i do kaplicy 1645 oddany. - -
Anno Domini 1663. - - Obrus z lisztwą szeroką, na niesokorze jedwabiem różnym, szytą złotem i blaszką srebrną. - -
Anno 1668. — — Pani Anna Słończewska stara, głucha, oddała obrus lniany z koronami szerokiemi, podszytemi terpetuanną alias irzynkiem czerwonym. - - Antepedia. - -
Anno 1669, die 15 octobris. Pani Anna Mikołajowa Sieckowicowa, Ormianka, oddała antepedium hatłasu tureckiego, fiałkowego, paskowanego, pstrego, we środku bryt żółty, ofiarując się Naświętszej Pannie.
Anno 1677, die 7 aprilis. Antepedium z herbów fiałkowych, hatłasowych, sprawiło się, które z pogrzebu N.
i do kaplicy 1645 oddany. - -
Anno Domini 1663. - - Obrus z lisztwą szeroką, na niesokorze jedwabiem różnym, szytą złotem i blaszką srebrną. - -
Anno 1668. — — Pani Anna Słończewska stara, głucha, oddała obrus lniany z koronami szerokiemi, podszytemi terpetuanną alias irzynkiem czerwonym. - - Antepedia. - -
Anno 1669, die 15 octobris. Pani Anna Mikołajowa Sieckowicowa, Ormianka, oddała antepedium hatłasu tureckiego, fiałkowego, paskowanego, pstrego, we środku bryt żółty, ofiarując się Naświętszej Pannie.
Anno 1677, die 7 aprilis. Antepedium z herbów fiałkowych, hatłasowych, sprawiło się, które z pogrzebu N.
Skrót tekstu: InwDomLwowGęb
Strona: 313
Tytuł:
Inwentarz akcesyjny kaplicy Domagaliczów
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
między 1645 a 1702
Data wydania (nie wcześniej niż):
1645
Data wydania (nie później niż):
1702
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Materiały źródłowe do dziejów kultury i sztuki XVI-XVIII w.
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Mieczysław Gębarowicz
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Wrocław
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Zakład Narodowy im. Ossolińskich
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1973
trzy, dwie w kaplicach pobocznych a trzecie nad organami, w których to oknach mistrz z podmistrzykiem swoim szli o sztukę kto z nich miał piękniejsze zrobić, co potem przyznano sztukę foremniejszą podmistrzykowi.
Potem w tymże kościele pokazują w zakryscji aparaty barzo kosztowne i bogate, antiquitus robione, tak kapy, ornaty, delmatyki i antepedia, haftowania złotemi perłami, i różnych kolorów jedwabiem haftowanych, jako malarz lepiej nigdy wyrazić farbami i subtelniej nie może, godna rzecz jest do widzenia i podziwienia, a jest tego kilkanaście sztuk, jedna od drugiej bogatsza i przesadzająca się w robotę sztuki. Srebra także wiele jest zacnego. Insze kościoły mają barzo zacne wieże między
trzy, dwie w kaplicach pobocznych a trzecie nad organami, w których to oknach mistrz z podmistrzykiem swoim szli o sztukę kto z nich miał piękniejsze zrobić, co potem przyznano sztukę foremniejszą podmistrzykowi.
Potem w tymże kościele pokazują w zakrystiej aparaty barzo kosztowne i bogate, antiquitus robione, tak kapy, ornaty, delmatyki i antepedia, haftowania złotemi perłami, i różnych kolorów jedwabiem haftowanych, jako malarz lepiej nigdy wyrazić farbami i subtelniej nie może, godna rzecz jest do widzenia i podziwienia, a jest tego kilkanaście sztuk, jedna od drugiej bogatsza i przesadzająca się w robotę sztuki. Srebra także wiele jest zacnego. Insze kościoły mają barzo zacne wieże między
Skrót tekstu: GawarDzien
Strona: 139
Tytuł:
Dziennik podróży po Europie Jana i Marka Sobieskich
Autor:
Sebastian Gawarecki
Miejsce wydania:
nieznane
Region:
nieznany
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
literatura faktograficzna
Gatunek:
opisy podróży, pamiętniki
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
między 1646 a 1648
Data wydania (nie wcześniej niż):
1646
Data wydania (nie później niż):
1648
Tekst uwspółcześniony:
tak
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Wincenty Dawid
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Warszawa
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Redakcja "Wędrowca"
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1883