Zakonów. Pastorał jego słoniowy, w Walencyj Mieście Hiszpańskim. Augustinus, jednoż co mnożący z Łacińskiego.
ATENOGENOSA Z. Męczennika Biskupa Sebasty, albo Semaryj w Palestynie 17. Lipca; żył około Roku 285. Pochowany w Klasztorze Pedachtonie. Surius. Jest Patronem we wszystkich potrzebach, z Boskiej obietnicy mu danej.
AARONA Arcykapłana Starozakonnego Brata Mojżeszowego 27. Maja. Żył Roku po stworzeniu świata 2430. przed Chrystusem laty 1574. Pochowany na gorze Hor, blisko miejsca Mosera na granicy ziemi Edom. Rózga jego jest w Rzymie w Kościele Lateraneńskim. Aaron z Imienia znaczy Mons albo Montanus.
ANTONIEGO Z. Padewskiego Zakonu Z. Franciszka 13 Czerwca.
Zakonow. Pastorał iego słoniowy, w Walencyi Mieście Hiszpańskim. Augustinus, iednoż co mnożący z Łacińskiego.
ATENOGENOSA S. Męcżennika Biskupa Sebasty, albo Semarii w Palestynie 17. Lipca; żył około Roku 285. Pochowany w Klasztorze Pedachtonie. Surius. Iest Patronem we wszystkich potrzebach, z Boskiey obietnicy mu daney.
AARONA Arcykapłana Starozakonnego Brata Moyżeszowego 27. Maia. Zył Roku po stworzeniu swiata 2430. przed Chrystusem laty 1574. Pochowany na gorze Hor, blisko mieysca Mosera na granicy ziemi Edom. Rozga iego iest w Rzymie w Kościele Lateraneńskim. Aaron z Imienia znacży Mons albo Montanus.
ANTONIEGO S. Padewskiego Zakonu S. Franciszka 13 Czerwca.
Skrót tekstu: ChmielAteny_III
Strona: 123
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 3
Autor:
Benedykt Chmielowski
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1754
Data wydania (nie wcześniej niż):
1754
Data wydania (nie później niż):
1754
Egipscy zwać się Poczęli Ptolaemaei, jak przedtym Pharaones od Faraona) podwyźszonego syn, Stratona bardzo uczony Dyscypuł, Żydów 120 tysięcy przez ojca swego do Egiptu zabranych, wypuścił, Biblioteki sławnej w Aleksandrii aż do wojny Egipskiej z Rzymianami zbieranej i konserwowanej Fundator i Collector. Autor sprowadziciel siedmdziesiąt dwóch Tłumaczów do Egiptu uproszonych od Eleazara Żydowskiego Arcykapłana, syna 1 Oniasza, a to na wytłumaczenie Biblii Hebrajskiej na Grecką, jako się tu mówiło pod literą B, pod słowem Biblia. Żył ten mądry i ciekawy Regnat od Stworzenia świata około Roku 371 według Tablic Chronologicznych Augustyna Lubin Geografa Francuskiego, a przed Chrystusa Narodzeniem około lat 285.
Inny Claudius PTOLEMAEUS Egipcjanin z Pelusium
Egipscy zwać się poczeli Ptolaemaei, iak przedtym Pharaones od Pharaona) podwyźszonego syn, Stratona bardzo uczony Dyscypuł, Zydow 120 tysięcy przez oyca swego do Egyptu zabranych, wypuścił, Biblioteki sławney w Alexandrii aż do woyny Egypskiey z Rzymianami zbieraney y konserwowaney Fundator y Collector. Autor sprowadziciel siedmdziesiąt dwoch Tłumaczow do Egyptu uproszonych od Eleazara Zydowskiego Arcykapłana, syna 1 Oniasza, á to na wytłumaczenie Biblii Hebrayskiey na Grecką, iako się tu mowiło pod literą B, pod słowem Biblia. Zył ten mądry y ciekawy Regnat od Stworzenia swiata około Roku 371 według Tablic Chronologicznych Augustyna Lubin Geografa Francuskiego, á przed Chrystusa Narodzeniem około lat 285.
