Króla powinien Koronować, jako Konst: 1451. Król obrany a nie koronowany Wakansów rozdać nie może, ani Uniwersałów żadnych wydawać nie może, ani listów żadnych pieczętować pieczęcią W. K. ale pokojową własną pieczęcią, o czym Konst: 1632. 1649. Porządku Elekcyj. Po Koronacyj Król powinien stwierdzić wszystkie prawa, której konfirmacyj Uniwer sał wydać pownien z podpisem swoim do Grodów. ACTA INTERREGNI Król koronowany powinien aprobować, a potym denuncjacja powinna być wydana do Grodów Koronacyj odprawionych z Kancelaryj Koronnej z podpisem Kanclerza W. K. RZĄD POLSKI. RZĄD POLSKI. RZAD POLSKI. RZĄD POLSKI. OSOBA KrólEWSKA.
KRól Polski powinien być Katolik Rzymski Rex Catholicus
Króla powinien Koronować, jako Konst: 1451. Krôl obrany á nie koronowany Wakansów rozdać nie może, ani Uniwersałów żadnych wydawać nie może, ani listów żadnych pieczętować pieczęćią W. K. ale pokojową własną pieczęćią, o czym Konst: 1632. 1649. Porządku Elekcyi. Po Koronacyi Król powinien stwierdźić wszystkie prawa, którey konfirmacyi Uniwer sał wydać pownien z podpisem swoim do Grodów. ACTA INTERREGNI Król koronowany powinien approbować, á potym denuncyacya powinna byc wydana do Grodów Koronacyi odprawionych z Kancellaryi Koronney z podpisem Kanclerza W. K. RZĄD POLSKI. RZĄD POLSKI. RZAD POLSKI. RZĄD POLSKI. OSOBA KROLEWSKA.
KRól Polski powinien być Katolik Rzymski Rex Catholicus
Skrót tekstu: ŁubHist
Strona: 144
Tytuł:
Historia polska z opisaniem rządu i urzędów polskich
Autor:
Władysław Łubieński
Drukarnia:
Drukarnia Societatis Jesu
Miejsce wydania:
Wilno
Region:
ziemie Wielkiego Księstwa Litewskiego
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
literatura faktograficzna
Gatunek:
podręczniki
Tematyka:
historia, prawo
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1763
Data wydania (nie wcześniej niż):
1763
Data wydania (nie później niż):
1763
abo Zatorski Uniwersał wydać może.
Ci Urzędnicy powinni być Szlachta i Posessyonaci.
Toż samo Prawo i w Litwie o Elekcyj Marszałków Powiatowych i Podkomorzych.
W PRUSACH Podkomorzych i innych Król kreuje. Sędziów zaś Ziemskich Szlachta obiera, i ich Elekcją Król stwierdza. W Pomorskim i Ziemi Michałowskiej Szlachta sobie obiera Ławników i Pisarzów bez konfirmacyj Królewskiej. A w Województwie Chełmińskim po śmierci Ławników Szlachta z Magistratu Toruńskiego obiera na jego miejsce z przysłanych sobie od Miasta przezwisk Radnych Panów. RZĄD POLSKI. O OFICJALISTACH GRÓDZKICH.
STarostom Grodowym Rzeczpospolita pozwoliła dla nieustającego kursu sprawiedliwości Z. w Grodach ich Sędziów abo Podstarościów kreować w każdym Województwie. Sędziowie ci powinni być Posessyon[...] ci
abo Zatorski Uniwersał wydać może.
Ci Urzędnicy powinni być Szlachta i Possessyonaći.
Toż samo Prawo i w Litwie o Elekcyi Marszałków Powiatowych i Podkomorzych.
