czas rupi/ i z czym by umrzeć/ i na sądzie Boskim zaraz po tej spowiedzi stawić się nie śmieli. Albowiem tym sposobem żywiej i wyraźniej człowiek pojmie/ za co osobliwie żałować/ i czego się wystrzegać ma/ a tak oraz serdeczniej się kaja/ i skuteczniejsze przedsięwzięcie czyni; czego więc/ w owych skomponowanych rejestrzyskach (jeśli w się szczerze wejrzeć chcem) nie doznawamy. 10. Naostatek jeżeli chcemy aby nam pokuta/ skrucha/ i spowiedzi nasze skutecznym były śrzodkiem na zniesienie grzechowych przeszkód do zbawienia naszego/ o to się pilno starać mamy/ aby ten nieskończonej dobroci Boskiej wynalazek nie był nam większą okazją zguby i potępienia (nie
czas rupi/ y z czym by umrzeć/ y ná sądźie Boskim záraz po tey spowiedźi stáwić się nie śmieli. Albowiem tym sposobem żywiey y wyraźniey cżłowiek poymie/ zá co osobliwie żałować/ y czego się wystrzegać ma/ a ták oraz serdeczniey się kaiá/ y skutecznieysze przedsięwźięćie czyni; cze^o^ więc/ w owych skomponowanych reiestrzyskách (ieśli w się szczerze weyrzeć chcem) nie doznáwamy. 10. Náostatek ieżeli chcemy áby nam pokutá/ skruchá/ y spowiedźi násze skutecznym były śrzodkiem ná znieśienie grzechowych przeszkod do zbawieniá nászego/ o to się pilno starać mamy/ áby ten nieskońćzoney dobroći Boskiey wynalázek nie był nám większą okazyą zguby y potępieniá (nie
Skrót tekstu: BujnDroga
Strona: 111
Tytuł:
Droga do domu
Autor:
Michał Bujnowski
Drukarnia:
Akademia Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Wilno
Region:
ziemie Wielkiego Księstwa Litewskiego
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1688
Data wydania (nie wcześniej niż):
1688
Data wydania (nie później niż):
1688