Elektroniczny korpus tekstów polskich z XVII i XVIII w.


arrow_drop_down
arrow_drop_down




arrow_drop_down
arrow_drop_down
Znaleziono 66 wyników.
Lp Lewy kontekst Rezultat Prawy kontekst Skrót tekstu Data
1 rzkąc w Jeruzalem/ ale i we wszytkich granicach ziemie Żydowskiej [żydowski:adj:sg:gen:f:pos] najdować się nie miał. Jeśliż Pan Chrystus Zakon SmotApol 1628
1 rzkąc w Ieruzálem/ ále y we wszytkich gránicách źiemie Zydowskiey [żydowski:adj:sg:gen:f:pos] náydowáć sie nie miał. Ieśliż Pan Christus Zakon SmotApol 1628
2 , za leki, za dzięki, Brońcie go od żydowskiej [żydowski:adj:sg:gen:f:pos] i balwierskiej ręki, Bo widziawszy, co robią w MorszAUtwKuk 1654
2 , za leki, za dzięki, Brońcie go od żydowskiej [żydowski:adj:sg:gen:f:pos] i balwierskiej ręki, Bo widziawszy, co robią w MorszAUtwKuk 1654
3 , który ze dwu sekt fałszywych, Z tureckiej i żydowskiej [żydowski:adj:sg:gen:f:pos] nabajał skrypt bluźniwych I utworzył z tych jednę nieszlachetną wiarę ErZrzenAnKontr 1619
3 , który ze dwu sekt fałszywych, Z tureckiej i żydowskiej [żydowski:adj:sg:gen:f:pos] nabajał skrypt bluźniwych I utworzył z tych jednę nieszlachetną wiarę ErZrzenAnKontr 1619
4 Żydówki. Wielcem się dziwował tak wielkiej woli i supereminencji żydowskiej [żydowski:adj:sg:gen:f:pos] nad chrześcijany. Lud chrześcijański haniebnie hrubiański, dziki i BillTDiar między 1677 a 1678
4 Żydówki. Wielcem się dziwował tak wielkiej woli i supereminencji żydowskiej [żydowski:adj:sg:gen:f:pos] nad chrześciany. Lud chrześciański haniebnie hrubiański, dziki i BillTDiar między 1677 a 1678
5 . Ta Salomona Bogu obrzydziła, Mało go z wiary żydowskiej [żydowski:adj:sg:gen:f:pos] nie zbiła. Chociaż był żydem, jednak gwoli żonom WychWieś 1618
5 . Ta Salomona Bogu obrzydziła, Mało go z wiary żydowskiej [żydowski:adj:sg:gen:f:pos] nie zbiła. Chociaż był żydem, jednak gwoli żonom WychWieś 1618
6 : znaczy na Wschód Słońca, respektem Palestyny, i Żydowskiej [żydowski:adj:sg:gen:f:pos] Ziemi, według Tłumaczenia Septuaginta, tojest Siedmdziesiąt i dwa ChmielAteny_I 1755
6 : znaczy na Wschod Słońca, respektem Palestyny, y Zydowskiey [żydowski:adj:sg:gen:f:pos] Ziemi, według Tłumaczenia Septuaginta, toiest Siedmdziesiąt y dwa ChmielAteny_I 1755
7 Księżycowych zażywali żydzi, jako się pokazuje z postanowienia Paschy żydowskiej [żydowski:adj:sg:gen:f:pos] , i innych cyrcumstancyj. ROK SŁONECZNY dopiero przed Rokiem ChmielAteny_I 1755
7 Xiężycowych zażywali żydzi, iako się pokázuie z postanowienia Paschy żydowskiey [żydowski:adj:sg:gen:f:pos] , y innych cyrcumstancyi. ROK SŁONECZNY dopiero przed Rokiem ChmielAteny_I 1755
8 14. AELIUS HADRIANUS, od Trajana przysposobiony, rebelii Żydowskiej [żydowski:adj:sg:gen:f:pos] poskromiciel, i na miejscu Jeruzalem Miasta AElii pod swoim ChmielAteny_I 1755
8 14. AELIUS HADRIANUS, od Traiana przysposobiony, rebellii Zydowskiey [żydowski:adj:sg:gen:f:pos] poskromiciel, y na mieyscu Ieruzalem Miasta AElii pod swoim ChmielAteny_I 1755
9 nastąpił Herodes I. Ascalonita, pierwszy Cudzoziemiec, stytułem żydowskiej [żydowski:adj:sg:gen:f:pos] ziemi Tetrarchy, tojest Wielkiego Pana, który sobie u ChmielAteny_I 1755
9 nastąpił Herodes I. Ascalonita, pierwszy Cudzoziemiec, ztytułem żydowskiey [żydowski:adj:sg:gen:f:pos] ziemi Tetrarchy, toiest Wielkiego Pana, ktory sobie u ChmielAteny_I 1755
10 50. tysięcy. Rajmundus. TITUS wziąwszy Jeruzalem Stolicę Żydowskiej [żydowski:adj:sg:gen:f:pos] Ziemi, Milion, sto tysięcy głodem i mieczem wygubił ChmielAteny_I 1755
10 50. tysięcy. Raymundus. TITUS wziąwszy Ieruzalem Stolicę Zydowskiey [żydowski:adj:sg:gen:f:pos] Ziemi, Million, sto tysięcy głodem y mieczem wygubił ChmielAteny_I 1755