królewnisi w dzieciństwie.
249 Portret takiż, królewnisi Casimiri, bez szkła.
250 Portret owal, w ramach złocistych, bez szkła, marąuis de Belun.
251 Amalii cesarzowej portret, w ramach złocistych, bez szkła.
252 + Portret mały, Hiszpana, w czarnych ramkach.
253 Portret owal, oficjera francuskiego z orderem S. Spiritus.
254 Portret pastelowy, za szkłem, w ramach czarnych z pozłotą. Piotra cara moskiewskiego.
255 Portret pastelowy, w takichże ramach, Leopolda cesarza, za szkłem.
256 + Portret, łokciowy, Józefa cesarza rzymskiego, w złocistych ramach.
257 Portret pastelowy, króla francuskiego Ludwika XIV r,
królewnisi w dzieciństwie.
249 Portret takiż, królewnisi Casimiri, bez szkła.
250 Portret owal, w ramach złocistych, bez szkła, marąuis de Belun.
251 Amalii cesarzowej portret, w ramach złocistych, bez szkła.
252 + Portret mały, Hiszpana, w czarnych ramkach.
253 Portret owal, officjera francuskiego z orderem S. Spiritus.
254 Portret pastelowy, za szkłem, w ramach czarnych z pozłotą. Piotra cara moskiewskiego.
255 Portret pastelowy, w takichże ramach, Leopolda cesarza, za szkłem.
256 + Portret, łokciowy, Józefa cesarza rzymskiego, w złocistych ramach.
257 Portret pastelowy, króla francuskiego Ludwika XIV r,
Skrót tekstu: InwObrazŻółkGęb
Strona: 182
Tytuł:
Inwentarze obrazów w zamku Żółkiewskim
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Żółkiew
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
między 1740 a 1746
Data wydania (nie wcześniej niż):
1740
Data wydania (nie później niż):
1746
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Materiały źródłowe do dziejów kultury i sztuki XVI-XVIII w.
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Mieczysław Gębarowicz
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Wrocław
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Zakład Narodowy im. Ossolińskich
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1973
, za szkłem.
256 + Portret, łokciowy, Józefa cesarza rzymskiego, w złocistych ramach.
257 Portret pastelowy, króla francuskiego Ludwika XIV r, w ramach czarnych z pozłotą, za szkłem.
258 Portret takiż, za szkłem i w ramach, Karola króla szwedckiego XII.
259 Portret cudzoziemca po hiszpańsku, z orderem Aurei Velleris.
260 + Portret kawaliera francuskiego z orderem S. Spiritus, w zbroi.
261 Portret króla francuskiego Ludwika XV.
262 Portret damy w czerwonym paludamencie.
263 Portret damy w dradorze, z bluzgierem diamentowym.
264 + Portret króla hiszpańskiego, w złocistych ramach.
265 Portret kawaliera cudzoziemskiego z kołnierzem, tam białogłowa
, za szkłem.
256 + Portret, łokciowy, Józefa cesarza rzymskiego, w złocistych ramach.
257 Portret pastelowy, króla francuskiego Ludwika XIV r, w ramach czarnych z pozłotą, za szkłem.
258 Portret takiż, za szkłem i w ramach, Karola króla szwedckiego XII.
259 Portret cudzoziemca po hiszpańsku, z orderem Aurei Velleris.
260 + Portret kawaliera francuskiego z orderem S. Spiritus, w zbroi.
261 Portret króla francuskiego Ludwika XV.
262 Portret damy w czerwonym paludamencie.
263 Portret damy w dradorze, z bluzgierem diamentowym.
264 + Portret króla hiszpańskiego, w złocistych ramach.
265 Portret kawaliera cudzoziemskiego z kołnierzem, tam białogłowa
Skrót tekstu: InwObrazŻółkGęb
Strona: 182
Tytuł:
Inwentarze obrazów w zamku Żółkiewskim
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Żółkiew
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
między 1740 a 1746
Data wydania (nie wcześniej niż):
1740
Data wydania (nie później niż):
1746
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Materiały źródłowe do dziejów kultury i sztuki XVI-XVIII w.
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Mieczysław Gębarowicz
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Wrocław
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Zakład Narodowy im. Ossolińskich
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1973
Józefa cesarza rzymskiego, w złocistych ramach.
