jak piasków morskich, tak tych zregestrować nie potrafię. Gdyż nie mała sług Chrystusowych liczba, od tyranów okrutnych i zajadłych jest w popiół obrócona, rozrzucona na wiatry, w rzeki wrzucona, lub w jeziora, lub w morze; to też drapieżnym bestiom dana na pożarcie: toć chyba ich Święte członki na dniu sądnym uwenerujemy, kiedy omnis caro videbit salutare Dei. Nie mało już mieliśmy Świętych Ciał w Kościołach ze czcią złożonych, ale Saraceńska, Turecka, Heretycka psia na Święte kości zajadłość, to w ziemi Świetej, to w Jeruzalem, to w Antiochyj, to w Aleksandryj, to w Carogrodzie, to w Anglii, Hibernii,
iak piaskow morskich, tak tych zregestrować nie potrafię. Gdyż nie mała sług Chrystusowych liczba, od tyranow okrutnych y zaiadłych iest w popioł obrocona, rozrzucona na wiatry, w rzeki wrzucona, lub w ieziora, lub w morze; to też drapieżnym bestyom dana na pożarcie: toć chyba ich Swięte członki na dniu sądnym uweneruiemy, kiedy omnis caro videbit salutare Dei. Nie mało iuż mieliśmy Swiętych Ciał w Kościołach ze czcią złożonych, ale Saraceńska, Turecka, Heretycka pśia na Swięte kości zaiadłość, to w ziemi Swietey, to w Ieruzalem, to w Antyochyi, to w Alexandryi, to w Carogrodzie, to w Anglii, Hibernii,
Skrót tekstu: ChmielAteny_III
Strona: 86
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 3
Autor:
Benedykt Chmielowski
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1754
Data wydania (nie wcześniej niż):
1754
Data wydania (nie później niż):
1754
zwierciadłem ustawicznym/ żywot tak wzgardzony/ i męka najokrutniejsza/ CHrystusa JEzusa Zbawiciela naszego; na który patrząc/ i on uważając/ ktoby się miał ludzkim rozumem tak wysokich rzeczy po nim spodziewać. Ioan. 5. SPOSÓB Jako CHRYS: JEZUSA według Człowieczeństwa jego Z. Szanować mamy.
CHRystusa JEZUSa w człowieczeństwie jego świętym uwenerujemy/ jeśli go w pamięci dnia każdego mieć będziemy/ rozdzieliwszy na siedem części żywot jego naświętszy; naprzykład: W PONIEDZIALEK Na myśli niech naszej będzie dzieciństwo onego od lat dwunastu: gdzie oraz osobę też dziecia na siebie weźmiemy myśląc z sobą: Ja też chcę być dziecięciem/ dla dziecięcia JEzusa: Zaczym pokory mi trzeba
zwierćiadłem vstáwicznym/ żywot tak wzgárdzony/ y męká nayokrutnieysza/ CHrystusá IEzusa Zbáwićielá nászego; ná ktory pátrząc/ y on uważáiąc/ ktoby się miáł ludzkim rozumem tak wysokich rzeczy po nim spodźiewáć. Ioan. 5. SPOSOB Iáko CHRYS: IEZVSA według Człowieczeństwá iego S. Szánowáć mamy.
CHRystusá IEZVSá w człowieczeństwie iego świętym vweneruiemy/ iesli go w pámięći dnia kożdego mieć będźiemy/ rozdźieliwszy ná siedem częśći żywot iego náświętszy; náprzykłád: W PONIEDZIALEK Na myśli niech nászey będźie dźiećinstwo onego od lat dwunástu: gdźie oráz osobę też dźiećiá ná śiebie weźmiemy myśląc z sobą: Ia też chcę być dźiećięćiem/ dlá dziećięćiá IEzusá: Zaczym pokory mi trzebá
Skrót tekstu: BanHist
Strona: 100
Tytuł:
Bankiet albo historia jako Adam bankietował
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Wilno
Region:
ziemie Wielkiego Księstwa Litewskiego
Typ tekstu:
mieszany
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
poematy epickie
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1650
Data wydania (nie wcześniej niż):
1650
Data wydania (nie później niż):
1650