PUNKT XVIII. Który jest prawdżywy żywot i która śmierć prawdżywa, potym o skromności Zakonnej i w życiu, i w odzieniu, i o swoim habicie, dając przypowieść, i które jest bogactwo prawe opowiada. PUNKT XIX. Barlaam Jozafata naucza wiary, i tajemnicy Naświętszego Sakramentu, o czczeniu obrazów opowiada. a przełożywszy Synod Nicaeński ochrzcił go. Potym posilił go przy Mszy Naświętszym Sakramentem. Nakoniec do cnot upomina. PUNKT XX. Barlaam ma mowę do Jozafata o bogomyślności, i o prawdżywej modlitwie; przytym aby terażniejszych rzeczy próżność, a przyszłych dóbr wieczność uważał, upomina. PUNKT XXI. Barlaam dla częstej konwersacji z Królewiczem w suspicją przychodzi
PVNKT XVIII. Ktory iest prawdżiwy żywot y ktora śmierć prawdżiwa, potym o skromnosći Zakonney y w żyćiu, y w odzieniu, y o swoim hábićie, dáiąc przypowieść, y ktore iest bogáctwo prawe opowiáda. PVNKT XIX. Bárláám Iozaphátá náucza wiáry, y táiemnicy Naświętszego Sakrámentu, o czczęniu obrázow opowiáda. á przełożywszy Synod Nicaeński ochrzćił go. Potym pośilił go przy Mszy Naświętszym Sákrámentem. Nákoniec do cnot vpomina. PVNKT XX. Bárláám ma mowę do Iozaphátá o bogomyślnośći, y o prawdżiwey modlitwie; przytym áby teráżnieyszych rzeczy prożność, á przyszłych dobr wieczność vważał, vpomina. PVNKT XXI. Bárláám dla częstey konwersácyey z Krolewicem w suspicyą przychodźi
Skrót tekstu: DamKuligKról
Strona: v10
Tytuł:
Królewic indyjski
Autor:
Jan Damasceński
Tłumacz:
Mateusz Ignacy Kuligowski
Drukarnia:
Mikołaj Aleksander Schedel
Miejsce wydania:
Kraków
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
wiersz
Rodzaj:
epika
Gatunek:
żywoty świętych
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1688
Data wydania (nie wcześniej niż):
1688
Data wydania (nie później niż):
1688
, abyś nad nią miał sławne zwycięstwo, I triumf nad wodzem jej diabłem, a za męstwo Takie od ręki Pańskiej, od której zasłonę Mamy, otrzymasz w Niebie zwycięską koronę. Ephes: 6.
PUNKT XIX. Barlaam Jozafata naucza wiary, i tajemnicy Naświętszego Sakramentu, o czczeniu Obrazów opowiada. a przełożywszy Synod Nicaeński, ochrzcił go. potem posilił go przy Mszy Naświętszem Sakramentem. nakoniec do cnot go upomina.
GDy tedy, jako w ziemi Faebus złotowłosy Zmarłe ozywia ziarna, i obraca w kłosy Bujne promieńmi swemi: tak Barlaam zdrową, I zbawienną ożywił Jozafata mową, Chcąc go co prędzej odwieść przez chrzest od Erebu, A
, ábyś nád nią miał sławne zwyćięstwo, Y tryumf nád wodzem iey diabłem, á zá męstwo Tákie od ręki Páńskiey, od ktorey zasłonę Mamy, otrzymasz w Niebie zwycięską koronę. Ephes: 6.
PVNKT XIX. Bárláám Iozaphátá náucza wiary, y taiemnicy Naświętszego Sákrámentu, o czczeniu Obrazow opowiada. á przełożywszy Synod Nicaeński, ochrzćił go. potem pośilił go przy Mszy Naświętszem Sákrámentem. nákoniec do cnot go vpomina.
GDy tedy, iáko w ziemi Phaebus złotowłosy Zmárłe ozywia źiárná, y obráca w kłosy Buyne promieńmi swemi: ták Bárláám zdrową, Y zbáwienną ożywił Iozáphátá mową, Chcąc go co prędzey odwieść przez chrzest od Erebu, A
Skrót tekstu: DamKuligKról
Strona: 134
Tytuł:
Królewic indyjski
Autor:
Jan Damasceński
Tłumacz:
Mateusz Ignacy Kuligowski
Drukarnia:
Mikołaj Aleksander Schedel
Miejsce wydania:
Kraków
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
wiersz
Rodzaj:
epika
Gatunek:
żywoty świętych
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1688
Data wydania (nie wcześniej niż):
1688
Data wydania (nie później niż):
1688