257 Portret pastelowy, króla francuskiego Ludwika XIV r, w ramach czarnych z pozłotą, za szkłem.
258 Portret takiż, za szkłem i w ramach, Karola króla szwedckiego XII.
259 Portret cudzoziemca po hiszpańsku, z orderem Aurei Velleris.
260 + Portret kawaliera francuskiego z orderem S. Spiritus, w zbroi.
261 Portret króla francuskiego Ludwika XV.
262 Portret damy w czerwonym paludamencie.
263 Portret damy w dradorze, z bluzgierem diamentowym.
264 + Portret króla hiszpańskiego, w złocistych ramach.
265 Portret kawaliera cudzoziemskiego z kołnierzem, tam białogłowa.
266 + Portret oficjera w zbroi, z kołnierzem
Józefa cesarza rzymskiego, w złocistych ramach.
257 Portret pastelowy, króla francuskiego Ludwika XIV r, w ramach czarnych z pozłotą, za szkłem.
258 Portret takiż, za szkłem i w ramach, Karola króla szwedckiego XII.
259 Portret cudzoziemca po hiszpańsku, z orderem Aurei Velleris.
260 + Portret kawaliera francuskiego z orderem S. Spiritus, w zbroi.
261 Portret króla francuskiego Ludwika XV.
262 Portret damy w czerwonym paludamencie.
263 Portret damy w dradorze, z bluzgierem diamentowym.
264 + Portret króla hiszpańskiego, w złocistych ramach.
265 Portret kawaliera cudzoziemskiego z kołnierzem, tam białogłowa.
266 + Portret officjera w zbroi, z kołnierzem
Skrót tekstu: InwObrazŻółkGęb
Strona: 182
Tytuł:
Inwentarze obrazów w zamku Żółkiewskim
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Żółkiew
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
między 1740 a 1746
Data wydania (nie wcześniej niż):
1740
Data wydania (nie później niż):
1746
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Materiały źródłowe do dziejów kultury i sztuki XVI-XVIII w.
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Mieczysław Gębarowicz
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Wrocław
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Zakład Narodowy im. Ossolińskich
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1973
złocistych ramach.
265 Portret kawaliera cudzoziemskiego z kołnierzem, tam białogłowa.
266 + Portret oficjera w zbroi, z kołnierzem białym, niby książym.
267 + Portret Veneta, w czarnych ramach.
268 Portret Jakuba Sobieskiego, kasztelana krakowskiego.
269 + Portret Hiszpana, w czarnych ramach.
270 Portret cudzoziemca w zbroi, z orderem Aurei Velleris.
271 + Obraz pomierny, z ekspressją batalii lądowej.
272 + Obraz mały, z ekspressją lanszawtu z osóbeczką jedną.
273 + Obraz z ekspressją lanszawtu bez żadnej figurki.
274 + Obraz pomierny, z ekspressją batalii lądowej tegoż magistra, N 271 sup.
275 Obraz kopersztykowy, z ekspressją Triumphi
złocistych ramach.
265 Portret kawaliera cudzoziemskiego z kołnierzem, tam białogłowa.
266 + Portret officjera w zbroi, z kołnierzem białym, niby książym.
267 + Portret Veneta, w czarnych ramach.
268 Portret Jakuba Sobieskiego, kasztelana krakowskiego.
269 + Portret Hiszpana, w czarnych ramach.
270 Portret cudzoziemca w zbroi, z orderem Aurei Velleris.
271 + Obraz pomierny, z ekspressją batalii lądowej.
272 + Obraz mały, z ekspressją lanszawtu z osóbeczką jedną.
273 + Obraz z ekspressją lanszawtu bez żadnej figurki.
274 + Obraz pomierny, z ekspressją batalii lądowej tegoż magistra, N 271 sup.
275 Obraz kopersztykowy, z ekspressją Triumphi
Skrót tekstu: InwObrazŻółkGęb
Strona: 183
Tytuł:
Inwentarze obrazów w zamku Żółkiewskim
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Żółkiew
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
między 1740 a 1746
Data wydania (nie wcześniej niż):
1740
Data wydania (nie później niż):
1746
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Materiały źródłowe do dziejów kultury i sztuki XVI-XVIII w.
