się bez Zakoństwa sprawuje: o których Z. Paweł w liście swoim drugim do Tessaloniczan Cap. 2. powiada. Dowodów potrzebujesz Bluźnierco: Aboć to nie dowód per tot saecula, od Apostołskich czasów aż do dzisia/ bez nagany ni od kogo (chyba od ciebie niezbożnika teraz) w Cerkwi Wschodniej zachowany (suszenia Ahnca) zwyczaj. Azaż nie taki Sakrament onych prześladowania czasów w domach swoich/ pobożni Chrześcijanie chowali/ i czasu niebezpieczestwa zażywali? Czytaj o tym Baroniusza Roku P. 154. na pag. 127. i na pag. 151. znajdziesz tam że nie tylko w Cerwi Kapłani na Ołtarzu/ ale i Białegłowy nawet w
się bez Zakonstwá spráwuie: o ktorych S. Páweł w liśćie swoim drugim do Thessaloniczan Cap. 2. powiáda. Dowodow potrzebuiesz Bluźnierco: Aboć to nie dowod per tot saecula, od Apostolskich czásow áż do dźisiá/ bez nagány ni od kogo (chybá od ćiebie niezbożniká teraz) w Cerkwi Wschodniey záchowány (suszenia Ahncá) zwyczay. Azaż nie táki Sákráment onych prześládowánia czásow w domách swoich/ pobożni Chrześćiánie chowáli/ y czásu niebespieczestwá záżywáli? Czytay o tym Baroniuszá Roku P. 154. ná pág. 127. y ná pág. 151. znáydźiesz tám że nie tylko w Cerwi Kápłáni ná Ołtarzu/ ále y Białegłowy náwet w
Skrót tekstu: MohLit
Strona: 63
Tytuł:
Lithos abo kamień z procy prawdy [...] wypuszczony
Autor:
Piotr Mohyła
Miejsce wydania:
Kijów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
pisma religijne
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1644
Data wydania (nie wcześniej niż):
1644
Data wydania (nie później niż):
1644
te mu miły Bakuła/ na siebie sameg pojźrzawszy/ gdy tobie podobny nowiniarz te ladaszczyce (jako i ty teraz nie jedne wyłatał) wymyślił. Powiaasz na pag: 26. nazywając nas Schizmatykami/ żeśmy nietylko napisali/ ale i nadrukowali we Mszałach/ albo w Służebnikach/ bluźnierską i Kacerską naukę/ o rozdzielaniu Ahnca/ albo Hoscji części. ODPOWIADAM SAmeś ty niezbożniku i bluźnierca i Kacerz/ i Arcyschizmatyk/ że się swoją niewyparzoną gębą na ten święty zwyczaj który nie tylko w Cerkwi naszej/ ale i w Kościele Rzymskim podziś dzień przy każdej Mszy zachowuje/ rzucasz. Powiadasz że na Cztery części/ po poświęceniu tę Hoscją Japłan
te mu miły Bakułá/ ná śiebie sámeg poyźrzawszy/ gdy tobie podobny nowiniárz te ládászczyce (iáko y ty teráz nie iedne wyłátał) wymyslił. Powiaász ná pág: 26. názywáiąc nas Schizmátykámi/ żesmy nietylko nápisáli/ ále y nádrukowáli we Mszáłách/ álbo w Służebnikách/ bluznierską y Kácerską naukę/ o rozdźielaniu Ahnca/ álbo Hostiey częśći. ODPOWIADAM SAmeś ty niezbożniku y bluzniercá y Kácerz/ y Arcyschizmatyk/ że się swoją niewypárzoną gębą ná ten święty zwyczay ktory nie tylko w Cerkwi nászey/ ále y w Kośćiele Rzymskim podźiś dźień przy káżdey Mszy záchowuie/ rzucász. Powiadász że na Cztery częśći/ po poświęceniu tę Hostią Jápłan
Skrót tekstu: MohLit
Strona: 74
Tytuł:
Lithos abo kamień z procy prawdy [...] wypuszczony
Autor:
Piotr Mohyła
Miejsce wydania:
Kijów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
pisma religijne
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1644
Data wydania (nie wcześniej niż):
1644
Data wydania (nie później niż):
1644