Inny Claudius PTOLEMAEUS Egypcyanin z Pelusium
Skrót tekstu: ChmielAteny_III
Strona: 677
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 3
Autor:
Benedykt Chmielowski
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1754
Data wydania (nie wcześniej niż):
1754
Data wydania (nie później niż):
1754
Kapłan z Asmone- Geografia Generalna i partykularna
uszów Familii (Machabejską potym nazwanej) był razem i Arcykapłanem i Wodzem (naśladując Helego, 1. Regum 4.18.) Tę godność Arcykapłańską i Wodzową, albo Książęcą długo piastowali Machabejczykowie. Arystobulus był razem Arcykapłanem i Królem Żydowskim, Jona Hirkana Syn. Za Arystobula II. Arcykapłana i Króla M. Crassus Kościół Jerozolimski złupił. Za niego judejska ziemia z całą Syrią Rzymską stała się Prowincją. Za Symona Boeti Arcykapłana i Króla Żydowskiego Teszcza Herodowego, Chrystus Pan narodził się z Najczystszej Dziewicy. Stało te Arcykapłaństwo wraz z tytułem Królewskim na Osobach 11.
Od Pańskiego Narodzenia, aż do zburzenia Jerozolimy przez Tytusa
Kapłan z Asmone- Geografia Generalna y partykularna
uszow Familii (Machabeyską potym nazwaney) był razem y Arcykapłanem y Wodzem (naśladuiąc Helego, 1. Regum 4.18.) Tę godność Arcykapłańską y Wodzową, albo Xiążęcą długo piastowali Machabeyczykowie. Aristobulus był razem Arcykapłanem y Krolem Zydowskim, Iona Hirkana Syn. Za Aristobula II. Arcykapłana y Krola M. Crassus Kościoł Ierozolimski złupił. Za niego iudeyska ziemia z całą Syrią Rzymską stała sie Prowincyą. Za Symoná Bòéthi Arcykapłána y Krola Zydowskiego Teszcza Herodowego, Chrystus Pan narodził się z Nayczystszey Dziewicy. Stało te Arcykapłaństwo wraz z tytułem Krolewskim na Osobach 11.
Od Pańskiego Narodzenia, aż do zburzenia Ierozolimy przez Tytusa
Skrót tekstu: ChmielAteny_IV
Strona: 487
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 4
Autor:
Benedykt Chmielowski
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1756
Data wydania (nie wcześniej niż):
1756
Data wydania (nie później niż):
1756
. Regum 4.18.) Tę godność Arcykapłańską i Wodzową, albo Książęcą długo piastowali Machabejczykowie. Arystobulus był razem Arcykapłanem i Królem Żydowskim, Jona Hirkana Syn. Za Arystobula II. Arcykapłana i Króla M. Crassus Kościół Jerozolimski złupił. Za niego judejska ziemia z całą Syrią Rzymską stała się Prowincją. Za Symona Boeti Arcykapłana i Króla Żydowskiego Teszcza Herodowego, Chrystus Pan narodził się z Najczystszej Dziewicy. Stało te Arcykapłaństwo wraz z tytułem Królewskim na Osobach 11.
Od Pańskiego Narodzenia, aż do zburzenia Jerozolimy przez Tytusa Cesarza Rzymskiego (kiedy był Fanasius Rusticus Arcykapłan) byli tylko już Biskupi u Żydów, ale bardzo obarczeni w osobach dwudziestu i jednej.
. Regum 4.18.) Tę godność Arcykapłańską y Wodzową, albo Xiążęcą długo piastowali Machabeyczykowie. Aristobulus był razem Arcykapłanem y Krolem Zydowskim, Iona Hirkana Syn. Za Aristobula II. Arcykapłana y Krola M. Crassus Kościoł Ierozolimski złupił. Za niego iudeyska ziemia z całą Syrią Rzymską stała sie Prowincyą. Za Symoná Bòéthi Arcykapłána y Krola Zydowskiego Teszcza Herodowego, Chrystus Pan narodził się z Nayczystszey Dziewicy. Stało te Arcykapłaństwo wraz z tytułem Krolewskim na Osobach 11.
Od Pańskiego Narodzenia, aż do zburzenia Ierozolimy przez Tytusa Cesarza Rzymskiego (kiedy był Phanasius Rusticus Arcykapłan) byli tylko iuż Biskupi u Zydow, ale bardzo obarczeni w osobach dwudziestu y iedney.