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Mieczysław Gębarowicz
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Wrocław
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Zakład Narodowy im. Ossolińskich
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1973
Portret Hessenhamburga nro 191
35. Portret Tarła wojewody sandomierskiego nro 192
36. Portretów 2, króla Augusta III i żony jego nro 193
37. Portret Hiszpana w czerwonym nro 229
38. Portret dziecięcia stojącego, w białej sukni nro 330
39. Portret, portret damy w peruce nro 344
40. Portret kawalera francuskiego z orderem S. Spiritus nro 253
41. Portret damy z paciorkami, w stroju dewotki nro 340
42. Portret elektora bawarskiego, syna nro 337
43. Portret królewicza Jakuba, dziecięciem będącego nro 227
44. Portret króla francuskiego, teraźniejszego nro 230
45. Portret damy w czarnej sukni, kwiat w ręku mającej nro 338
46
Portret Hessenhamburga nro 191
35. Portret Tarła wojewody sandomirskiego nro 192
36. Portretów 2, króla Augusta III i żony jego nro 193
37. Portret Hiszpana w czerwonym nro 229
38. Portret dziecięcia stojącego, w białej sukni nro 330
39. Portret, portret damy w peruce nro 344
40. Portret kawalera francuskiego z orderem S. Spiritus nro 253
41. Portret damy z paciorkami, w stroju dewotki nro 340
42. Portret elektora bawarskiego, syna nro 337
43. Portret królewicza Jakuba, dziecięciem będącego nro 227
44. Portret króla francuskiego, teraźniejszego nro 230
45. Portret damy w czarnej sukni, kwiat w ręku mającej nro 338
46
Skrót tekstu: InwObrazŻółkGęb
Strona: 191
Tytuł:
Inwentarze obrazów w zamku Żółkiewskim
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Żółkiew
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
między 1740 a 1746
Data wydania (nie wcześniej niż):
1740
Data wydania (nie później niż):
1746
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Materiały źródłowe do dziejów kultury i sztuki XVI-XVIII w.
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Mieczysław Gębarowicz
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Wrocław
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Zakład Narodowy im. Ossolińskich
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1973
— —
53. Portret damy w czerwonym paludamencie nro 262
54. Portret Józefa cesarza nro 256
55. Portretów 2 Karola cesarza V, żony jego nro 195
56. Portret króla francuskiego Ludwika XV nro 261.
57. Portret damy w dradorze, z sztuką diamentową nro 263
58. Portret cudzoziemca po hiszpańsku, z orderem Aurei Velleris nro 259
59. Portret cudzoziemca w zbroi nro 270
60. Portret damy, rękę na piesku trzymającej nro 301
61. Portret pastelowy króla francuskiego nro 257
62. Portret pastelowy cesarza Leopolda nro 255
63. Portret Amelii cesarzowej nro 251
64. Portret pastelowy cara moskiewskiego Petra nro 254
65. Portret króla Jana
— —
53. Portret damy w czerwonym paludamencie nro 262
54. Portret Józefa cesarza nro 256
55. Portretów 2 Karola cesarza V, żony jego nro 195
56. Portret króla francuskiego Ludwika XV nro 261.
57. Portret damy w dradorze, z sztuką diamentową nro 263
58. Portret cudzoziemca po hiszpańsku, z orderem Aurei Velleris nro 259
59. Portret cudzoziemca w zbroi nro 270
60. Portret damy, rękę na piesku trzymającej nro 301
61. Portret pastelowy króla francuskiego nro 257
62. Portret pastelowy cesarza Leopolda nro 255
63. Portret Amelii cesarzowej nro 251
64. Portret pastelowy cara moskiewskiego Petra nro 254
65. Portret króla Jana
Skrót tekstu: InwObrazŻółkGęb
Strona: 192
Tytuł:
Inwentarze obrazów w zamku Żółkiewskim
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Żółkiew
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
między 1740 a 1746
Data wydania (nie wcześniej niż):
1740
Data wydania (nie później niż):
1746
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Materiały źródłowe do dziejów kultury i sztuki XVI-XVIII w.
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Mieczysław Gębarowicz
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Wrocław
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Zakład Narodowy im. Ossolińskich
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1973
Sierot protekcję, Kapłanów obserwancję, po BOHU Królowi i Ojczyźnie wierność etc. Na ostatek Król Neo Equitem ściskał i inni Bracia Orderu. SPECYFIKACJA ORDERÓW Znaczniejszych i osobliwszych tylko: o których że multi mulia, Ja pauciora enucleabo.
