wynalazek nie był nam większą okazją zguby i potępienia (nie daj Boże) naszego. W któregobyśmy niebezpieczeństwo nie mylnie wpadli/ gdybyśmy albo w nadzieję spowiedzi/ śmielej grzeszyli; albo dostateczną/ szczerą i jaką byśmy przy śmierci uczynić chcieli spowiedź/ na dalszy czas odwlocząc/ temi/ że tak rzeknę dorywczymi spowiedkami/ jako więc mówią pro forma, dla szczególnego zwyczaju/ tego obowiązku i powinności zbywali. Słowem chcesz abyć skrucha i spowiedź/ na zniesienie grzechów/ przeszkód zbawienia twego skuteczne były/ wiedz co? jako; i dla czego czynisz? Deus non irridetur. OŚME STAJE. Pomoc przeciw przeszkodom zbawienia naszego pamiętać na ŚMIERC
wynalázek nie był nám większą okazyą zguby y potępieniá (nie day Boże) nászego. W ktoregobysmy niebespieczeństwo nie mylnie wpadli/ gdybysmy álbo w nádźieię spowiedźi/ śmieley grzeszyli; álbo dostáteczną/ szczerą y iáką bysmy przy śmierći uczynić chćieli spowiedź/ ná dálszy czas odwlocząc/ temi/ że ták rzeknę dorywczymi spowiedkami/ iáko więc mowią pro forma, dla szczegulnego zwyczaiu/ tego obowiązku y powinnośći zbywali. Słowem chcesz abyć skruchá y spowiedź/ ná znieśienie grzechow/ przeszkod zbáwieniá twego skuteczne były/ wiedz co? iáko; y dlá czego czynisz? Deus non irridetur. OSME STAIE. Pomoc przećiw przeszkodom zbáwieniá nászego pámiętać na SMIERC
Skrót tekstu: BujnDroga
Strona: 112
Tytuł:
Droga do domu
Autor:
Michał Bujnowski
Drukarnia:
Akademia Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Wilno
Region:
ziemie Wielkiego Księstwa Litewskiego
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1688
Data wydania (nie wcześniej niż):
1688
Data wydania (nie później niż):
1688