+ Obrazów na deszcze 2 jednej ręki, z ekspressją maszerujących wojskowych ludzi.
19 Obrazek pół łokcia, na deszcze, z ekspressją różnych ptaków.
20 + Obraz na deszcze, na łokci 3, z ekspressją Weneris cum Kupidinc stojącej, barbore?.
21 Obrazków 2 in circulo, w czarnych ramkach, za szkłem, portrecik.
22 + Obrazków para w ramkach, z ekspressją dwóch ludzi na koniach.
23 + Obraz łokciowy in circulo albo owal, z ekspressją batalii, z dwiema trębaczami.
24 + Obraz z ekspressją Judyty, palec na ustach trzymającej i rękę na ramieniu baby, która głowę Holofornesa w koszyku trzyma.
25 + Obraz bez
+ Obrazów na deszce 2 jednej ręki, z ekspressją maszerujących wojskowych ludzi.
19 Obrazek pół łokcia, na deszce, z ekspressją różnych ptaków.
20 + Obraz na deszce, na łokci 3, z ekspressją Veneris cum Cupidinc stojącej, barbore?.
21 Obrazków 2 in circulo, w czarnych ramkach, za szkłem, portrecik.
22 + Obrazków para w ramkach, z ekspressją dwóch ludzi na koniach.
23 + Obraz łokciowy in circulo albo owal, z ekspressją batalii, z dwiema trębaczami.
24 + Obraz z ekspressją Judyty, palec na ustach trzymającej i rękę na ramieniu baby, która głowę Holofornesa w koszyku trzyma.
25 + Obraz bez
Skrót tekstu: InwObrazŻółkGęb
Strona: 173
Tytuł:
Inwentarze obrazów w zamku Żółkiewskim
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Żółkiew
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
między 1740 a 1746
Data wydania (nie wcześniej niż):
1740
Data wydania (nie później niż):
1746
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Materiały źródłowe do dziejów kultury i sztuki XVI-XVIII w.
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Mieczysław Gębarowicz
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Wrocław
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Zakład Narodowy im. Ossolińskich
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1973
na deszcze, jeden starca z birletem, drugi baby w białym zawiciu.
91 + Obrazek na ćwierci 1 1/2, z ekspressją białygłowy, u stolika z kieliszka pijącej.
92 + Obrazków parzystych 2, za szkłem, w gruszkowych ramkach, z ekspressją rzniętą scizorykiem, jeden Dianny, drugi Pallady.
93 + Portrecik owal, maleńki, w ramkach złocistych, ś.p. Królewiczowej IM. Jakubowej.
94 + Obraz z ekspressją Fortuny na morzu płynącej, w czarnych z pozłotą ramach etc.
95 Obraz z ekspressją Adama w pracy będącego.
96 Obraz tejże ręki, z ekspressją Adama z Ewą, wychodzących z raju.
97
na deszcze, jeden starca z birletem, drugi baby w białym zawiciu.
91 + Obrazek na ćwierci 1 1/2, z ekspressją białygłowy, u stolika z kieliszka pijącej.
92 + Obrazków parzystych 2, za szkłem, w gruszkowych ramkach, z ekspressją rzniętą scizorykiem, jeden Dianny, drugi Pallady.
93 + Portrecik owal, maleńki, w ramkach złocistych, ś.p. Królewicowej JM. Jakubowej.
94 + Obraz z ekspressją Fortuny na morzu płynącej, w czarnych z pozłotą ramach etc.
95 Obraz z ekspressją Adama w pracy będącego.
96 Obraz tejże ręki, z ekspressją Adama z Ewą, wychodzących z raju.
97
Skrót tekstu: InwObrazŻółkGęb
Strona: 176
Tytuł:
Inwentarze obrazów w zamku Żółkiewskim
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Żółkiew
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
między 1740 a 1746
Data wydania (nie wcześniej niż):
1740
Data wydania (nie później niż):
1746
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Materiały źródłowe do dziejów kultury i sztuki XVI-XVIII w.
