? Całują się z-sobą sprawiedliwość i pokoj, a ty się, wadzisz z-sprawiedliwością. Mówić sprawiedliwość: oddaj, a ty mówisz: nie oddam, swarzysz się z-sprawiedliwością, litigas cum iustitia; mówi sprawiedliwość: nie twoje to granice, nie twoja to Sukcesyja, podrzucone to membrany, z-fałszowane Orginały, a ty mówisz: Nie, litigas cum iustitia; a przedciębyś sobie pokoju życzył, słuchajże Doktora Augustyna, vis venire ad pacem? fac iustitiam; chcesz gościńca do pokoju? nie na Grody, Ziemstwa, Trybunały, Sejmy droga do pokoju, fac iustitiam, uczyń sprawiedliwość, a Bóg uspokajający, za sprawiedliwością
? Cáłuią się z-sobą spráwiedliwość i pokoy, á ty się, wádźisz z-spráwiedliwośćią. Mowić spráwiedliwość: odday, á ty mowisz: nie oddam, swárzysz się z-spráwiedliwośćią, litigas cum iustitia; mowi spráwiedliwość: nie twoie to gránice, nie twoiá to sukcessyia, podrzucone to męmbrány, z-fałszowáne Orginały, á ty mowisz: Nie, litigas cum iustitia; á przedćiębyś sobie pokoiu życzył, słuchayże Doktorá Augustyná, vis venire ad pacem? fac iustitiam; chcesz gośćińcá do pokoiu? nie ná Grody, Ziemstwá, Tribunały, Seymy drogá do pokoiu, fac iustitiam, vczyń spráwiedliwość, á Bog vspokaiáiący, zá spráwiedliwośćią
Skrót tekstu: MłodzKaz
Strona: 13
Tytuł:
Kazania i homilie
Autor:
Tomasz Młodzianowski
Drukarnia:
Collegium Poznańskiego Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Poznań
Region:
Wielkopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
kazania
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1681
Data wydania (nie wcześniej niż):
1681
Data wydania (nie później niż):
1681
się woli naszej królewskiej opisanemi. Naco dla lepszej wiary pieczęć przycisnąć kazalismy i Ręką własną podpisujemy się. Dan w Nowym Dworze Dnia XXVII Miesiąca Grudnia R. P. M. Panowania królestw naszych Polskiego i szwedzkiego. List królewski
Jan Kazimirz król.
Listy zaś dwa w których mię rekomenduje Wojewodzie te i teraz mam same Orginały bom ich po przeczytaniu odebrał od Pisarza Pana Wojewody ale nierazem pisane bo się niezgadzają datą
Jan Kazmirz z Bożej łaski król Polski Wielkie Książę Litewskie, Ruskie Pruskie Mazowieckie Inflanckie kijowskie Wołyńskie Żmudzkie smoleńskie Czerniechowskie A szwedzki, Gotski, Wandalski Dziedziczny Król Wielmożny uprzejmie nam miły
Izesmy z udania mieli w podejrzaniu oddawie Listu tego jako
się woli naszey krolewskiey opisanemi. Naco dla lepszey wiary pieczęc przycisnąc kazalismy y Ręką własną podpisuięmy się. Dan w Nowym Dworze Dnia XXVII Miesiąca Grudnia R. P. M. Panowania krolestw naszych Polskiego y szwedzkiego. List krolewski
Ian Kazimirz krol.
Listy zas dwa w ktorych mię rekommenduie Woiewodzie te y teraz mam same Orginały bom ich po przeczytaniu odebrał od Pisarza Pana Woiewody ale nierazęm pisane bo się niezgadzaią datą
Ian Kazmirz z Bozey łaski krol Polski Wielkie Xiązę Litewskie, Ruskie Pruskie Mazowieckie Inflanckie kiiowskie Wołynskie Zmudzkie smolenskie Czerniechowskie A szwedzki, Gotski, Wandalski Dziedziczny Krol Wielmozny uprzeymie nam miły
Izesmy z udania mieli w podeyrzaniu oddawie Listu tego iako
Skrót tekstu: PasPam
Strona: 151v
Tytuł:
Pamiętniki
Autor:
Jan Chryzostom Pasek
Miejsce wydania:
nieznane
Region:
nieznany
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
literatura faktograficzna
Gatunek:
pamiętniki
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
między 1656 a 1688
Data wydania (nie wcześniej niż):
1656
Data wydania (nie później niż):
1688