zaczym gotowizny prowizją płacić od zło. 100 po zło. 6 i tak od 200 na rok złotych 12, ratami corocznie dwoma: pierwszą na S. Jan zło. 6, drugą takowąz na S. Michał dotąd, dokąd sumy 200 zło. pomienionym pp. Tymbarskim realnie nie oddamy i nie wyliczemy, albo też ukazicielom tej karty, a że każda obligacja pewności potrzebuje, dla tego w fancie zostawujemy i zostawiliśmy skrzynkę z prawami naszemi wsi Krowodrzy zamkniętą u sławetnego P. Walentego Pierzchalskiego mieszczanina Krakowskiego i kaczmarza starszego i ladwigi małżonków w kamienicy ichże w fancie pomienionej sumy 200 zło. oraz i z kluczem, którą to obligacja pod zakładem
zaczym gotowizny prowizyą płacić od zło. 100 po zło. 6 y tak od 200 na rok złotych 12, ratami corocznie dwoma: pierwszą na S. Ian zło. 6, drugą takowąz na S. Michał dotąd, dokąd summy 200 zło. pomienionym pp. Tymbarskim realnie nie oddamy y nie wyliczemy, albo też ukazicielom tey karty, a że każda obligacya pewnosci potrzebuie, dla tego w fancie zostawuiemy y zostawiliśmy skrzynkę z prawami naszemi wsi Krowodrzy zamkniętą u sławetnego P. Walentego Pierzchalskiego mieszczanina Krakowskiego y kaczmarza starszego y ladwigi małżonkow w kamienicy ichże w fancie pomienioney summy 200 zło. oraz y z kluczem, ktorą to obligacya pod zakładem
Skrót tekstu: KsKrowUl_3
Strona: 648
Tytuł:
Księgi gromadzkie wsi Krowodrza, cz. 3
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Krowodrza
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
księgi sądowe
Tematyka:
sprawy sądowe
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
między 1701 a 1717
Data wydania (nie wcześniej niż):
1701
Data wydania (nie później niż):
1717
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Księgi sądowe wiejskie
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Bolesław Ulanowski
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Kraków
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Akademia Umiejętności
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1921
prawdziwego CHRYSTUSA, już danego Światu, według obietnicy Bożej. Mahometanismus, albo Religia Turecka MahomETANISMUS.
TEj obmierzłej Sekty jest MahomET Arabczyk Autor, z Pastucha Wielbłądów Prorok, ale fałszywy, z Idioty mądry u głupców, z Herszty Król; Scelerat Święty, u Sceleratów, Osieł nie Posel Boski; Błędów, nie drogi zbawiennej Ukaziciel; Przewodnik na przepaść, Oświeciciel zaślepiający, Doktor głupstwa, od Wielbłądów do błędów udający się. Był to Arabii szczęśliwej, nieszczęsny owoc i Obywatel, Wschodu fatalny Occasus. Urodził się w Arabii Szczęśliwej, albo Homeryce około Roku 629 według Baroniusza, za Herakliusza Wschodniego Cesarza. Według drugich Autorów, zdasię być urodzon Roku Pańskiego
prawdziwego CHRYSTUSA, iuż danego Swiatu, według obietnicy Bożey. Machometanismus, albo Religia Turecka MACHOMETANISMUS.
TEy obmierzłey Sekty iest MACHOMET Arabczyk Autor, z Pastuchá Wielbłądow Prorok, ale fałszywy, z Idioty mądry u głupcow, z Herszty Krol; Scelerat Swięty, u Sceleratow, Osieł nie Posel Boski; Błędow, nie drogi zbawienney Ukaziciel; Przewodnik na przepaść, Oświeciciel zaślepiaiący, Doktor głupstwa, od Wielbłądow do błędow udaiący się. Był to Arabii szczęśliwey, nieszczęsny owoc y Obywatel, Wschodu fatalny Occasus. Urodził się w Arabii Szczęśliwey, albo Homerice około Roku 629 według Baroniusza, za Herakliusza Wschodniego Cesarza. Według drugich Autorow, zdasię bydz urodzon Roku Pańskiego
Skrót tekstu: ChmielAteny_I
Strona: 1095
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 1
Autor:
Benedykt Chmielowski
Drukarnia:
J.K.M. Collegium Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1755
Data wydania (nie wcześniej niż):
1755
Data wydania (nie później niż):
1755
; Mojżesz, Digitus DEI także nazywa się, id est moc.
