Elektroniczny korpus tekstów polskich z XVII i XVIII w.


arrow_drop_down
arrow_drop_down




arrow_drop_down
arrow_drop_down
Znaleziono 42 wyników.
Lp Lewy kontekst Rezultat Prawy kontekst Skrót tekstu Data
1 bez nagany, Mojej Jagusie daje zwykłą strawę I za muzyczną [muzyczny:adj:sg:acc:f:pos] częstuje zabawę, Wyleciał z klatki i wesołym krzykiem Zaśpiewał MorszAUtwKuk 1654
1 bez nagany, Mojej Jagusie daje zwykłą strawę I za muzyczną [muzyczny:adj:sg:acc:f:pos] częstuje zabawę, Wyleciał z klatki i wesołym krzykiem Zaśpiewał MorszAUtwKuk 1654
2 BASSUS. albo BASIS. Pentagramma zowie się pięć Linii Muzycznych [muzyczny:adj:pl:gen:f:pos] , od Gwidona znalezionych, różnych od Chore, albo ChmielAteny_I 1755
2 BASSUS. albo BASIS. Pentagramma zowie się pięć Linii Muzycznych [muzyczny:adj:pl:gen:f:pos] , od Gwidona znalezionych, rożnych od Chorae, albo ChmielAteny_I 1755
3 , różnych od Chore, albo Stron Greckich. NOTY MUZYCZNE [muzyczny:adj:pl:nom:mnanim:pos] to punkta, położone niby memoriału, gdzie głos ChmielAteny_I 1755
3 , rożnych od Chorae, albo Stron Greckich. NOTY MUZYCZNE [muzyczny:adj:pl:nom:mnanim:pos] to punkta, położone niby memoryału, gdzie głos ChmielAteny_I 1755
4 raz spieszniej. PAUSAE, pewne znaki na kartkach Muzycznych [muzyczny:adj:pl:loc:f:pos] położone, które śpiewającego, lub grającego przestrzegają, gdzie ChmielAteny_I 1755
4 raz spieszniey. PAUSAE, pewne znaki na kartkach Muzycznych [muzyczny:adj:pl:loc:f:pos] położone, ktore spiewaiącego, lub graiącego przestrzegaią, gdzie ChmielAteny_I 1755
5 przyszłym sposobiąc niewygodom: Dziwnie z natury delektują się koncentem Muzycznym [muzyczny:adj:sg:inst:m:pos] ; Na wielu miejscach przyuczone bywają do tańcu tym sekretem ChmielAteny_I 1755
5 przyszłym sposobiąc niewygodom: Dziwnie z natury delektuią się koncentem Muzycznym [muzyczny:adj:sg:inst:m:pos] ; Na wielu mieyscach przyuczone bywaią do tańcu tym sekretem ChmielAteny_I 1755
6 przypieczone mając nogi, je podnoszą, interim na jakich Muzycznych [muzyczny:adj:pl:loc:m:pos] instrumentach, Kotłach, Tułumbasach, lub Trąbach, pewny ChmielAteny_I 1755
6 przypieczone maiąc nogi, ie podnoszą, interim na iakich Muzycznych [muzyczny:adj:pl:loc:m:pos] instrumentach, Kotłach, Tułumbasach, lub Trąbach, pewny ChmielAteny_I 1755
7 m namienił wyżej. Słowik, Skowronek, Kanarek koncentu Muzycznego [muzyczny:adj:sg:gen:m:pos] , Poetyki i Retoryki (które się na pięknych słów ChmielAteny_I 1755
7 m namienił wyżey. Słowik, Skowronek, Kanarek koncentu Muzycznego [muzyczny:adj:sg:gen:m:pos] , Poetyki y Retoryki (ktore się na pięknych słow ChmielAteny_I 1755
8 dictus Stimulus Medicorum. Theophrastus, z świeżych Hoffmanus. MUZYCZNĄ [muzyczny:adj:sg:inst:f:pos] HARMONIĄ GŁOSNI. ORfeus, melodią piszczałki swojej, czy ChmielAteny_I 1755
8 dictus Stimulus Medicorum. Theophrastus, z świeżych Hoffmanus. MUZYCZNĄ [muzyczny:adj:sg:inst:f:pos] HARMONIĄ GŁOSNI. ORpheus, melodią piszczałki swoiey, czy ChmielAteny_I 1755
9 , w ręku ma karty grackie, w drugiej instrument Muzyczny [muzyczny:adj:sg:nom:m:pos] , przy nogach jego leżą Księgi z tytułami. Romans ChmielAteny_I 1755
9 , w ręku ma karty grackie, w drugiey instrument Muzyczny [muzyczny:adj:sg:nom:m:pos] , przy nogach iego leżą Księgi z tytułami. Romans ChmielAteny_I 1755
10 etc. owym koncentem i harmonią, jak idą noty muzyczne [muzyczny:adj:pl:nom:f:pos] la sól fa mi re. P. Kircher libr ChmielAteny_III 1754
10 etc. owym koncentem y harmonią, iak idą noty muzyczne [muzyczny:adj:pl:nom:f:pos] la sol fa mi re. P. Kircher libr ChmielAteny_III 1754