Elektroniczny korpus tekstów polskich z XVII i XVIII w.


arrow_drop_down
arrow_drop_down




arrow_drop_down
arrow_drop_down
Znaleziono 24 wyników.
Lp Lewy kontekst Rezultat Prawy kontekst Skrót tekstu Data
1 Pluralitate Mundorum Ksenofonesa, Demokryta, Laerciusza, Zenona, Epikura [Epikur:subst:sg:gen:m] , i Epikurejczyków jego nauki Sekwitów; którzybajali, że ChmielAteny_I 1755
1 Pluralitate Mundorum Xenofonesa, Demokryta, Laerciusza, Zenona, Epikura [Epikur:subst:sg:gen:m] , y Epikureyczykow iego nauki Sekwitow; ktorzybaiali, że ChmielAteny_I 1755
2 alias takiej Sekty, zowią się Epicuraei albo z szkoły Epikura [Epikur:subst:sg:gen:m] . Icastidae niejacy Filozofowie, dzień każdy 20 ku czci ChmielAteny_III 1754
2 alias takiey Sekty, zowią się Epicuraei albo z szkoły Epikura [Epikur:subst:sg:gen:m] . Icastidae nieiacy Filozofowie, dzień każdy 20 ku czci ChmielAteny_III 1754
3 że od innych Sekt Filozofskich/ wiele ich odstawa do Epikurów [Epikur:subst:pl:gen:m] : a od Epikurów rzadko któryby odstać miał do BudnyBPow 1614
3 że od innych Sekt Filozofskich/ wiele ich odstawa do Epikurow [Epikur:subst:pl:gen:m] : á od Epikurow rzadko ktoryby odstáć miał do BudnyBPow 1614
4 Filozofskich/ wiele ich odstawa do Epikurów: a od Epikurów [Epikur:subst:pl:gen:m] rzadko któryby odstać miał do innej Sekty: na BudnyBPow 1614
4 Filozofskich/ wiele ich odstawa do Epikurow: á od Epikurow [Epikur:subst:pl:gen:m] rzadko ktoryby odstáć miał do inney Sekty: BudnyBPow 1614
5 skłoniejszy do rozkoszy/ niżli do Cnoty. A Epikurowie [Epikur:subst:pl:nom:manim1] rozkoszny żywot zalecali: Inszy zaś Filozofowie żywot cnotliwy. BudnyBPow 1614
5 skłonieyszy do roskoszy/ niżli do Cnoty. A Epikurowie [Epikur:subst:pl:nom:manim1] roskoszny żywot zálecáli: Inszy záś Filozofowie żywot cnotliwy. BudnyBPow 1614
6 umie. Niech zginie wasze Święte czyste Prawo natury od Epikurów [Epikur:subst:pl:gen:m] dawnych obrzydłych przejęte, i wsławione przez wielkie imiona za PiotrKaz 1772
6 umie. Niech zginie wasze Swięte czyste Prawo natury od Epikurow [Epikur:subst:pl:gen:m] dawnych obrzydłych przeięte, y wsławione przez wielkie imiona za PiotrKaz 1772
7 kim się mu trafiło. 18. Tedy niektórzy z Epikurów [Epikur:subst:pl:gen:m] i Stoików Filozofowie/ spierali się z nim: A BG_Dz 1632
7 kim śię mu tráfiło. 18. Tedy niektorzy z Epikurow [Epikur:subst:pl:gen:m] y Stoikow Filozofowie/ spieráli śię z nim: A BG_Dz 1632
8 Krześcianinie Bluźnierzem/ Słowa Bożegoj Sakramentów Z. Wzgardzicielem/ Epikurem [Epikur:subst:sg:inst:m] / Cudzołożnikiem/ Wszetecznikiem (Nałożnikiem) Tyranem/ Okrutnikiem GdacPan 1679
8 Krześćiáninie Bluźnierzem/ Słowá Bożegoy Sákrámentow S. Wzgárdźićielem/ Epikurem [Epikur:subst:sg:inst:m] / Cudzołożnikiem/ Wszetecznikiem (Nałożnikiem) Tyránem/ Okrutnikiem GdacPan 1679
9 Szlachcic nie tylko Tyranem i Okrutnikiem srogim/ ale i Epikurem [Epikur:subst:sg:inst:m] / Boga i słowa jego Wzgardzicielem haniebnym. Gdy się GdacPan 1679
9 Szláchcic nie tylko Tyránem y Okrutnikiem srogim/ ále y Epikurem [Epikur:subst:sg:inst:m] / Bogá y słowá iego Wzgárdźićielem hániebnym. Gdy śie GdacPan 1679
10 obróciemy/ tam miedzy podłymi i zacnymi ludźmi Ateistów i Epikurów [Epikur:subst:pl:gen:m] takich /którzy żywota wiecznego nie wierzą/ dość znajdziemy GdacPan 1679
10 obroćiemy/ tám miedzy podłymi y zacnymi ludźmi Ateistow y Epikurow [Epikur:subst:pl:gen:m] tákich /ktorzy żywotá wiecznego nie wierzą/ dość znaydźiemy GdacPan 1679