, które miał przed wiekiem, A ze dwóch różnych natur Chrystusa Persona, Z Bóstwa, i Człowieczeństwa jedna jest złożona. Według Bóstwa, Wszechmocność, Potęgę, Moc wielką, Zaś według Człowieczeństwa Wolą, Rożum; wszelką Należytość do obu miał Natur w Osobie Jednej. Tę tedy wiarę masz rozwazać sobie Bez ciekawego o tem badania, i troski, Jakim siebie sposobem wyniszczył Syn Boski? Jakim kształtem z Panieńskiej krwi bez naruszenia Jej Panieństwa, Człowiekiem stał się bez nasienia? Jak dwie Natury w jednej Osobie zostają? Co bowiem słowa Boże nam opowiedają W Piśmie, tak mamy wierzać; mody zaś niewiemy, Ani słowy rzetelnie wyłożyć możemy. HISTORIA
, ktore miał przed wiekiem, A ze dwuch rożnych nátur Chrystusá Personá, Z Bostwa, y Człowieczeństwá iedná iest złożona. Według Bostwá, Wszechmocność, Potęgę, Moc wielką, Záś według Człowieczeństwá Wolą, Rożum; wszelką Należytość do obu miał Nátur w Osobie Iedney. Tę tedy wiárę masz rozwazać sobie Bez ćiekáwego o tem badánia, y troski, Iákiem śiebie sposobem wyniszczył Syn Boski? Iákiem kształtem z Pánieńskiey krwi bez náruszenia Iey Panieństwá, Człowiekiem stał się bez naśienia? Iák dwie Nátury w iedney Osobie zostáią? Co bowiem słowá Boże nam opowiedáią W Piśmie, ták mamy wierzáć; mody záś niewiemy, Ani słowy rzetelnie wyłożyć możemy. HISTORYA
Skrót tekstu: DamKuligKról
Strona: 136
Tytuł:
Królewic indyjski
Autor:
Jan Damasceński
Tłumacz:
Mateusz Ignacy Kuligowski
Drukarnia:
Mikołaj Aleksander Schedel
Miejsce wydania:
Kraków
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
wiersz
Rodzaj:
epika
Gatunek:
żywoty świętych
Tematyka:
religia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1688
Data wydania (nie wcześniej niż):
1688
Data wydania (nie później niż):
1688