Elektroniczny korpus tekstów polskich z XVII i XVIII w.


arrow_drop_down
arrow_drop_down




arrow_drop_down
arrow_drop_down
Znaleziono 15 wyników.
Lp Lewy kontekst Rezultat Prawy kontekst Skrót tekstu Data
1 i Judzkie kreowali. Wycierpiała RZECZ POSPOLITA Hebroraeum różne z dopustu [dopust:subst:sg:gen:m] Boskiego plagi, będąc sześć razy w Niewoli. Pierwszą ChmielAteny_I 1755
1 y Iudzkie kreowali. Wycierpiała RZECZ POSPOLITA Hebroraeum rożne z dopustu [dopust:subst:sg:gen:m] Boskiego plagi, będąc sześć razy w Niewoli. Pierwszą ChmielAteny_I 1755
2 albo DEO permittente. Jak oślica Baala mogła gadać z dopustu [dopust:subst:sg:gen:m] Bożego, tak niektóre Omina i prognostyki, mogły poniekąd ChmielAteny_III 1754
2 albo DEO permittente. Iak oslica Baala mogła gadać z dopustu [dopust:subst:sg:gen:m] Bożego, tak niektore Omina y prognostyki, mogły poniekąd ChmielAteny_III 1754
3 inni Perscy, Afrykańscy; na tych miejscach z dopustu [dopust:subst:sg:gen:m] Bożego złość swoją wywierają: inni od grzechów do których ChmielAteny_III 1754
3 inni Perscy, Afrykańscy; na tych mieyscách z dopustu [dopust:subst:sg:gen:m] Bożego złość swoią wywieraią: inni od grzechow do ktorych ChmielAteny_III 1754
4 na nich obalił, ich pozabijał, a to z dopustu [dopust:subst:sg:gen:m] Bożego. Jeszcze o Czartach i to sciendum, ChmielAteny_III 1754
4 na nich obalił, ich pozabiiał, á to z dopustu [dopust:subst:sg:gen:m] Bożego. Ieszcze o Czartach y to sciendum, ChmielAteny_III 1754
5 Daemonium habens; w rzeczy samej jest, kiedy z dopustu [dopust:subst:sg:gen:m] i woli Najwyższego Nieba i ziemi Pana, czart, ChmielAteny_III 1754
5 Daemonium habens; w rzeczy samey iest, kiedy z dopustu [dopust:subst:sg:gen:m] y woli Naywyższego Nieba y ziemi Pana, czart, ChmielAteny_III 1754
6 tedy, Sanchez, i Tyraeus. Czart najczęściej z dopustu [dopust:subst:sg:gen:m] Bożego i kary wstępuje w człeka takiego, który powątpiewa ChmielAteny_III 1754
6 tedy, Sanchez, y Tyraeus. Czart nayczęściey z dopustu [dopust:subst:sg:gen:m] Bożego y kary wstępuie w człeka tákiego, ktory powątpiewa ChmielAteny_III 1754
7 spraw opisany, nie kontentując się, że z Bożego dopustu [dopust:subst:sg:gen:m] w ciała wstępuje ludzkie, i je dręczy, jeszcze ChmielAteny_III 1754
7 spraw opisany, nie kontentuiąc się, że z Bożego dopustu [dopust:subst:sg:gen:m] w ciała wstępuie ludzkie, y ie dręczy, ieszcze ChmielAteny_III 1754
8 . A choćby mógł sam czart wszytkie dziwy wyrabiać z dopustu [dopust:subst:sg:gen:m] Bożego na świecie na złość ludziom, jednak kooperacyj zażywa ChmielAteny_III 1754
8 . A choćby mogł sam czart wszytkie dziwy wyrabiać z dopustu [dopust:subst:sg:gen:m] Bożego na świecie na złość ludziom, iednak kooperacyi zażywa ChmielAteny_III 1754
9 postrzelony, zabity, raniony, według Delriona. Z dopustu [dopust:subst:sg:gen:m] Bożego, czarownicy swą sprawą wiele ludzi zarażają chorobą, ChmielAteny_III 1754
9 postrzelony, zábity, raniony, według Delriona. Z dopustu [dopust:subst:sg:gen:m] Bożego, czarownicy swą sprawą wiele ludzi zarażaią chorobą, ChmielAteny_III 1754
10 tym ciele będąc i z grobu go wyprowadzając (z dopustu [dopust:subst:sg:gen:m] Bożego) zaraża ludzi, niespodziewających się, osobliwie spiących ChmielAteny_III 1754
10 tym ciele będąc y z grobu go wyprowadzaiąc (z dopustu [dopust:subst:sg:gen:m] Bożego) zaraża ludzi, niespodziewaiących się, osobliwie spiących ChmielAteny_III 1754