W PRUSACH Podkomorzych i innych Król kreuje. Sędźiów zaś Ziemskich Szlachta obiera, i ich Elekcyą Król stwierdza. W Pomorskim i Ziemi Michałowskiey Szlachta sobie obiera Ławników i Pisarzów bez konfirmacyi Królewskiey. A w Województwie Chełmińskim po śmierći Ławników Szlachta z Magistratu Toruńskiego obiera na jego mieysce z przysłanych sobie od Miasta przezwisk Radnych Panów. RZĄD POLSKI. O OFFICYALISTACH GRODZKICH.
STarostom Grodowym Rzeczpospolita pozwoliła dla nieustającego kursu sprawiedliwośći S. w Grodach ich Sędźiów abo Podstarośćiów kreować w każdym Województwie. Sędźiowie ći powinni być Possessyon[...] ći
Skrót tekstu: ŁubHist
Strona: 226
Tytuł:
Historia polska z opisaniem rządu i urzędów polskich
Autor:
Władysław Łubieński
Drukarnia:
Drukarnia Societatis Jesu
Miejsce wydania:
Wilno
Region:
ziemie Wielkiego Księstwa Litewskiego
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
literatura faktograficzna
Gatunek:
podręczniki
Tematyka:
historia, prawo
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1763
Data wydania (nie wcześniej niż):
1763
Data wydania (nie później niż):
1763
By prawa miały ważyć, które często w uściech mamy, nalazłoby się, że duchowieństwo w tym królestwie pewne i dostateczne ma za sobą prawo i w przywilejach, które królowie za prawa im dawali, i w statutach, które czynione bywały potym, jako to jawnie i jaśnie może się zawżdy pokazać, co przypomina Jagiełłowa konfirmacja, roku 1422 pod Czerwieńskiem dana; ta generalis est, generalne w sobie słowa mająca, że generaliter universi eodem iure moribus, consuetudinibus et ritibus per Regnum potiri debent. Ale to nie wadzi nic rozdziałowi subselliorum. Sądzi mieszczanina burmistrz, nieosiadłego i występnego, a choć osiadłego szlachcica starosta sądzi, najwyższy pan i król przestępne
By prawa miały ważyć, które często w uściech mamy, nalazłoby się, że duchowieństwo w tym królestwie pewne i dostateczne ma za sobą prawo i w przywilejach, które królowie za prawa im dawali, i w statutach, które czynione bywały potym, jako to jawnie i jaśnie może się zawżdy pokazać, co przypomina Jagiełłowa konfirmacya, roku 1422 pod Czerwieńskiem dana; ta generalis est, generalne w sobie słowa mająca, że generaliter universi eodem iure moribus, consuetudinibus et ritibus per Regnum potiri debent. Ale to nie wadzi nic rozdziałowi subselliorum. Sądzi mieszczanina burmistrz, nieosiadłego i występnego, a choć osiadłego szlachcica starosta sądzi, najwyższy pan i król przestępne
Skrót tekstu: RespDuchCzII
Strona: 236
Tytuł:
Respons od Duchowieństwa, na piśmie podany z strony konfederacji
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
nieznane
Region:
nieznany
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
pisma polityczne, społeczne
Tematyka:
polityka
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1606
Data wydania (nie wcześniej niż):
1606
Data wydania (nie później niż):
1606
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Pisma polityczne z czasów rokoszu Zebrzydowskiego 1606-1608
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Jan Czubek
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Kraków
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Akademia Umiejętności
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1918