Wszystkich Orderów wyliczają dawnych i świeżych, i już zgasłych 165 Które się aktu konserwują, liczą z Orderem Nowym Z Henryka 26.
Z. ANDRZEJA ORDER w Moskwie od Piotra I. Aleksiewicza Imperatora O Wierze Katolickiej którą zdobią Ordery
Rosyiskiego instytuowany, rozumiem na pamiątkę tę, że ten Apostoł najpierwszym był Wiary Sw: w Tracyj, na Rusi i w Moskwie Autorem, według Bzowiusza i Gagwina.
ALEKsANDRA Newskiego, w Moskwie także
Sierot protekcyę, Kapłanow obserwancyę, po BOHU Krolowi y Oyczyznie wiernośc etc. Na ostatek Krol Neo Equitem ściskał y inni Braciá Orderu. SPECYFIKACYA ORDEROW Znacznieyszych y osobliwszych tylko: o ktorych że multi mulia, Ia pauciora enucleabo.
Wszystkich Orderow wyliczaią dawnych y świeżych, y iuż zgasłych 165 Ktore się actu konserwuią, liczą z Orderem Nowym S Henryka 26.
S. ANDRZEIA ORDER w Moskwie od Piotra I. Alexiewicza Imperatora O Wierze Katolickiey ktorą zdobią Ordery
Rosyiskiego instytuowany, rozumiem na pamiątkę tę, że ten Apostoł naypierwszym był Wiary Sw: w Tracyi, na Rusi y w Moskwie Autorem, według Bzowiuszá y Gagwina.
ALEXANDRA Newskiego, w Moskwie także
Skrót tekstu: ChmielAteny_I
Strona: 1044
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 1
Autor:
Benedykt Chmielowski
Drukarnia:
J.K.M. Collegium Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1755
Data wydania (nie wcześniej niż):
1755
Data wydania (nie później niż):
1755
była Anna Imperatriks Rosyiska, dla tego huius Ordinis uhonorowana Gestamine.
Kawalerów Białego Orła inclusive z Głową ukoronowaną, tojest z Najjaśniejszym Królem Jego Mcią AUGUSTEM III i Najjaśniejszemi Królewiczami, Ich Mciami z Patriotami i Cudzoziemcami Roku 1740 naliczyłem był wszystkich 113; w tym zaś Roku 1754 znajduje się 130.
ALKANTARY Order, obacz pod Orderem Callatrava.
AQUILE NIGRE, albo czarnego ORŁA na Krzyżu zinwentowany od Fryderyka I. Króla Prufkiego Elektora Brandenburskiego Roku 1701 z napisem: Suum cuique. Którzy promoventur do tego Orderu, idą przez gradus Orderu Generositatis albo Hojności. Liczba Kawalerów nie przechodzi 30 praeter Principes Sangvinis.
AUREI VELLERYS, tojest Złotego Runa albo Baranka na łańcuchu
była Anna Imperatrix Rosyiska, dla tego huius Ordinis uhonorowana Gestamine.
Káwalerow Białego Orła inclusive z Głową ukoronowaną, toiest z Nayiasnieyszym Krolem Iego Mcią AUGUSTEM III y Nayiaśnieyszemi Krolewiczami, Ich Mciami z Patryotami y Cudzoziemcami Roku 1740 naliczyłem był wszystkich 113; w tym zaś Roku 1754 znayduie się 130.
ALKANTARY Order, obacz pod Orderem Callatrava.
AQUILAE NIGRAE, albo czarnego ORŁA na Krzyżu zinwentowany od Friderika I. Krola Prufkiego Elektora Brandeburskiego Roku 1701 z napisem: Suum cuique. Ktorzy promoventur do tego Orderu, idą przez gradus Orderu Generositatis albo Hoyności. Liczbá Kawalerow nie przechodzi 30 praeter Principes Sangvinis.