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Mieczysław Gębarowicz
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Wrocław
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Zakład Narodowy im. Ossolińskich
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1973
98 Obraz tejże ręki, z ekspressją zabicia Abla.
99 + Obrazów dwa jednej ręki, na łokci 1 1/2, w ramkach snycyrskich, złocistych, poprzecznich, wąskich, z ekspressją zamieszanej batalii.
100 + Obraz półłokciowy, z ekspressją białogłowy z koszykiem, mężczyzn i na dutkach grającego przy stoliku.
101 Portrecików z papiru wygniatanych in circulo, maleńkich, w ramach, za szkłem, trzy, regenta francuskiego, kardynała de Novilles, praesbitera Quenel.
102 Obrazków małych, parzystych, w czarnych rameczkach, z ekspressją roku, wykliane materyjkami różnemi, No 5.
103 + Obraz w ramach czarnych, z ekspressją konnych zabijających się na
98 Obraz tejże ręki, z ekspressją zabicia Abla.
99 + Obrazów dwa jednej ręki, na łokci 1 1/2, w ramkach snycyrskich, złocistych, poprzecznich, wązkich, z ekspressją zamieszanej batalii.
100 + Obraz półłokciowy, z ekspressją białogłowy z koszykiem, mężczyzn i na dutkach grającego przy stoliku.
101 Portrecików z papiru wygniatanych in circulo, maleńkich, w ramach, za szkłem, trzy, regenta francuskiego, kardynała de Novilles, praesbitera Quenel.
102 Obrazków małych, parzystych, w czarnych rameczkach, z ekspressją roku, wykliane materyjkami różnemi, No 5.
103 + Obraz w ramach czarnych, z ekspressją konnych zabijających się na
Skrót tekstu: InwObrazŻółkGęb
Strona: 176
Tytuł:
Inwentarze obrazów w zamku Żółkiewskim
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Żółkiew
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
między 1740 a 1746
Data wydania (nie wcześniej niż):
1740
Data wydania (nie później niż):
1746
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Materiały źródłowe do dziejów kultury i sztuki XVI-XVIII w.
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Mieczysław Gębarowicz
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Wrocław
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Zakład Narodowy im. Ossolińskich
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1973
Obrazów 2, jednej ręki, w ramach czarnych, na ćwierci 2 1/2, z ekspressją jeden psów uganiających łabędzia, drugi uganiających psów czaplę.
181 + Portret, łokciowy, mężczyzny z kołnierzykiem białym, w paludamencie.
182 + Obraz 2-ćwierciowy, ośmgraniasty, w ramkach złocistych, z ekspressją głowy starca.
183 Portrecików małych, in circulo, w czarnych ramkach, z pozłotą, za szkłem, miniaturowych, No 4, z ekspressją dam cum cornucopia.
184 + Obraz na łokci 1 ½, z ekspressją pastucha z pieskiem, kozłem, baranem i owcą, a F. Rosa. No 3 tio. W pokoju trzecim, sypialnym
Obrazów 2, jednej ręki, w ramach czarnych, na czwierci 2 1/2, z ekspressją jeden psów uganiających łabędzia, drugi uganiających psów czaplę.
181 + Portret, łokciowy, mężczyzny z kołnierzykiem białym, w paludamencie.
182 + Obraz 2-ćwierciowy, ośmgraniasty, w ramkach złocistych, z ekspressją głowy starca.
183 Portrecików małych, in circulo, w czarnych ramkach, z pozłotą, za szkłem, miniaturowych, No 4, z ekspressją dam cum cornucopia.
184 + Obraz na łokci 1 ½, z ekspressją pastucha z pieskiem, kozłem, baranem i owcą, a F. Rosa. No 3 tio. W pokoju trzecim, sypialnym
Skrót tekstu: InwObrazŻółkGęb
Strona: 180
Tytuł:
Inwentarze obrazów w zamku Żółkiewskim
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Żółkiew
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
między 1740 a 1746
Data wydania (nie wcześniej niż):
1740
Data wydania (nie później niż):
1746
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Materiały źródłowe do dziejów kultury i sztuki XVI-XVIII w.
