godzi. TEOLÓG.
ZE Duch święty pochodzi od Syna/ a Syn od Ojca/ nie idzie zatym aby Duch święty był wnukiem Ojcowskim/ albowiem jeśliby to prawda była/ tedyby Duch święty i Syn/ którzy obadwa od Ojca pochodzą/ byliby sobie Bracią/ i obadwaby byli Synowie Ojcowscy/ za czym jeśli tego Arianie nie pozwolisz/ jakoż nie możesz/ tedy i tego nie możesz mówić/ aby Duch święty tym samym że pochodzi od Syna/ miał być wnukiem Ojcowskim. Punkt wtóry Rozmowy Schismatyk.
NIe czytamy ani w starym ani w Nowym Testamencie/ żeby Duch święty pochodził od Syna/ a czego w piśmie świętym nie masz/
godźi. THEOLOG.
ZE Duch święty pochodźi od Syná/ á Syn od Oycá/ nie idźie zátym áby Duch święty był wnukiem Oycowskim/ álbowiem ieśliby to prawdá byłá/ tedyby Duch święty y Syn/ ktorzy obádwá od Oycá pochodzą/ byliby sobie Bráćią/ y obádwáby byli Synowie Oycowscy/ zá czym ieśli tego Aryanie nie pozwolisz/ iákosz nie możesz/ tedy y tego nie możesz mowić/ áby Duch święty tym sámym że pochodźi od Syná/ miał bydź wnukiem Oycowskim. Punkt wtory Rozmowy Schismàtyk.
NIe czytamy áni w stárym áni w Nowym Testámenćie/ żeby Duch święty pochodźił od Syná/ á czego w piśmie świętym nie mász/
Skrót tekstu: KorRoz
Strona: 51
Tytuł:
Rozmowa teologa katolickiego z rabinem żydowskim przy arianinie nieprawym chrześcijaninie
Autor:
Marek Korona
Drukarnia:
Drukarnia Kolegium Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty perswazyjne
Gatunek:
dialogi, pisma religijne
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1645
Data wydania (nie wcześniej niż):
1645
Data wydania (nie później niż):
1645