Elektroniczny korpus tekstów polskich z XVII i XVIII w.


arrow_drop_down
arrow_drop_down




arrow_drop_down
arrow_drop_down
Znaleziono 11 wyników.
Lp Lewy kontekst Rezultat Prawy kontekst Skrót tekstu Data
1 śmy patrzeć, widzieliśmy sam grający pozytyw, a klawisze [klawisz:subst:pl:acc:manim2] przyprawione woda tak przebiera, jakby też kto ręką one ZawiszaPam między 1715 a 1717
1 śmy patrzeć, widzieliśmy sam grający pozytyw, a klawisze [klawisz:subst:pl:acc:manim2] przyprawione woda tak przebiera, jakby téż kto ręką one ZawiszaPam między 1715 a 1717
2 Gwido rezerwował, i one ad instar drabinki rozłożył, Klawiszami [klawisz:subst:pl:inst:m] albo Kluczami Muzycznemi je nazywając, z tej racyj, ChmielAteny_I 1755
2 Gwido rezerwował, y one ad instar drabinki rozłożył, Klawiszami [klawisz:subst:pl:inst:m] albo Kluczami Muzycznemi ie nazywaiąc, z tey racyi, ChmielAteny_I 1755
3 do Śpiewania otwierają się wrota. Takich Liter Łacińskich za Klawisze [klawisz:subst:pl:acc:manim2] u Muzyków poczytanych jest 7. A. B. ChmielAteny_I 1755
3 do Spiewania otwieraią się wrota. Takich Liter Łacińskich za Klawisze [klawisz:subst:pl:acc:manim2] u Muzykow poczytanych iest 7. A. B. ChmielAteny_I 1755
4 składająca się: Do tej należą jako Elementa głosy. Klawisze [klawisz:subst:pl:nom:m] , Partes, Pentagrammata, Cantus, Notae, Tactus ChmielAteny_I 1755
4 składaiąca się: Do tey należą iako Elementa głosy. Klawisze [klawisz:subst:pl:nom:m] , Partes, Pentagrammata, Cantus, Notae, Tactus ChmielAteny_I 1755
5 W Muzyce też nie bez łaciny, naprzykład tony klawisze [klawisz:subst:pl:nom:m] , konsonancja, słowa z Łacińskiego języka. I ChmielAteny_IV 1756
5 W Muzyce też nie bez łaciny, naprzykład tony klawisze [klawisz:subst:pl:nom:m] , konsonáncya, słowa z Łacinskiego ięzyka. I ChmielAteny_IV 1756
6 tylko jest głosów w muzyce prawdziwie, Lecz różne klawisze [klawisz:subst:pl:nom:manim2] do nich ze właściwie. Wyliczać ich peritis musicis nie WykGłosBad 1633
6 tylko jest głosów w muzyce prawdziwie, Lecz różne klawisze [klawisz:subst:pl:nom:manim2] do nich ze właściwie. Wyliczać ich peritis musicis nie WykGłosBad 1633
7 , nie godni by chleba. Najpierwszy glos poczyna ten klawisz [klawisz:subst:sg:acc:mnanim] , gamaut, A cóż za lament idzie po tym WykGłosBad 1633
7 , nie godni by chleba. Najpierwszy glos poczyna ten klawisz [klawisz:subst:sg:acc:mnanim] , gamaut, A cóż za lament idzie po tym WykGłosBad 1633
8 , gdy do domu po pijanu zajdzie. Mam-Ii drugich klawiszów [klawisz:subst:pl:acc:manim1] dotykać po are, Tysiąc przyczyn na świecie każą lamentare WykGłosBad 1633
8 , gdy do domu po pijanu zajdzie. Mam-Ii drugich klawiszów [klawisz:subst:pl:acc:manim1] dotykać po are, Tysiąc przyczyn na świecie każą lamentare WykGłosBad 1633
9 czas inny. To też lament i częsty w tym klawisie [klawisz:subst:sg:loc:m] , bemi, Kiedy uszy śpiewakom trzeszczą więc o semi WykGłosBad 1633
9 czas iny. To też lament i częsty w tym klawisie [klawisz:subst:sg:loc:m] , bemi, Kiedy uszy śpiewakom trzeszczą więc o semi WykGłosBad 1633
10 ściśnione miechy toż powietrze do piszczałek wydymają: a klawisze [klawisz:subst:pl:nom:m] różnie według swojej dystynkcyj podniesione, przez wypadanie tegoż BystrzInfCosm 1743
10 ściśnione miechy toż powietrze do piszczałek wydymaią: á klawisze [klawisz:subst:pl:nom:m] rożnie według swoiey dystynkcyi podniesione, przez wypadánie tegoż BystrzInfCosm 1743