Elektroniczny korpus tekstów polskich z XVII i XVIII w.


arrow_drop_down
arrow_drop_down




arrow_drop_down
arrow_drop_down
Znaleziono 39 wyników.
Lp Lewy kontekst Rezultat Prawy kontekst Skrót tekstu Data
1 trzeba, bardzo dobry jest Wozek Mierniczy, którego używanie przeczytaj [przeczytać:impt:sg:sec:perf] w tejże Nauce 4. tej Zabawy 7. SolGeom_II 1684
1 trzebá, bárdzo dobry iest Wozek Mierniczy, ktorego vżywánie przeczytay [przeczytać:impt:sg:sec:perf] w teyże Náuce 4. tey Zábáwy 7. SolGeom_II 1684
2 na skali zabierze znaleziona czwarta proporcjonalna. Drugi Sposób, przeczytaj [przeczytać:impt:sg:sec:perf] w Nauce 13. Zabawy 5. SPosób wyrachowania obwodu SolGeom_II 1684
2 skáli zábierze ználeźiona czwarta proporcyonálna. Drugi Sposob, przeczytay [przeczytać:impt:sg:sec:perf] w Náuce 13. Zábáwy 5. SPosob wyráchowánia obwodu SolGeom_II 1684
3 . cap. 16. problem: 2. Demonstracją przeczytaj [przeczytać:impt:sg:sec:perf] u niego. Drugi sposób prosty i snadniejszy, osobliwie SolGeom_II 1684
3 . cap. 16. problem: 2. Demonstrácyą przeczytay [przeczytać:impt:sg:sec:perf] v niego. Drugi sposob prosty y snádnieyszy, osobliwie SolGeom_II 1684
4 . on mnie łąkotkę Napisawszy podaje. Przeczytaj [przeczytać:impt:sg:sec:perf] że rzekę.Czytaj Waszmość, nie PotFrasz4Kuk_I 1669
4 . on mnie łąkotkę Napisawszy podaje. Przeczytaj [przeczytać:impt:sg:sec:perf] że rzekę.Czytaj Waszmość, nie PotFrasz4Kuk_I 1669
5 w tych książeczkach podaje/ przyjmi wdzięcznie/ i przeczytaj [przeczytać:impt:sg:sec:perf] / a przeczytaj nie perfunctoriè jakoby do czego innego się SmotLam 1610
5 w tych kśiążecżkách podáie/ przyimi wdźięcżnie/ y przecżytay [przeczytać:impt:sg:sec:perf] / á przecżytay nie perfunctoriè iákoby do cżego innego się SmotLam 1610
6 podaje/ przyjmi wdzięcznie/ i przeczytaj/ a przeczytaj [przeczytać:impt:sg:sec:perf] nie perfunctoriè jakoby do czego innego się śpiesząc/ ale SmotLam 1610
6 podáie/ przyimi wdźięcżnie/ y przecżytay/ á przecżytay [przeczytać:impt:sg:sec:perf] nie perfunctoriè iákoby do cżego innego się śpiesząc/ ále SmotLam 1610
7 się tu nie dołożyło bez pracy dobierzesz. Tych mówię przeczytaj [przeczytać:impt:sg:sec:perf] / a ujrzysz nie to tylko com tu pomienila SmotLam 1610
7 sie tu nie dołożyło bez pracy dobierzesz. Tych mowię przecżytay [przeczytać:impt:sg:sec:perf] / á vyrzysz nie to tylko com tu pomienilá SmotLam 1610
8 się chciał zabawić/ Różność Nacij wystawić. Kto chce przeczytaj [przeczytać:impt:sg:sec:perf] sobie/ Przytchnąwszy oczy obie. Obacz wszytkie narody/ FraszSow 1614
8 się chćiał zábáwić/ Rozność Náciy wystáwić. Kto chce przeczytay [przeczytać:impt:sg:sec:perf] sobie/ Przytchnąwszy oczy obie. Obacz wszytkie narody/ FraszSow 1614
9 Książęty abo kniaziami zową się i piszą. Jednak przyczynę przeczytaj [przeczytać:impt:sg:sec:perf] / skąd urosła/ Dio in Augusto Cęsare Aurea libertas CzyżAlf 1617
9 Xiążęty ábo kniaźiámi zową się y piszą. Iednák przycżynę przecżytay [przeczytać:impt:sg:sec:perf] / skąd vrosłá/ Dio in Augusto Cęsare Aurea libertas CzyżAlf 1617
10 fidei. Które to Artykuły Veneris skąd się wzięły/ przeczytaj [przeczytać:impt:sg:sec:perf] / Plotą. Ostultas hominum mentes[...] , et pectora ece CzyżAlf 1617
10 fidei. Ktore to Artykuły Veneris skąd się wźięły/ przecżytay [przeczytać:impt:sg:sec:perf] / Plotą. Ostultas hominum mentes[...] , et pectora aece CzyżAlf 1617