na stos pogrzebowy iść miało, uwijano, aby szatą ową okryte w popioły mocą ognia obrócone, nie rozsypało się po między węgle, ale in toto do grobów było rezerwowane, teste Jonstono. Lampy z tej robione materyj, perpetuô góreją, według Solina, Pliniusza, Izydora. W Kościele pewnym Wenery pod Niebem kaganieć z Ametystu i Oliwy preparowany, ani wiatrem, ani deszczem był ugaszony, według świadectwa szydora. Może ten Kamień Symbolizować albo potempieńców, którzy palą się i na dalsze servantur męki; albo cierpiących dla BOGA, którzy purgantur afflictionibûs. Sam widziałem nakształt bibuły kawałek asbeztu, który do ognia przytkinony, był jak ogień, odjęty
na stos pogrzebowy iść miało, uwiiano, aby szatą ową okryte w popioły mocą ognia obrocone, nie rozsypało się po między węgle, ale in toto do grobow było rezerwowane, teste Ionstono. Lampy z tey robione materyi, perpetuô goreią, według Solina, Pliniusza, Izydora. W Kościele pewnym Wenery pod Niebem kaganieć z Ametystu y Oliwy preparowany, ani wiatrem, ani deszczem był ugaszony, według świadectwa szydora. Może ten Kamień Symbolizować albo potempieńcow, ktorzy palą się y ná dalsze servantur męki; albo cierpiących dla BOGA, ktorzy purgantur afflictionibûs. Sam widziáłem nakształt bibuły kawałek asbestu, ktory do ognia przytkinony, był iak ogień, odięty
Skrót tekstu: ChmielAteny_I
Strona: 650
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 1
Autor:
Benedykt Chmielowski
Drukarnia:
J.K.M. Collegium Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1755
Data wydania (nie wcześniej niż):
1755
Data wydania (nie później niż):
1755
birlecie, Rynbranta malarza, w ramach czarnych 76. Obraz Hiszpanki starej, w ramach rżniętych złocistych. 77. Obraz Judyty w ramach rżniętych złocistych 78. Obraz od Ojca świętego Ottoboniego, bassorileo, bogato złocisty, świętego Ignacego cum sociis suis, w ramkach metalowych, złocistych, gładkich, dno kamienia lapis lazuri, i ametystu, na sznurze jedwabnym z kutasami ze zrebrem, aur. 79. Obraz Passio Christi na blasze, W ramie florenskiej, drutem dokoła obwianej, kamiennej 80. Obraz świętego Jana na puszczy, baranka pod nogami mający, w ramach rżniętych złocistych. 81. Obraz na blasze świętego Antoniego, wskrzeszającego w ramach rżniętych, sztuki
birlecie, Rynbranta malarza, w ramach czarnych 76. Obraz Hiszpanki starey, w ramach rżniętych złocistych. 77. Obraz Judyty w ramach rżniętych złocistych 78. Obraz od Oyca świętego Ottoboniego, bassorileo, bogato złocisty, świętego Ignacego cum sociis suis, w ramkach metalowych, złocistych, gładkich, dno kamienia lapis lazuri, y ametystu, na sznurze jedwabnym z kutasami ze zrebrem, aur. 79. Obraz Passio Christi na blasze, W ramie florenskiey, drutem dokoła obwianey, kamienney 80. Obraz świętego Jana na puszczy, baranka pod nogami mający, w ramach rżniętych złocistych. 81. Obraz na blasze świętego Antoniego, wskrzeszającego w ramach rżniętych, sztuki
Skrót tekstu: InwWilan
Strona: 70
Tytuł:
Inwentarz generalny klejnotów, sreber, galanterii i ruchomości różnych tudzież obrazów, które się tak w Pałacu Wilanowskim jako też w Skarbcach Warszawskich J.K.Mci znajdowały [...]
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1696
Data wydania (nie wcześniej niż):
1696
Data wydania (nie później niż):
1696
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Urządzenie pałacu wilanowskiego za Jana III
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Aleksander Czołowski
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Lwów
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Towarzystwo Naukowe
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1937