15. Polleks, albo Palec wielki, rękę w pięść ścisnąwszy, podniesiony, moc znaczy. Na wojnie podniesiony, zna czy ustąpienie komu wiktoryj; kąsacie wielkiego palca, jest znak ciężkiej złości. Drugi palec po wielkim, po Łaeinie Index, albo ukaziciel, na ustach lokowany, znaczy milczenie, jako Egipcjanie malowali Harpokratesa Bożka silentii, Rzymianie Angeronę Boginię. Średni Palec, znaczy niewstyd i niesławę. Annularis, Palec czwarty ab Annulo zwany, inaczej serdeczny, na którym noszą pierścienie, znaczy Amoris vinculum, gdyż od tego palca żyła do serca idzie.
Auricularis, ab
; Moyżesz, Digitus DEI także nazywa się, id est moc.
15. Pollex, álbo Palec wielki, rękę w pięść scisnąwszy, podniesiony, moc znaczy. Na woynie podniesiony, zna czy ustąpienie kòmu wiktoryi; kąsacie wielkiego palca, iest znak cięszkiey złości. Drugi palec po wielkim, po Łaeinie Index, albo ukaziciel, na ustach lokowany, znaczy milczenie, iako Egypcyanie malowali Harpokratesa Bożka silentii, Rzymianie Angeronę Boginię. Srzedni Palec, znáczy niewstyd y niesławę. Annularis, Palec czwarty ab Annulo zwany, inaczey serdeczny, na ktorym noszą pierścienie, znaczy Amoris vinculum, gdyż od tego palca żyła do serca idzie.
Auricularis, ab
Skrót tekstu: ChmielAteny_I
Strona: 1156
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 1
Autor:
Benedykt Chmielowski
Drukarnia:
J.K.M. Collegium Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1755
Data wydania (nie wcześniej niż):
1755
Data wydania (nie później niż):
1755
to niektórzy partyturą. ROZDZIAŁ IV. De interuallis abo o oddziałach.
Zawsze to idzie wnaukach/ iż po zrozumieniu podanych sposobów/ trzeba skutkiem wykonywać umieć/ czego iż nikt nie uczyni/ tylko/ który w prawiony i przećwiczony będzie. Wtej nauce podały się tu sposoby barzo łatwe do pojęcia/ aże zrozumienie tylko jest ukazicielem i przewodnikiem/ do nauki przetoż kto chce aby doszedł perfekcjej w tym kunście ćwiczyć się takowym jaki się tu podaje sposobem powinien/ aby tak nie tylko ascensum i descensum głosów rozumiał/ ale też i oddzielone litery abo noty wyrażać umiał/ i przeto nic innego te interualla nieznaczą/ tylko w oddziałach postawione noty
to niektorzy pártyturą. ROZDZIAŁ IV. De interuallis ábo o oddźiałách.
Záwsze to idźie wnáukách/ iż po zrozumieniu podánych sposobow/ trzebá skutkiem wykonywáć vmieć/ cżego iż nikt nie vcżyni/ tylko/ ktory w práwiony y przećwicżony będźie. Wtey náuce podały się tu sposoby bárzo łátwe do poięćia/ áże zrozumienie tylko iest vkaźićielem y przewodnikiem/ do náuki przetosz kto chce áby doszedł perfekcyey w tym kunśćie ćwicżyć się tákowym iáki się tu podáie sposobem powinien/ áby ták nie tylko ascensum y descensum głosow rozumiał/ ále tesz y oddźielone litery ábo noty wyrażać vmiał/ y przeto nic innego te interualla nieznácżą/ tylko w oddźiałách postáwione noty
Skrót tekstu: GorMuz
Strona: C2
Tytuł:
Tabulatura muzyki
Autor:
Jan Aleksander Gorczyn
Drukarnia:
Piątkowski
Miejsce wydania:
Kraków
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
podręczniki
Tematyka:
muzyka
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1647
Data wydania (nie wcześniej niż):
1647
Data wydania (nie później niż):
1647