AUREI VELLERIS, toiest Złotego Runa albo Baranka na łancuchu
Skrót tekstu: ChmielAteny_I
Strona: 1047
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 1
Autor:
Benedykt Chmielowski
Drukarnia:
J.K.M. Collegium Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1755
Data wydania (nie wcześniej niż):
1755
Data wydania (nie później niż):
1755
Orderu jest Słoń w wieże zbrojny, Hieroglifik łaskawości i Męstwa, a primario roztropności, gdyż. Elephantô belluarũ nulla est prudentior. Do tego Zakonu ascenditur przez Order Danebróg.
Z. GEORGII jest wiele Orderów. z których jeden w Genui konserwuje się w Włoszech alias Krzyż Czerwony na złotym Łańcuchu. Drugi w Anglii złączony z Orderem Priscelidis albo Podwiązki, który opisuje się pod Literą P. tu między Orderami.
Z. HUBERTA goniącego Jelenia, między rogami Krzyż mającego, jest Order in usu honorifico in Palatinatu Rheni.
Z. HENRYKA Order świeżo instituowany Roku 1736. 7. Octobris w Hu- O Wierze Katolickiej, którą zdobią Ordery
bercburgu w Saksonii od
Orderu iest Słoń w wieże zbroyny, Hieroglifik łaskawości y Męstwa, a primario rostropności, gdyż. Elephantô belluarũ nulla est prudentior. Do tego Zakonu ascenditur przez Order Danebrog.
S. GEORGII iest wiele Orderow. z ktorych ieden w Genui konserwuie się w Włoszech alias Krzyż Czerwony na złotym Łańcuchu. Drugi w Anglii złączòny z Orderem Priscelidis álbo Podwiązki, ktory opisuie się pod Literą P. tu między Orderami.
S. HUBERTA goniącego Ielenia, między rogami Krzyż maiącego, iest Order in usu honorifico in Palatinatu Rheni.
S. HENRYKA Order swieżo instituowany Roku 1736. 7. Octobris w Hu- O Wierze Katolickiey, ktorą zdobią Ordery
bertzburgu w Saxonii od
Skrót tekstu: ChmielAteny_I
Strona: 1053
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 1
Autor:
Benedykt Chmielowski
Drukarnia:
J.K.M. Collegium Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1755
Data wydania (nie wcześniej niż):
1755
Data wydania (nie później niż):
1755
Pański w Jeruzalem. Tam Książę Mikołaj Radziwiłł Peregrynant, około Roku 1582. Kawalerem Z. Grobu kreowany, i Asystenci Jego Abraham Baro de Dona Ślązak, Jerzy Kos, i Michał Konarski Prusacy, Piotr Bylina Polak, Andrzej Skorulski Litwin, jako sam w swojej świadczy Peregrynacyj. Order ten Innocencjusz XI. Papież złączył z Orderem Rodyiskim, vulgo Maltańskim.
Z. STEFANA Order, jest w Florencyj, którego Insygne Krzyż Ośmoróg.
STELLAE, tojest Gwiazdy na Krzyżu lokowanej, jest Order w Sycylii. Inne Ordery już zgasłe, drugie konserwujące się, ale mniej w sobie mające osobliwości i konceptu w inwencyj, a jeszcze mniej tajemuic i admiracyj umyślnie opuszczam
Pański w Ieruzalem. Tam Xiąże Mikołay Radziwiłł Peregrynant, około Roku 1582. Kawalerem S. Grobu kreowany, y Asystenci Iego Abraham Baro de Dona Slązak, Ierzy Kos, y Michał Konarski Prusacy, Piotr Bylina Polak, Andrzey Skorulski Litwin, iako sam w swoiey swiadczy Peregrynacyi. Order ten Innocencyusz XI. Papież złączył z Orderem Rhodyiskim, vulgo Maltańskim.
S. STEFANA Order, iest w Florencyi, ktorego Insigne Krzyż Ośmorog.
STELLAE, toiest Gwiazdy na Krzyżu lokowaney, iest Order w Sycilii. Inne Ordery iuż zgasłe, drugie konserwuiące się, àle mniey w sobie maiące osobliwości y konceptu w inwencyi, a ieszcze mniey taiemuic y admiracyi umyślnie opuszczam
Skrót tekstu: ChmielAteny_I
Strona: 1056
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 1
Autor:
Benedykt Chmielowski
Drukarnia:
J.K.M. Collegium Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1755
Data wydania (nie wcześniej niż):
1755
Data wydania (nie później niż):
1755