z monarchii zrzucili, której zaś potym oni dzielnością swoją dostali. Utwierdziwszy tedy te legitimos conventus rokoszmi, od rokowania abo traktowania pro asserendis, vindicandis, restaurandis iuribus et libertatibus bądź na sejmiech, jako się to stało za czasu Kazimierza Trzeciego, przeciwko któremu się sprzysięgli non agnoscere eum pro iusto rege, że i juramentu i konfirmacjej praw im uczynić się zbraniał, czym on wzruszony i wszytko uczynił i poprawił się, toż uczynili czasu onego św. pamięci króla Zygmunta pode Lwowem w ruszeniu pospolitym będąc obrażeni złymi regimenty cudzoziemskimi królowej Bony, będąc obrażeni wybieraniem nowego cła, na które ordo equestris nie pozwalał, i wykupnem przez królową Bonę starostw sądowych i inszych
z monarchiej zrzucili, której zaś potym oni dzielnością swoją dostali. Utwierdziwszy tedy te legitimos conventus rokoszmi, od rokowania abo traktowania pro asserendis, vindicandis, restaurandis iuribus et libertatibus bądź na sejmiech, jako się to stało za czasu Kazimierza Trzeciego, przeciwko któremu się sprzysięgli non agnoscere eum pro iusto rege, że i juramentu i konfirmacyej praw im uczynić się zbraniał, czym on wzruszony i wszytko uczynił i poprawił się, toż uczynili czasu onego św. pamięci króla Zygmunta pode Lwowem w ruszeniu pospolitym będąc obrażeni złymi regimenty cudzoziemskimi królowej Bony, będąc obrażeni wybieraniem nowego cła, na które ordo equestris nie pozwalał, i wykupnem przez królową Bonę starostw sądowych i inszych
Skrót tekstu: DyskRokCz_II
Strona: 423
Tytuł:
38. Dyskurs około rokoszu, przez zjazd lubelski in diem sextam Augusti miedzy Sendomierzem a Pokrzywnicą roku 1606 uchwalonego
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
nieznane
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
pisma polityczne, społeczne
Tematyka:
polityka
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1606
Data wydania (nie wcześniej niż):
1606
Data wydania (nie później niż):
1606
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Pisma polityczne z czasów rokoszu Zebrzydowskiego 1606-1608
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Jan Czubek
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Kraków
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Akademia Umiejętności
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1918
starać się, żeby kto vivente illo miał być nominowan na królestwo, i jeśliby co wyszło w druk jakikolwiek, laudo communi aboleatur; także ani żadnym sposobem brać miary na absolutum dominium.
Kondycjom też, przez posły, na elekcją IKMci ze Szwecji posłane, cum ordinibus regni umówionym i postanowionym, które KiM. osobną konfirmacją i juramentem swym na przeszłej koronacji swej, których też deklaracją tamże uczynić i do skutecznego wypełnienia ich się świętobliwie obowiązać raczył, nie dosyć się stało; rekwirować tedy IKM., żeby się im dosyć stało. A naprzód o przywrócenie Estoniej ostatka do Korony, tak miejsc tych, które ociec IKMci, Król szwedzki, Jan
starać się, żeby kto vivente illo miał być nominowan na królestwo, i jeśliby co wyszło w druk jakikolwiek, laudo communi aboleatur; także ani żadnym sposobem brać miary na absolutum dominium.
Kondycyom też, przez posły, na elekcyą JKMci ze Szwecyej posłane, cum ordinibus regni umówionym i postanowionym, które KJM. osobną konfirmacyą i juramentem swym na przeszłej koronacyej swej, których też deklaracyą tamże uczynić i do skutecznego wypełnienia ich się świętobliwie obowiązać raczył, nie dosyć się stało; rekwirować tedy JKM., żeby się im dosyć stało. A naprzód o przywrócenie Estoniej ostatka do Korony, tak miejsc tych, które ociec JKMci, Król szwedzki, Jan
Skrót tekstu: DyskRokCz_II
Strona: 426
Tytuł:
38. Dyskurs około rokoszu, przez zjazd lubelski in diem sextam Augusti miedzy Sendomierzem a Pokrzywnicą roku 1606 uchwalonego
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
nieznane
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
pisma polityczne, społeczne
Tematyka:
polityka