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Mieczysław Gębarowicz
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Wrocław
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Zakład Narodowy im. Ossolińskich
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1973
króla Jana III, marszałkiem kor. będącego nro 201
66. Portret pastelowy Karola Gustawa króla szwedzkiego nro 258
67. Portret królowej Janowej z tarczą na kamieniu nro 202
68. Portret Jabłonowskiego hetmana kor. nro 218
69. Portret Słuszki hetmana nro 212
70. Portretów 2 pastelowych, Bercinia i Berciny nro 460
71. Portrecik królowej węgierskiej, papirowy
72. Portret kscia Radziwiłła wdy wilen., hetmana w W.Ks.Litt.
73. Portret księżny Imci, żony kscia Imci
74. Portret kscia Radziwiłła ordynata nieświeskiego
75. Portret kscia Radziwiłła ordynata olyckiego
76. Portret króla Jana III.
77. Portret królowej Janowej, wspartej na ręce
króla Jana III, marszałkiem kor. będącego nro 201
66. Portret pastelowy Karola Gustawa króla szwedzkiego nro 258
67. Portret królowej Janowej z tarczą na kamieniu nro 202
68. Portret Jabłonowskiego hetmana kor. nro 218
69. Portret Słuszki hetmana nro 212
70. Portretów 2 pastelowych, Bercinia i Berciny nro 460
71. Portrecik królowej węgierskiej, papirowy
72. Portret kscia Radziwiłła wdy wilen., hetmana w W.Ks.Litt.
73. Portret księżny Imci, żony kscia Imci
74. Portret kscia Radziwiłła ordynata nieświeskiego
75. Portret kscia Radziwiłła ordynata olyckiego
76. Portret króla Jana III.
77. Portret królowej Janowej, wspartej na ręce
Skrót tekstu: InwObrazŻółkGęb
Strona: 192
Tytuł:
Inwentarze obrazów w zamku Żółkiewskim
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Żółkiew
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
między 1740 a 1746
Data wydania (nie wcześniej niż):
1740
Data wydania (nie później niż):
1746
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Materiały źródłowe do dziejów kultury i sztuki XVI-XVIII w.
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Mieczysław Gębarowicz
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Wrocław
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Zakład Narodowy im. Ossolińskich
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1973
budził za nogę ciągnąc, nogę mu urwał; za co od Zytona na sąd pociągniony, odstąpił swej pretensyj. Tenże Autor.
Karol IX Król Francuski, że serio et rigorosè na Herezją w Francyj wszczynającą się nacierał, Heretycy takich znaleźli czarnoksiężników, którzy portret jego, alias osobkę uformowawszy z wosku adinstar Króla; ten portrecik różnemi kłuli instrumentami, to w głowę, to w bok, to w serce, to w nogi: a Król żywy wtych samych członkach wteż same czasy, nieznośne ponosił boleści, przez najdoskonalszych nie uśmierzone medyków. Co się na sam Fest Z. Bartłomieja wyjawiło: z czego Król musiał umierać. Engelgrave, Delrio
budził za nogę ciągnąc, nogę mu urwał; za co od Zytona na sąd pociągniony, odstąpił swey pretensyi. Tenże Autor.
Karol IX Krol Francuski, że serio et rigorosè na Herezyą w Francyi wszczynaiącą się nacierał, Heretycy takich znaleźli czarnoksiężnikow, ktorzy portret iego, alias osobkę uformowawszy z wosku adinstar Krola; ten portrecik rożnemi kłuli instrumentami, to w głowę, to w bok, to w serce, to w nogi: a Krol żywy wtych samych członkach wteż same czasy, nieznośne ponosił boleści, przez naydoskonalszych nie uśmierzone medykow. Co się na sam Fest S. Bartłomieia wyiawiło: z czego Krol musiał umierać. Engelgrave, Delrio
Skrót tekstu: ChmielAteny_III
Strona: 232
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 3
Autor:
Benedykt Chmielowski
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1754
Data wydania (nie wcześniej niż):
1754
Data wydania (nie później niż):
1754
. Augustyna Libr: 36. de Civitate DEI.
