rozkosz i boleść/ jako uprzedzają/ tak też chodzą za namiętnościami. Bo niemasz żadnej namiętności/ któraby nie miała do siebie przymięszanej/ abo rozkoszej abo bólu: wszakże ona rozkosz abo ból/ która od początku aż do końca/ za namiętnościami idzie/ jedna jest postacią i istnością/ chyba różna według wielkości abo mniejszości/ iż na ostatku może być więtsza/ abo mniejsza: a słusznie/ bo jeśliż ruszanie od przodku nie jest różne od ruszenia do końca: tedyć też i rozkosz naprzodku jest jedna/ z oną którą naostatku tylko może być więtsza abo mniejsza/ czystsza/ abo szpetniejsza. Rozkosz idzie za ruszaniem.
Trzecie
roskosz y boleść/ iáko vprzedzáią/ ták też chodzą zá namiętnośćiami. Bo niemász żadney namiętnośći/ ktoraby nie miáłá do śiebie przymięszáney/ ábo roskoszey ábo bolu: wszakże oná roskosz ábo bol/ ktora od początku áż do końcá/ zá namiętnośćiami idźie/ iedná iest postáćią y istnośćią/ chybá rożna według wielkośći ábo mniejszośći/ iż ná ostátku może być więtsza/ ábo mnieysza: á słusznie/ bo iesliż ruszánie od przodku nie iest rożne od ruszenia do końcá: tedyć też y roskosz náprzodku iest iedná/ z oną ktorą náostátku tylko może być więtsza ábo mnieysza/ czystsza/ ábo szpetnieysza. Roskosz idźie zá ruszániem.
Trzećie
Skrót tekstu: PetrSEt
Strona: 136
Tytuł:
Etyki Arystotelesowej [...] pierwsza część
Autor:
Sebastian Petrycy
Drukarnia:
Maciej Jędrzejowczyk
Miejsce wydania:
Kraków
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
podręczniki
Tematyka:
filozofia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1618
Data wydania (nie wcześniej niż):
1618
Data wydania (nie później niż):
1618