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1606
Data wydania (nie wcześniej niż):
1606
Data wydania (nie później niż):
1606
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Pisma polityczne z czasów rokoszu Zebrzydowskiego 1606-1608
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Jan Czubek
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Kraków
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Akademia Umiejętności
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1918
czci matki Najświętszej, od Pobożności Austriaków wprowadzone w Imperium, którego Autorem Z. JAKÓB Apostoł zdaje się być w Hiszpanii wkrótce po śmierci Chrystusowej. CHRONOLOGIA POLSKA OSOBLIWA KROCIUSIENKA
Legationem natam Arcybiskup Gnieźnieński na Concilium Lateraneńskim wymógł, Teste Cromero Roku - 1215. JAN ŁASKI Arcybiskup Gnieźnieński, Roku 1515 u Leona X. tego Prawa Konfirmacją wyrobił. Prymacjalną zaś Preroga- CHRONOLOGIA
tywęjeszcze Mikołaj Trąba, Arcybiskup Gnieźnieński na Konfrancjeńskim Koncylium prokurował, ut Jus Coronandi Reges sibi, Succesioribusq; suis firmaret Miechowita, y Kromer, Roku Pańskiego - 1416. Za Pudyka Książęcia Polskiego 9 worów uszu naurzynali Tatarowie Polakom, po jednemu ucinając na Wojnie pod LIgnicą w Śląsku, na miejscu
czci matki Nayswiętszey, od Pobożnosci Austryakow wprowadzone w Imperium, ktorego Autorem S. IAKOB Apostoł zdaie się być w Hiszpańii wkrotce po śmierci Chrystusowey. CHRONOLOGIA POLSKA OSOBLIWA KROCIUSIENKA
Legationem natam Arcybiskup Gnieźnieński na Concilium Lateraneńskim wymogł, Teste Cromero Roku - 1215. JAN ŁASKI Arcybiskup Gnieźnieński, Roku 1515 u Leona X. tego Práwa Konfirmacyą wyrobił. Prymacyalną zaś Preroga- CHRONOLOGIA
tywęieszcze Mikołay Trąba, Arcybiskup Gnieźnienski na Konfrancyeńskim Koncylium prokurowáł, ut Jus Coronandi Reges sibi, Succesioribusq; suis firmaret Miechowita, y Kromer, Roku Pańskiego - 1416. Za Pudyka Xiążęcia Polskiego 9 worow uszu naurzynáli Tatarowie Polakom, po iednemu ucinaiąc na Woynie pod LIgnicą w Szląsku, na mieyscu
Skrót tekstu: ChmielAteny_I
Strona: 214
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 1
Autor:
Benedykt Chmielowski
Drukarnia:
J.K.M. Collegium Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1755
Data wydania (nie wcześniej niż):
1755
Data wydania (nie później niż):
1755
Leży w Paryżu. Pierwszy ich Klaszror w Paryżu na Przedmieściu Z Germana na ulicy Rije Casete, Witanie Panien tych Zakonnych jest: Laudetur Sacro Sanctum et Augustissimum Sacramentum in perpetuum. Na piersiach i w HERBIE noszą Monsłrancjikę
COMMUNISTAE albo CLERICI in commune Viventes, Bartoszkami od prostaków z prosta nazwani, wzięli initium Roku 1640, a konfirmacją Apostołską Roku 1680; Autorem ich jest Venerabilis Bartholomaeus Holchauzer wielkiej pobożności et exemplaritatis Kapłan zmarły w Bindzie niżej Moguńcyj Roku 1658 20 Maja.
Zakon PAENITENTIUM, Z. Franciszka albo Tertius vulgo Tercjarzów Zakon zakwitnął światu Roku 1600. Jednakże pierwsze jego Fundamenta rzucone od Z. Franciszka Seraficznego Roku 1221 aprobowany od Honoriusza III Grzegorza IX
Leży w Paryżu. Pierwszy ich Klaszror w Paryżu na Przedmieściu S Germaná ná ulicy Riie Casete, Witanie Panien tych Zakonnych iest: Laudetur Sacro Sanctum et Augustissimum Sacramentum in perpetuum. Na piersiach y w HERBIE noszą Monsłrancyikę
COMMUNISTAE albo CLERICI in commune Viventes, Bartoszkami od prostakow z prosta nazwani, wzięli initium Ròku 1640, a konfirmacyą Apostolską Roku 1680; Autorem ich iest Venerabilis Bartholomaeus Holtzhauzer wielkiey pobożności et exemplaritatis Kapłan zmarły w Bindzie niżey Moguńcyi Roku 1658 20 Maia.