Zażywają czarownice do swych sztuk, czasem chleba ukąszonego od jakiej osoby, albo dostają kawałka jej szaty, mieszają to i składają ziakiemi ziołami, mówiąc: albo niemowiąc pewne słowa; zażywają do tegoż jakiegoś olejku, ziół, mleka, kości lub ciała umarłego, formują portreciki z jakiej materyj, jako już wyżej się mówiło, i je kolą; zażywają też rzeczy rzadkich, O Maleficjum, albo o Czarach co mogą?
uryny ludzkiej, łoju z lamp kościelnych; piszą jakieś modlitwy na karteczce, z jakimiś znakami, każą nosić na szyj, jak świętość, czasem dają ząb szubienicznika, albo
. Augustyna Libr: 36. de Civitate DEI.
Zażywaią czarownice do swych sztuk, czasem chleba ukąszonego od iakiey osoby, albo dostaią kawałka iey szaty, mieszaią to y składaią ziakiemi ziołami, mowiąc: albo niemowiąc pewne słowa; zażywaią do tegoż iakiegoś oleyku, zioł, mleka, kości lub ciała umarłego, formuią portreciki z iakiey máteryi, iáko iuż wyżey się mowiło, y ie kolą; zażywaią też rzecży rzadkich, O Maleficium, albo o Czarach co mogą?
uryny ludzkiey, łoiu z lamp kościelnych; piszą iákieś modlitwy na karteczce, z iakiemiś znakami, każą nosić na szyi, iák świętość, czasem daią ząb szubieniczniká, albo
Skrót tekstu: ChmielAteny_III
Strona: 241
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 3
Autor:
Benedykt Chmielowski
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1754
Data wydania (nie wcześniej niż):
1754
Data wydania (nie później niż):
1754
1. Chartam servilii na cieczenie z oczu. II Periapton Periclis et Bionis, annulum ferreum Trallianum przeciw kolce. III Wiersze jakieś i zamowienie, przeciw krwie płynieniu. IV Leczenie, przez obrazków woskowych ulanie; na które ci Superstitiosi Medykowie, choroby ponoszą; i dopiero te obrazki w ogień rzucają, aby z obrazkiem czyli portrecikiem, od całego człeka albo od członka jego choroba odstąpiła V Niektórzy chorego pod Niebem na ulicy, drodze, rynku położywsry, przykładają do ciała jego kartelusz jakiś z cudnemi znakami, i imionami czartowskiemi; jakie są Butfar, Nartin, Olleazar, Bilech, Mammon, Oriens etc. VI Paracelsus namieniony Medyk, jakieś wystawił Hexagenos
1. Chartam servilii na cieczenie z oczu. II Periapton Periclis et Bionis, annulum ferreum Trallianum przeciw kolce. III Wiersze iakieś y zamowienie, przeciw krwie płynieniu. IV Lecżenie, przez obrazkow woskowych ulanie; na ktore ci Superstitiosi Medykowie, choroby ponoszą; y dopiero te obrazki w ogień rzucaią, aby z obrazkiem cżyli portrecikiem, od całego człeka albo od członka iego choroba odstąpiła V Niektorzy chorego pod Niebem na ulicy, drodze, rynku położywsry, przykładaią do ciała iego kartelusz iakiś z cudnemi znakami, y imionami czartowskiemi; iakie są Butfar, Narthin, Olleazar, Bilech, Mammon, Oriens etc. VI Paracelsus namieniony Medyk, iakieś wystawił Hexagenos
Skrót tekstu: ChmielAteny_III
Strona: 265
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 3
Autor:
Benedykt Chmielowski
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1754
Data wydania (nie wcześniej niż):
1754
Data wydania (nie później niż):
1754
, tu oddana. Jest tam Kaplica SS. Relikwij. Wieża dziwnie wysoka: w kopule nad Kaplicą N. PANNY zawsze lampa góreje. etc. etc. Z Fortecy Klasztornej wyszedszy, jest w tyle Miasteczko, gdzie samych Obrazów na płótnie, na miedzi, srebrze, wielkich i małych, samych koronek szkaplerzów Metalików, Portrecików na wozów dziesięć nie zabrałbyś, które tam w kramach kilkunastu przedają. Na dole zaś à fronte Klasztor Z. Barbary, gdzie Nowicjat przy pięknym Kościele i przy studni, Kaplicą opasanej, gdzie Obraz od Husytów był w błoto wrzucony. EUROPA. o Polskim Królestwie. EUROPA. o Polskim Królestwie.