Skrót tekstu: ChmielAteny_IV
Strona: 487
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 4
Autor:
Benedykt Chmielowski
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1756
Data wydania (nie wcześniej niż):
1756
Data wydania (nie później niż):
1756
, aliàs Wielkiemu Mogolowi haracz płacąca, którą część inaczej zowią Mugaliam. Dzieli się na żółtą, Czarną, Białą Smaglawą Mugalią, że w niej żółtej, czarnej, białej, smaglawej twarzy, Obywatele znajdują się w sałaszach ordami mieszkający. W żółtej Mugalii jest Kraj Książęcia Talaman; drugi Kraj Katuchty aliàs Psedo-Sancti zabobonów Pogańskich niby Arcykapłana. Tamże jest Kraj trzeci Otzurorofain, to jest, Najpotężniejszego Mugalskiego Hana. W Prowincyj Tatarskiej Nebal wierzą, że świata Machina jest Zwierz, któręgo głową jest Niebo: oczyma Luminarze Niebieskie; włosami drzewa, latorośli i liście; kościami kruszce teste Kirchero. AZJA. O Tartaryj Wielkiej.
Cham, albo Imperator Wielkiej Tartaryj
, aliàs Wielkiemu Mogolowi harácz płacąca, ktorą część ináczey zowią Mugaliam. Dźieli się ná żołtą, Czárną, Biáłą Smaglawą Mugalią, że w niey żołtey, czarney, białey, smáglawey twárzy, Obywátele znáyduią się w sałászach ordámi mieszkáiący. W źołtey Mugálii iest Kráy Xiążęcia Talaman; drugi Kráy Katuchty aliàs Psedo-Sancti zábobonow Pogańskich niby Arcykapłána. Tamże iest Kráy trzeci Otzurorofain, to iest, Náypotężnieyszego Mugalskiego Haná. W Prowincyi Tátarskiey Nebál wierzą, że świáta Máchiná iest Zwierz, ktoręgo głową iest Niebo: oczymá Luminárze Niebieskie; włosámi drzewá, latorośli y liście; kościami kruszce teste Kirchero. AZYA. O Tartaryi Wielkiey.
Cham, albo Imperátor Wielkiey Tartaryi
Skrót tekstu: ChmielAteny_II
Strona: 500
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 2
Autor:
Benedykt Chmielowski
Drukarnia:
J.K.M. Collegium Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1746
Data wydania (nie wcześniej niż):
1746
Data wydania (nie później niż):
1746
Florusa. AZJA. O Ziemi Z. o Jeruzalem
Tandem po Narodzeniu Pańskim w lat 72. a po płaczu jego nad Jeruzalem, że kamień na kamieniu nie zostanie obiecującym, w czasie krótkim nastąpiła ostatnia tegoż JERUZALEM zguba; Wespazjan bowiem od Nerona postanowiony Amplifikatorem Państwa Rzymskiego widząc w Jeruzalem Domową Wojnę między Żydami od Johannasza Arcykapłana wszczętą, którą mnóstwo wielkie gineło Żydów, i Wojska Rzymskie po części zniesionione, rad tej okazji, w Palestynę wkroczył z Wojskiem Rzymskim, mieczem i ogniem wojując, i o JERUZALEM zamyślając, in quem finem koło Miasta założył fortecę. W tym Neronowej i Galby śmierci, gdy go zalatuje nowina; i że po
Florusa. AZYA. O Ziemi S. o Ieruzalem
Tandem po Národzeniu Pańskim w lat 72. á po płaczu iego nad Ieruzálem, że kamień ná kámieniu nie zostánie obiecuiącym, w czasie krotkim nástąpiła ostatniá tegoż IERUZALEM zguba; Wespazyan bowiem od Neroná postánowiony Amplifikatorem Państwá Rzymskiego widząc w Ieruzálem Domową Woynę między Zydami od Iohannásza Arcykápłaná wsczętą, ktorą mnostwo wielkie gineło Zydow, y Woyska Rzymskie po części zniesionione, rád tey okázyi, w Pálestynę wkroczył z Woyskiem Rzymskim, mieczem y ogniem woiuiąc, y o IERUZALEM zámyślaiąc, in quem finem koło Miastá záłożył fortecę. W tym Neronowey y Galby śmierci, gdy go zálatuie nowiná; y że po
Skrót tekstu: ChmielAteny_II
Strona: 526
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 2
Autor:
Benedykt Chmielowski
Drukarnia:
J.K.M. Collegium Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1746
