przedwiecznego/ aczkolwiek sama moc Boska skutecznie była/ wszakże za posługą Anielską umysł Panieński/ przez pozdrowienie/ utwierdzenie/ i sposobu pokazanie ku dobremu pobudzony sposobiony był. Nadto jest pospolitsze/ i rzetelniejsze tak z pismem świętym/ jako i z Filozowią zgadzające się rozumienie/ które uczy/ iż wszytkie okręgi niebieskie rządom/ i obracaniu Anielskiemu podlegają/ przetoż Chrystus Pan i kościół mocami niebieskimi je zowie. Niebiosom zaś/ i sprawom ich wszytkie rzeczy dolne podlegają/ według świadectwa Filozofa 1. Meteor: Nakoniec Doktor święty uczy: iż w człowieku trzy rzeczy są/ w których duchy moc swoję polazować mogą/ ale różnym sposobem/ to jest: wola
przedwiecznego/ áczkolwiek sámá moc Boska skutecżnie byłá/ wszákże zá posługą Anielską vmysł Pánieński/ przez pozdrowienie/ vtwierdzenie/ y sposobu pokazánie ku dobremu pobudzony sposobiony był. Nádto iest pospolitsze/ y rzetelnieysze ták z pismem świętym/ iáko y z Filozowią zgadzáiące sie rozumienie/ ktore vcży/ iż wszytkie okręgi niebieskie rządom/ y obracániu Anielskiemu podlegáią/ przetoż Chrystus Pan y kośćioł mocámi niebieskimi ie zowie. Niebiosom záś/ y spráwom ich wszytkie rzeczy dolne podlegáią/ według świádectwá Filozofá 1. Meteor: Nákoniec Doktor święty vcży: iż w człowieku trzy rzecży są/ w ktorych duchy moc swoię polázowáć mogą/ ále roznym sposobem/ to iest: wola
Skrót tekstu: SpInZąbMłot
Strona: 343
Tytuł:
Młot na czarownice
Autor:
Jacob Sprenger, Heinrich Institor
Tłumacz:
Stanisław Ząbkowic
Drukarnia:
Szymon Kempini
Miejsce wydania:
Kraków
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
traktaty
Tematyka:
magia, obyczajowość, religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1614
Data wydania (nie wcześniej niż):
1614
Data wydania (nie później niż):
1614
Jakie to trzewiki były/ które Córki Syjońskie nosiły? p. 17. XXII. Ob ein Christ (proponuje D. Keßlerus tę Niemieckiemi słowy Kwestią) mit gutem Gewissen/ und ohne Suende/etc.mit Stoecklein (Kloeßlein und Absaeßen) gemachte Schuhe tragen koenne? p. 22. XXIII. Jeśli każdemu widzeniu Anielskiemu wierzyć mamy i możemy: p. 22. XXIV. Jeśli się Aniołowie w Osobie Pacholąt małych/ kiedy ukażowali: p. 22.XXV. Jeśli to przeciw Bogu cudne i ozdobne nosić trzewiki: p. 23. XXVI. Jeśli Pan Krystus na nogach swych świętych trzewiki nosił: p. 26. XXVII.
Iákie to trzewiki były/ ktore Corki Syońskie nośiły? p. 17. XXII. Ob ein Christ (proponuje D. Keßlerus tę Niemieckiemi słowy Kwestyą) mit gutem Gewissen/ und ohne Suende/etc.mit Stoecklein (Kloeßlein und Absaeßen) gemachte Schuhe tragen koenne? p. 22. XXIII. Ieśli káżdemu widzeniu Anielskiemu wierzyć mamy y możemy: p. 22. XXIV. Ieśli śię Aniołowie w Osobie Pácholąt máłych/ kiedy ukaźowáli: p. 22.XXV. Ieśli to przećiw Bogu cudne y ozdobne nośić trzewiki: p. 23. XXVI. Ieśli Pan Krystus ná nogách swych świętych trzewiki nośił: p. 26. XXVII.
Skrót tekstu: GdacPrzyd
Strona: 66.
Tytuł:
Appendiks t.j. przydatek do dyszkursu o pańskim i szlacheckim albo rycerskim stanie
Autor:
Adam Gdacjusz
Drukarnia:
Jan Krzysztof Jakub
Miejsce wydania:
Brzeg
Region:
Śląsk
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Tematyka:
obyczajowość, religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1680
Data wydania (nie wcześniej niż):
1680
Data wydania (nie później niż):
1680