o Jadamie uważyć potrzeba/ iż między inszemi imionami Bożemi/ jest też jedno jestności Boskiej Ja abo jaus jakoby Egus, którem się nazwał mówiąc Ekso z Ego sum qui sum. Stądże Jadam właśnie wykłada się Egi dabo, jakoby dziedzic obietnic Boga który się nazwał Ja jestem który jestem: to jest nie odkogo inszego jestność mający/ jeno sam od siebie. Którego wykładu potwierdza ono Dawidowe Psal. 8 Omnia subiecisti sub pedibus eius Iż jednak daleko większe rzeczy miał mieć od Boga niżeli wziął/ to jest Niebo do którego człowiek stworzony/ dla tego nie nazwał go Bóg Jadał/ ale in futuro Jadam/ jakoby Dei dabo/ który się zowie
o Iádámie vważyć potrzebá/ iż między inszemi imionámi Bożemi/ iest też iedno iestnośći Boskiey Iá ábo iaus iákoby Egus, ktorem się názwał mowiąc Exo z Ego sum qui sum. Ztądże Iádam własnie wykłáda się Egi dabo, iákoby dźiedźic obietnic Bogá ktory się názwáł Ia iestem ktory iestem: to iest nie odkogo inszego iestność máiący/ ieno sam od śiebie. Ktorego wykłádu potwierdza ono Dawidowe Psal. 8 Omnia subiecisti sub pedibus eius Iż iednák dáleko większe rzeczy miał mieć od Bogá niżeli wźiął/ to iest Niebo do ktorego człowiek stworzony/ dla tego nie nazwał go Bog Iádał/ ále in futuro Iádam/ iákoby Dei dabo/ ktory się zowie
Skrót tekstu: DembWyw
Strona: 23
Tytuł:
Wywód jedynowłasnego państwa świata
Autor:
Wojciech Dembołęcki
Drukarnia:
Jan Rossowski
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
traktaty
Tematyka:
języki
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1633
Data wydania (nie wcześniej niż):
1633
Data wydania (nie później niż):
1633