Elektroniczny korpus tekstów polskich z XVII i XVIII w.


arrow_drop_down
arrow_drop_down




arrow_drop_down
arrow_drop_down
Znaleziono 26 wyników.
Lp Lewy kontekst Rezultat Prawy kontekst Skrót tekstu Data
1 której wszytko pod się bicie Cyprysową/ kunsztownej i wyśmienitej rzeźby [rzeźba:subst:sg:gen:f] robotą położone/ tak dalece/ że jest się czemu DelicWłos 1665
1 ktorey wszytko pod się bićie Cyprysową/ kunsztowney y wyśmienitey rzeźby [rzeźba:subst:sg:gen:f] robotą położone/ ták dálece/ że iest się czemu DelicWłos 1665
2 albo podniebienie kościelne/ barzo kosztowną i kunsztowną z drzewa rzeźbą [rzeźba:subst:sg:inst:f] / dobrym wszytko wyzłocone złotem. Kościół zaś wszytek od DelicWłos 1665
2 álbo podniebienie kośćielne/ bárzo kosztowną y kunsztowną z drzewá rzeźbą [rzeźba:subst:sg:inst:f] / dobrym wszytko wyzłocone złotem. Kośćioł záś wszytek od DelicWłos 1665
3 słup, i Kapitel, i ornamenta jakie, albo rzeźby [rzeźba:subst:pl:acc:f] na Kolumnie. Stąd Rzymskie Struktury nad Greckie zawsze Świat ChmielAteny_I 1755
3 słup, y Kapitel, y ornamenta iakie, albo rzeźby [rzeźba:subst:pl:acc:f] na Kolumnie. Ztąd Rzymskie Struktury nad Greckie zawsze Swiat ChmielAteny_I 1755
4 , tojest kwadrzaste, CLIPEI, byli TARCZE, z rzeźbą [rzeźba:subst:sg:inst:f] jaką na sobie, od słówka olypios, to jest ChmielAteny_I 1755
4 , toiest kwadrzaste, CLIPEI, byli TARCZE, z rzeźbą [rzeźba:subst:sg:inst:f] iaką na sobie, od słowka olypios, to iest ChmielAteny_I 1755
5 jaką na sobie, od słówka olypios, to jest rzeźba [rzeźba:subst:sg:nom:f] nazwana. UMBO jest sama na Tarczy wypukłość. PELTA ChmielAteny_I 1755
5 iaką na sobie, od słowka olypios, to iest rzeźba [rzeźba:subst:sg:nom:f] nazwana. UMBO iest sama na Tárczy wypukłość. PELTA ChmielAteny_I 1755
6 spaJony : Docuitque suum mugire Iuvencum. Dypelus pierwszy wymyślił Rzeźbę [rzeźba:subst:sg:acc:f] i wybijanie na Marmurze. Servius Król Rzymski podał światu ChmielAteny_I 1755
6 spaIony : Docuitque suum mugire Iuvencum. Dipelus pierwszy wymyślił Rzeźbę [rzeźba:subst:sg:acc:f] y wybiiánie Marmurze. Servius Krol Rzymski podał światu ChmielAteny_I 1755
7 tegoż Ojca Z. wszędzie w Rzymie Obrazy i rzeźby [rzeźba:subst:pl:nom:f] Niedzwiedziów popsowane, aby Imaginacjom podobnym nie były w Matronach ChmielAteny_I 1755
7 tegoż Oyca S. wszędzie w Rzymie Obrazy y rzeźby [rzeźba:subst:pl:nom:f] Niedzwiedziow popsowane, áby Imáginácyom podobnym nie były w Matronâch ChmielAteny_I 1755
8 nie literami i pismem, ale malowaniem, rysowaniem, rzeźbą [rzeźba:subst:sg:inst:f] , różnych Figur branych z Zwierząt czworonożnych, latających, ChmielAteny_I 1755
8 nie literami y pismem, ale malowaniem, rysowaniem, rzeźbą [rzeźba:subst:sg:inst:f] , rożnych Figur branych z Zwierząt czworonożnych, lataiących, ChmielAteny_I 1755
9 . Jana in Laterano stojącej, po której śliczną Egipską rzeźbą [rzeźba:subst:sg:inst:f] przed Narodzeniem Chrystusowym 1297 Lat, trzema Kolumnami od dołu ChmielAteny_I 1755
9 . Iana in Laterano stoiącey, po ktorey śliczną Egypską rzeźbą [rzeźba:subst:sg:inst:f] przed Narodzeniem Chrystusowym 1297 Lat, trzema Kolumnami od dołu ChmielAteny_I 1755
10 . Tamże do Bramy Kościelnej drzwi sprawił miedziane z osobliwą rzeźbą [rzeźba:subst:sg:inst:f] i inwencją, kosztujące 40. tysięcy Czerwonych złotych, ChmielAteny_II 1746
10 . Tamźe do Brámy Kościelney drzwi spráwił miedźiane z osobliwą rzeźbą [rzeźba:subst:sg:inst:f] y inwencyą, kosztuiące 40. tysięcy Czerwonych złotych, ChmielAteny_II 1746