przez się jest szczególna nieroździelna/ a pogotowiu Osobista/ zaczym nie mogła być wzięta dla słusznych przyczyn zwysz mianowanych: Odpowiadam że to nie może być co mówisz/ albowiem natura/ lubo to jest sama przez się szczególna/ jednak przecię nieostatnie/ albowiem jest in aptitudine Personari własną Osobą/ którą gdy uprzedził Syn Boży/ przyosobił ją Osobą swoją: A gdy mówisz względem Boga to być może/ dla tego że jest jedno z Osobą Boską/ zaczym musiałyby nastąpić niesłusności wzwyż mianowane. I na to odpowiadam/ że natura Boska jest Communicabilis, społeczna/ albo społująca z inszymi Osobami/ lecz Osoba Boska jest incommunicabilis, spółku z inszemi nie mająca
przez się iest szczegulna nieroźdźielna/ á pogotowiu Osobista/ záczym nie mogłá bydź wźięta dla słusznych przyczyn zwysz miánowánych: Odpowiádam że to nie może bydź co mowisz/ álbowiem náturá/ lubo to iest sámá przez śię szczegulna/ iednák przećię nieostátnie/ álbowiem iest in aptitudine Personari włásną Osobą/ ktorą gdy vprzedźił Syn Boży/ przyosobił ią Osobą swoią: A gdy mowisz względem Bogá to bydź może/ dla tego że iest iedno z Osobą Boską/ záczym muśiáłyby nástąpić niesłusnośći wzwysz miánowáne. Y ná to odpowiádam/ że náturá Boska iest Communicabilis, społeczna/ álbo społuiąca z inszymi Osobámi/ lecz Osobá Boska iest incommunicabilis, społku z inszemi nie máiąca
Skrót tekstu: KorRoz
Strona: 77
Tytuł:
Rozmowa teologa katolickiego z rabinem żydowskim przy arianinie nieprawym chrześcijaninie
Autor:
Marek Korona
Drukarnia:
Drukarnia Kolegium Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
dialogi, pisma religijne
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1645
Data wydania (nie wcześniej niż):
1645
Data wydania (nie później niż):
1645