona, ná głowie záwsze Tibi soli, nád drugich wylátuie, i z-tego nie będźie Cherub, nie będźie plenitudo sapientiae, nie domędrzeie ten. Nuż kiedy też będźie człowiekiem Homo, Humánistá, i ten nie będźie Cherubinem. Coż to Humánistá? prawdá żeć to bywa czásem, iż Humánistowie wielcy, niechcą się názbyt do wysokich náuk zkładáć, czásem nie mogą: to Humánistá nie Cherub: ále raczey to vważam, kiedy to będźie Humánistá,
Skrót tekstu: MłodzKaz
Strona: 53
Tytuł:
Kazania i homilie
Autor:
Tomasz Młodzianowski
Drukarnia:
Collegium Poznańskiego Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Poznań
Region:
Wielkopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
kazania
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1681
Data wydania (nie wcześniej niż):
1681
Data wydania (nie później niż):
1681