Data wydania (nie wcześniej niż):
1746
Data wydania (nie później niż):
1746
z przodu i z tyłu jednostajna, ze złota, hiacyntu, purpury, szarłatu, bisioru wzorzystą tkana robotą. Na piersiach u tej sukienki przyszyte było w kwadrat formowane, złotem tkane Rationale Iudicii, niby rozumna tablica, na pięć wielka, rozsądki albo responsa Boskie w ciężkich sprawach wydająca, ywyjawiająca głosem rzetelnym, albo wewnętrznym Arcykapłana natchnieniem. Na tej tablicy osadzonych było 12. drogich kamieni, każdy z nich naznaczony imieniem jednego z dwunastu Pokolenia Izraelskiego. Też imiona wyrysowane były na dwóch kamieniach, Onyksowych wielkich, kroremi na oboch ramionach szata Ephot spięta była, na jednym 6. i na drugim sześć Imion Pokolenia. Aby powierzonych sobie od BOGA
z przodu y z tyłu iednostayná, ze złotá, hyacyntu, purpury, szárłatu, bisioru wzorzystą tkána robotą. Ná piersiach u tey sukienki przyszyte było w kwádrat formowáne, złotem tkáne Rationale Iudicii, niby rozumná táblica, ná pięć wielka, rozsądki albo responsa Boskie w cięszkich spráwach wydaiąca, ywyiáwiaiąca głosem rzetelnym, albo wewnętrznym Arćykápłaná natchnieniem. Ná tey táblicy osadzonych było 12. drogich kámieni, káżdy z nich náznaczony imieniem iednego z dwunástu Pokolenia Izráelskiego. Też imioná wyrysowáne były ná dwoch kamieniach, Onyxowych wielkich, kroremi ná oboch rámionach száta Ephot spiętá była, ná iednym 6. y ná drugim sześć Imion Pokolenia. Aby powierzonych sobie od BOGA
Skrót tekstu: ChmielAteny_II
Strona: 551
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 2
Autor:
Benedykt Chmielowski
Drukarnia:
J.K.M. Collegium Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1746
Data wydania (nie wcześniej niż):
1746
Data wydania (nie później niż):
1746
ofiarę całą, i jeszcze wołu z mąką czystą i chlebem. Toć tedy przykazał Bóg Ofiarę z chleba i z mąki czystej, i przyjął ją, i taka Ofiara jest dziś u Narodów, to jest Chleb z mąki najczystszej. O Ofierze także chleba jest wzmianka I. Reg: 21. Gdy Dawid przyszedł do Abimelecha Arcykapłana, i prosił go o chleb, który odpowiedział: Non sunt hic panes nisi Panis oblatus, quem nono convenit comedere pueris tuis, quia sanctus est Nie masz tu chleba tylko Chleb ofiarowany, którego się nie godzi jeść chłopiętom twoim, bo poświęcony jest. A to się powiedziało o Ofierze Chleba, i więcej powiedziećby
ofiarę całą, y ieszcze wołu z mąką czystą y chlebem. Toć tedy przykazał Bog Ofiarę z chleba y z mąki czystey, y przyiął ią, y táka Ofiara iest dźiś u Narodow, to iest Chleb z mąki nayczystszey. O Ofierze tákże chleba iest wzmianka I. Reg: 21. Gdy Dawid przyszedł do Abimelecha Arcykapłana, y prośił go o chleb, ktory odpowiedźiał: Non sunt hic panes nisi Panis oblatus, quem nono convenit comedere pueris tuis, quia sanctus est Nie masz tu chleba tylko Chleb ofiarowany, ktorego się nie godźi ieść chłopiętom twoim, bo poświęcony iest. A to się powiedźiało o Ofierze Chleba, y więcey powiedziećby
Skrót tekstu: SamTrakt
Strona: F2v
Tytuł:
Traktat Samuela rabina błąd żydowski pokazujący
Autor:
Samuel Rabi Marokański
Tłumacz:
Anonim
Drukarnia:
Drukarnia Akademicka Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Wilno
Region:
ziemie Wielkiego Księstwa Litewskiego
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
pisma religijne
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1705
Data wydania (nie wcześniej niż):
1705
Data wydania (nie później niż):
1705