Elektroniczny korpus tekstów polskich z XVII i XVIII w.


arrow_drop_down
arrow_drop_down




arrow_drop_down
arrow_drop_down
Znaleziono 407 wyników.
Lp Lewy kontekst Rezultat Prawy kontekst Skrót tekstu Data
1 tam będę. Jednak i tu, proszę cię, uczyń [uczynić:impt:sg:sec:perf] chwałę pańską, ponieważ cię oswobodził Pan od zbojce okrutnego BirkBaszaKoniec 1624
1 tam będę. Jednak i tu, proszę cię, uczyń [uczynić:impt:sg:sec:perf] chwałę pańską, ponieważ cię oswobodził Pan od zbojce okrutnego BirkBaszaKoniec 1624
2 przeto ginąć srogą zazdrości napaścią. Pluń na ziemię i uczyń [uczynić:impt:sg:sec:perf] myślą twoją błoto. Cóż jest świat? co bogactwo PotFrasz1Kuk_II 1677
2 przeto ginąć srogą zazdrości napaścią. Pluń na ziemię i uczyń [uczynić:impt:sg:sec:perf] myślą twoją błoto. Cóż jest świat? co bogactwo PotFrasz1Kuk_II 1677
3 Jago, a choć gniew-em na nie, Uczyń [uczynić:impt:sg:sec:perf] , co proszą, a stanie jednanie. ZBYTNI STATEK MorszAUtwKuk 1654
3 Jago, a choć gniew-em na nie, Uczyń [uczynić:impt:sg:sec:perf] , co proszą, a stanie jednanie. ZBYTNI STATEK MorszAUtwKuk 1654
4 wolności. Nie kochaj się tak w swym klasztorze, Uczyń [uczynić:impt:sg:sec:perf] przymierze z pacierzem, Każdy mnich po trzecim nieszporze Bardzo MorszAUtwKuk 1654
4 wolności. Nie kochaj się tak w swym klasztorze, Uczyń [uczynić:impt:sg:sec:perf] przymierze z pacierzem, Każdy mnich po trzecim nieszporze Bardzo MorszAUtwKuk 1654
5 Masz ty główniejsze zabawy. Bij Tatarów pod Komarnem, Uczyń [uczynić:impt:sg:sec:perf] Nuradyna karnem, Dwadzieścia tysięcy cztery Połóż i odbij jasyry MorszAUtwKuk 1654
5 Masz ty główniejsze zabawy. Bij Tatarów pod Komarnem, Uczyń [uczynić:impt:sg:sec:perf] Nuradyna karnem, Dwadzieścia tysięcy cztéry Połóż i odbij jasyry MorszAUtwKuk 1654
6 1000. których niech będzie naprzykład 500. Toż uczyń [uczynić:impt:sg:sec:perf] . Jako DS 500. do DC 1000 na Instrumencie SolGeom_II 1684
6 1000. ktorych niech będźieprzykład 500. Toż vczyń [uczynić:impt:sg:sec:perf] . Jáko DS 500. do DC 1000 Instrumenćie SolGeom_II 1684
7 : i wyrachowawszy wiele każda zosobna ma części. Uczyń [uczynić:impt:sg:sec:perf] jako SD 600 naprzykład cząstek na krótszej skali, SolGeom_II 1684
7 : y wyráchoẃaẃszy wiele każda zosobná ma częśći. Vczyń [uczynić:impt:sg:sec:perf] iáko SD 600przykład cząstek krotszey skáli, SolGeom_II 1684
8 . Zabawa VII. Rozdział II. Po szóste. Uczyń [uczynić:impt:sg:sec:perf] jako GS, 1. cząstka z ośmi, cala SolGeom_II 1684
8 . Zábáwá VII. Rozdźiał II. Po szoste. Vczyń [uczynić:impt:sg:sec:perf] iáko GS, 1. cząstká z ośmi, calá SolGeom_II 1684
9 z większej FT, ostatek zpilnością nanotuj: i uczyń [uczynić:impt:sg:sec:perf] : jako ostatek abo Różnica TV, do Odległości abo SolGeom_II 1684
9 z większey FT, ostátek zpilnośćią nánotuy: y vczyń [uczynić:impt:sg:sec:perf] : iáko ostátek ábo Roźnicá TV, do Odległośći ábo SolGeom_II 1684
10 wydzieloną w tysiąc części, i znalazłszy liczbę cząstek. Uczyń [uczynić:impt:sg:sec:perf] : Jako Pb 500 naprzykład do PR 1000 całej SolGeom_II 1684
10 wydźieloną w tyśiąc częśći, y ználaszszy liczbę cząstek. Vczyń [uczynić:impt:sg:sec:perf] : Iáko Pb 500przykład do PR 1000 cáłey SolGeom_II 1684