Zakon PAENITENTIUM, S. Franciszka albo Tertius vulgo Tercyarzow Zakon zakwitnął światu Roku 1600. Iednakże pierwsze iego Fundamenta rzucone od S. Franciszka Seraficznego Roku 1221 approbowany od Honoriusza III Grzegorzá IX
Skrót tekstu: ChmielAteny_I
Strona: 1041
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 1
Autor:
Benedykt Chmielowski
Drukarnia:
J.K.M. Collegium Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1755
Data wydania (nie wcześniej niż):
1755
Data wydania (nie później niż):
1755
certans. Ale tej Koronie imposita Coronis, tojest koniec uczyniony, przeciężby dla pięknej inwencyj, i tak znacznego Fundatora, powinienby się ten Order konserwować.
KrucyS StelATE ORDER, dla Dam od Eleonory Gonzagi Cesarzowy Roku 1608. postanowiony na pamiątkę Drzewa Krzyża Świętego ucalałego w pośród płomienia zgorzałego Pałacu Wiedeńskiego. Wziął Order ten konfirmacją od Klemensa IX. Papieża distribuitur samym Damom po różnych Nacjach. Gestamen jest Krzyż Złoty wposrzodku Orła o dwocb głowach. Fest Orderu jest dzień 3. Maja, kiedy i cały Kościół Znalezienie jego obchodzi Kolatorką i Głową Ordynis jest Najjaśniejsza Cesarzowa JejMć Wdowa Elżbieta Chrystina de Brunswick Wolfenbutel.
KrucyFERORUM, tojest Krzyżaków, albo Ordynis Teutonici
certans. Ale tey Koronie imposita Coronis, toiest koniec uczyniony, przeciężby dla piękney inwencyi, y tak znacznego Fundatorá, powinienby się ten Order konserwować.
CRUCIS STELLATAE ORDER, dla Dam od Eleonory Gonzagi Cesarzowy Roku 1608. postanowiony na pamiątkę Drzewa Krzyża Swiętego ucalałego w posrzod płomienia zgorzałego Pałacu Wiedenskiego. Wziął Order ten konfirmacyą od Klemensa IX. Papieża distribuitur samym Damom po rożnych Nacyach. Gestamen iest Krzyż Złoty wposrzodku Orła o dwocb głowach. Fest Orderu iest dzień 3. Maia, kiedy y cały Kościoł Znalezienie iego obchodzi Kollatorką y Głową Ordinis iest Nayiaśnieysza Cesarzowa IeyMć Wdowa Elżbieta Christina de Brunswick Wolfenbutel.
