Paweł Apostoł, nie do Rodyiczyków Insulanów, według niektórych à Solis Colosso, tak nazwanych. Racja była pisania, iż ganił ich błąd takowy, że z nauki Herezjarchy Szymona Czarnoksiężnika, i Symonianów jego uczniów, w tym tu Mieście Aniołów miano za Autorów zbawienia ludzkiego, i nad Chrystusa przekładano, jako o tym i Sobór Laodyceński świadczy, i Teodoretus Autor. Te KOLOSSY Miasto, Hierapolis i Laodycea blisko siebie stojące Miasta, za Nerona trzęsieniem ziemi są obalone według, Pliniusza, Herodota, Strabona, Oroziusza. Tandem ów błąd i superstycja Kolosensów, w prawdziwą cześć Aniołów obróciła się, gdy tam w Kolossie Zjawiło się źczodło pod protekcją Z. Michała
Paweł Apostoł, nie do Rodyiczykow Insulánow, według niektorych à Solis Colosso, tak nazwanych. Racya była pisania, iż ganił ich błąd takowy, że z nauki Herezyarchy Szymoná Czarnoksiężnika, y Symonianow iego uczniow, w tym tu Mieście Aniołow miano za Autorow zbawienia ludzkiego, y nad Chrystusa przekładano, iako o tym y Sobor Laodyceński świadczy, y Theodoretus Autor. Te KOLOSSY Miasto, Hierapolis y Laodicea blisko siebie stoiące Miasta, za Nerona trzęsieniem ziemi są obalone według, Pliniusza, Herodota, Strabona, Oroziusza. Tandem ow błąd y superstycya Kolosensow, w prawdziwą cześć Aniołow obrociła się, gdy tam w Kolossie ziawiło się źczodło pod protekcyą S. Michała
Skrót tekstu: ChmielAteny_IV
Strona: 457
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 4
Autor:
Benedykt Chmielowski
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1756
Data wydania (nie wcześniej niż):
1756
Data wydania (nie później niż):
1756
Bierzmowano/ znajdziesz Tom. I Koncyl. Par. I in vita Melchiadys Pape. Anno 311. w liście Papieżdkim do Episkopów wszytkich Hiszpaniej w te słowa. (Tak te złączone są Sakramenta. (Baptismus et Confirmatio) że od siebie rozłączyć się żadną miarą nie mogą chybaby śmierć następująca przeszkodziła. A nadto Synod Laodyceński w Kanon: 48. tak mówi: (Oportet Baptisatos post Baptismum Sacratissimum Chrisma prcipere e Caelestis regni Participes fiery. To jest. Potrzeba aby okrzszczeni po Krzście Bierzmowani byli/ dla dziedzictwa w Królewstwie niebieskim.) Dotego jeżeli oczyma przyrodzonymi dobrze niewładasz (porzuciwszy Perspektiwę przez którą patrząc/ co około ciebie blizko obaczyć
Bierzmowano/ znaydźiesz Tom. I Concil. Par. I in vita Melchiadis Papae. Anno 311. w liśćie Papieżdkim do Episkopow wszytkich Hiszpániey w te słowá. (Ták te złączone są Sákrámentá. (Baptismus et Confirmatio) że od siebie rozłączyć się żadną miárą nie mogą chybáby śmierć nástępuiąca przeszkodźiłá. A nádto Synod Láodiceński w Kánon: 48. ták mowi: (Oportet Baptisatos post Baptismum Sacratissimum Chrisma prcipere e Caelestis regni Participes fieri. To iest. Potrzebá áby okrzsczeni po Krzśćie Bierzmowáni byli/ dla dźiedźictwá w Krolewstwie niebieskim.) Dotego ieżeli oczyma przyrodzonymi dobrze niewłádasz (porzućiwszy Perspektiwę przez ktorą pátrząc/ co około ćiebie blizko obaczyć
Skrót tekstu: MohLit
Strona: 25
Tytuł:
Lithos abo kamień z procy prawdy [...] wypuszczony
Autor:
Piotr Mohyła
Miejsce wydania:
Kijów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
pisma religijne
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1644
Data wydania (nie wcześniej niż):
1644
Data wydania (nie później niż):
1644