CUCOŁOWCE Partykularz
, tu oddána. Iest tam Kaplica SS. Relikwiy. Wieża dźiwnie wysoka: w kopule nád Kaplicą N. PANNY záwsze lampa goreie. etc. etc. Z Fortecy Klasztorney wyszedszy, iest w tyle Miasteczko, gdźie samych Obrázow ná płotnie, ná miedźi, srebrze, wielkich y małych, samych koronek szkaplerzow Metalikow, Portrecikow ná wozow dźiesięć nie zábrałbyś, ktore tam w krámach kilkunástu przedaią. Ná dole zaś à fronte Klasztor S. Barbary, gdźie Nowicyat przy pięknym Kościele y przy studni, Kaplicą opasaney, gdźie Obráz od Husytow był w błoto wrzucony. EUROPA. o Polskim Krolestwie. EUROPA. o Polskim Krolestwie.
CUCOŁOWCE Partykularz
Skrót tekstu: ChmielAteny_II
Strona: 301
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 2
Autor:
Benedykt Chmielowski
Drukarnia:
J.K.M. Collegium Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1746
Data wydania (nie wcześniej niż):
1746
Data wydania (nie później niż):
1746
.
Szkatuła hebanowa, srebrem wybijana, z herbem króla Zygmunta, od JoMci ksdza Radziejowskiego, w której te się rzeczy znajdują
Pierwsza szuflada: Oficium w capie czarnej, w oprawie złotej, na szmelcie czarnym. R.
Numisma Caroli Quinti złote na kamieniu czarnym.
Numisma na takowymże kamieniu, cesarza rzymskiego bez imienia.
Portrecik mały damy, w puzderku żółwiowym.
Twarz króla JoMci, z pastylij, w puzderku popsowanym.
Twarz kscia JoMci Kondeusza, w puzderku czerwonym na szmelcu czarnym. Twarz króla JoMci francuskiego, w puzderku czarnym.
Twarz króla JoMci angielskiego i królowej, na papierze, w puzderku drewnianym.
Twarz damy, za kryształem, w
.
Szkatuła hebanowa, srebrem wybijana, z herbem króla Zygmunta, od JoMci ksdza Radziejowskiego, w której te się rzeczy znajdują
Pierwsza szuflada: Officium w capie czarnej, w oprawie złotej, na szmelcie czarnym. R.
Numisma Caroli Quinti złote na kamieniu czarnym.
Numisma na takowymże kamieniu, cesarza rzymskiego bez imienia.
Portrecik mały damy, w puzderku żółwiowym.
Twarz króla JoMci, z pastylij, w puzderku popsowanym.
Twarz kscia JoMci Kondeusza, w puzderku czerwonym na szmelcu czarnym. Twarz króla JoMci francuskiego, w puzderku czarnym.
Twarz króla JoMci angielskiego i królowej, na papierze, w puzderku drewnianym.
Twarz damy, za kryształem, w
Skrót tekstu: InwSkarbWarGęb
Strona: 147
Tytuł:
Inwentarz prywatnego skarbca króla Jana III na zamku w Warszawie z 1696 r.
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1696
Data wydania (nie wcześniej niż):
1696
Data wydania (nie później niż):
1696
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Materiały źródłowe do dziejów kultury i sztuki XVI-XVIII w.
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Mieczysław Gębarowicz
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Wrocław
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Zakład Narodowy im. Ossolińskich
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1973