CRUCIFERORUM, toiest Krzyżakow, albo Ordinis Theutonici
Skrót tekstu: ChmielAteny_I
Strona: 1048
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 1
Autor:
Benedykt Chmielowski
Drukarnia:
J.K.M. Collegium Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1755
Data wydania (nie wcześniej niż):
1755
Data wydania (nie później niż):
1755
owych ośmiu Mężów Teutonów alias Niemców, jednego kreowawszy Przełożonym Henryka Wapolda. Ten swoją Bracią wyzdrowiałą, i z Rycerzami Bożego Grobu odpor dawał nieprzyjaciołom. Do tego Zakonu wiele Książąt, Grafów Szlachty Niemieckiej wiązało się, którym Papież Celestyn II, a według drugich Klemens III, jeszcze przed nim na Stolicy Rzymskiej siedzący, dał Zakonowi konfirmację R. 1190 statuendo, aby się zwali Fratres Teutonici Ksenodocbii Hierosolimitani B M Virginis; Regulę Z Augustyna im nadając, Obserwy przytym różne. Przywileje i wosności, Insygne Ordynis naznaczając Krzyż Czarny, Co wszystko w Jeruzalem pierwszemu Magistro Ordynis Henrico Wapold solenniter od dano. Patriarchowie potym lerozolimscy, Braci tym, Habit dali Płaszcze
owych ośmiu Mężow Theutonow alias Niemcow, iednego kreowawszy Przełożonym Henryka Wapolda. Ten swoią Bracią wyzdrowiałą, y z Rycerzami Bożego Grobu odpor dawał nieprzyiaciołom. Do tego Zakonu wiele Xiążąt, Graffow Szlachty Niemieckiey wiązało się, ktorym Papież Celestyn II, a według drugich Klemens III, ieszcze przed nim na Stolicy Rzymskiey siedzący, dał Zakonowi konfirmacyę R. 1190 statuendo, aby się zwali Fratres Theutonici Xenodocbii Hierosolymitani B M Virginis; Regulę S Augustyna im nádaiąc, Obserwy przytym rożne. Przywileie y wosności, Insigne Ordinis naznaczaiąc Krzyż Czarny, Co wszystko w Ieruzalem pierwszemu Magistro Ordinis Henrico Wapold solenniter od dano. Patryarchowie potym lerozolimscy, Braci tym, Habit dali Płaszcze
Skrót tekstu: ChmielAteny_I
Strona: 1049
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 1
Autor:
Benedykt Chmielowski
Drukarnia:
J.K.M. Collegium Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1755
Data wydania (nie wcześniej niż):
1755
Data wydania (nie później niż):
1755
Następca jeszcze gorszych sentymentów był przeciwko Kościołowi Łacińskiemu. List Fociusza krewnego swego pełny skragi i potwarzy kontra Ecclesiam Romanam rozgłosił, z Dyptychu alias z Regestru commemorationum, Papieża wygluzował. Eutymiusz na Patriarchalną Godność elewatus z Archi Presbytera Pałacu Cesarskiego, perswadował Bazylemu Cesarzowi, aby Kościół Carogodzki tytułował się Ekumenicznym, respektem Kościołów Orientalnych, konkurując o konfirmację u Jana XX Papieża Konstantyn także Cesarz Brat Bazylego, nowy Sardanapal rozkosznik, wielu Prowincyj Utratca, nie pomału dopomógł krzewić się Schizmie, kreowawszy Michała Ce[...] ulariusza prostego Mnicha Patriarchą; ten podłości swojej conscius, aby nie był powagą Rzymską deponowany, złością nie uniżonością armatus, przeciw Rzymowi Antecesorów swoich, Fociusza, Sisinniusa i Sergiusa
Następca ieszcze gorszych sentymentow był przeciwko Kościołowi Łacińskiemu. List Fociusza krewnego swego pełny skragi y potwárzy contra Ecclesiam Romanam rozgłosił, z Dyptychu alias z Regestru commemorationum, Papieża wygluzował. Eutymiusz na Patryarchalną Godność elevatus z Archi Presbytera Pałacu Cesarskiego, perswadował Bazylemu Cesarzowi, aby Kościoł Carogodzki tytułował się Ekumenicznym, respektem Kościołow Orientalnych, konkurruiąc o konfirmacyę u Iana XX Papieża Konstantyn także Cesarz Brat Bazylego, nowy Sardanapal roskosznik, wielu Prowincyi Utratca, nie pomału dopomogł krzewić się Schizmie, kreowawszy Michała Ce[...] ulariusza prostego Mnicha Patryarchą; ten podłości swoiey conscius, aby nie był powagą Rzymską deponowany, złością nie uniżonością armatus, przeciw Rzymowi Antecesorow swoich, Fociuszá, Sisinniusa y Sergiusa
Skrót tekstu: ChmielAteny_I
Strona: 1140
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 1
Autor:
Benedykt Chmielowski
Drukarnia:
J.K.M. Collegium Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1755
Data wydania (nie wcześniej niż):
1755
Data wydania (nie później niż):
1755