/ któremu sumnienie Królestwo bywa przenaszane od narodu do narodu, dla niesprawiedliwości i krzywd, i potwarzy i rozmaitych zdrad. I toż/ Dusza niezboźnego żąda złego: nie zlituje się nad bliźnym swoim, Eccl. 10. Prou: 121 Ioan. 3. Eccl 10. Prou. 21,
Doczego rozum nie Adamów/ lecz zdrowy przydał/ dobrze Adam śpieca na szyję postępuje/ gdy naprzód żyda plugawego/ a Boskiego i swego nieprzyjaciela nad Chrześcijanina Katolika i Brata w Chrystusie Panie/ a potym i nad psa bezcją marną przekłada. Co on wszytko mimo uszy w serce nie przyjmując puściwszy/ zradości i pociechy/ które odniósł od żyda
/ ktoremu sumnienie Krolestwo bywá przenaszane od narodu do narodu, dla niespráwiedliwośći y krzywd, y potwarzy y rozmaitych zdrad. Y toż/ Duszá niezboźnego żąda złego: nie zlituie się nád bliźnym swoim, Eccl. 10. Prou: 121 Ioan. 3. Eccl 10. Prou. 21,
Doczego rozum nie Adamow/ lecz zdrowy przydał/ dobrze Adam śpieca ná szyię postępuie/ gdy náprzod zyda plugawego/ á Boskiego y swego nieprzyiáćielá nad Chrześćianina Katholiká y Bratá w Chrystuśie Panie/ á potym y nád psa bestią marną przekłádá. Co on wszytko mimo vszy w serce nie przymuiąc puśćiwszy/ zradośći y poćiechy/ ktore odniosł od żydá
Skrót tekstu: BanHist
Strona: 28
Tytuł:
Bankiet albo historia jako Adam bankietował
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Wilno
Region:
ziemie Wielkiego Księstwa Litewskiego
Typ tekstu:
mieszany
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
poematy epickie
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1650
Data wydania (nie wcześniej niż):
1650
Data wydania (nie później niż):
1650