in epulis et commessationibus, tandem 14 Januarii wyjechaliśmy do Rygi dla potrzeb naszych. Generał nas z całą familią swoją wyprowadzał.
W Rydze dwa dni i dwie noce zabawiwszy się, do Zydejkan pro die 21 wróciliśmy, a jam do Rohotnej die 26 wyjechał, i stanąłem w Rohotnej 1 Februarii po ośmioletniem niebyciu.
Z Rohotnej na zapusty jeździłem do Kossowa, do ip. Sapiehy hetmana w. w. księstwa lit., gdziem cztery niedziele mieszkał jako w raju; jakże nie miało być miło będąc w usta wicznej konwersacji z ludźmi godnymi obojej płci? Damy były te: sama ip. hetmanowa, ip. Kryszpinowa
in epulis et commessationibus, tandem 14 Januarii wyjechaliśmy do Rygi dla potrzeb naszych. Generał nas z całą familią swoją wyprowadzał.
W Rydze dwa dni i dwie noce zabawiwszy się, do Zydejkan pro die 21 wróciliśmy, a jam do Rohotnéj die 26 wyjechał, i stanąłem w Rohotnéj 1 Februarii po ośmioletniem niebyciu.
Z Rohotnéj na zapusty jeździłem do Kossowa, do jp. Sapiehy hetmana w. w. księstwa lit., gdziem cztery niedziele mieszkał jako w raju; jakże nie miało być miło będąc w usta wicznéj konwersacyi z ludźmi godnymi obojéj płci? Damy były te: sama jp. hetmanowa, jp. Kryszpinowa
Skrót tekstu: ZawiszaPam
Strona: 141
Tytuł:
Pamiętniki
Autor:
Krzysztof Zawisza
Miejsce wydania:
nieznane
Region:
ziemie Wielkiego Księstwa Litewskiego
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
literatura faktograficzna
Gatunek:
pamiętniki
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
między 1715 a 1717
Data wydania (nie wcześniej niż):
1715
Data wydania (nie później niż):
1717
Tekst uwspółcześniony:
tak
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Julian Bartoszewicz
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Warszawa
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Jan Zawisza
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1862
nie mogą. 1. JUŻ TO DO PRZEDŚIĘWŹIĘĆIA MOJEGO STOSUIĘ. Miał umrzeć Łazarz, to jest, miało nastąpić niebycie życia. Cóż Chrystus czyni? Jestem ja życiem, Ego sum resurrectio et vita, gdybym ja tam był przytomnym, nie mogła by tam śmierć być: Jam jest byciem życia, precz odpłaszam niebycie życia: Quontam non eram ibi: dla tego aby umarł Łazarz, dla tego Ja tam nie idę. Wyraża to Eusebius Emiss. gdy by Pan JEZUS tam był, Łazarz by był nie umarł: bo gdzie jest życie śmierć być nie może. Patrzcie jaka obrona z-obecności P. JEZUSOWEJ, że gdzie on
nie mogą. 1. IUŻ TO DO PRZEDŚIĘWŹIĘĆIA MOIEGO STOSUIĘ. Miał vmrzeć Łázarz, to iest, miáło nástąpić niebyćie żyćia. Coż Christus czyni? Iestem ia żyćiem, Ego sum resurrectio et vita, gdybym ia tám był przytomnym, nie mogłá by tám śmierć bydź: Iam iest byćiem żyćia, precz odpłaszam niebyćie żyćia: Quontam non eram ibi: dla tego áby umarł Łázarz, dla tego Ia tám nie idę. Wyraża to Eusebius Emiss. gdy by Pan IEZUS tám był, Łázarz by był nie vmárł: bo gdźie iest żyćie śmierć bydz nie może. Pátrzćie iáka obroná z-obecnośći P. IEZUSOWEY, że gdźie on
Skrót tekstu: MłodzKaz
Strona: 17
Tytuł:
Kazania i homilie
Autor:
Tomasz Młodzianowski
Drukarnia:
Collegium Poznańskiego Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Poznań
Region:
Wielkopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
kazania
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1681
Data wydania (nie wcześniej niż):
1681
Data wydania (nie później niż):
1681