Elektroniczny korpus tekstów polskich z XVII i XVIII w.


arrow_drop_down
arrow_drop_down




arrow_drop_down
arrow_drop_down
Znaleziono 116 wyników.
Lp Lewy kontekst Rezultat Prawy kontekst Skrót tekstu Data
1 divina prosunt auxilia. Jeżeli tam u starożytnych pogan o zabobonnych [zabobonny:adj:pl:loc:m:pos] bogach powiadano, że kiedy uno premente Deo, alter ZawiszaPam między 1715 a 1717
1 divina prosunt auxilia. Jeżeli tam u starożytnych pogan o zabobonnych [zabobonny:adj:pl:loc:m:pos] bogach powiadano, że kiedy uno premente Deo, alter ZawiszaPam między 1715 a 1717
2 , co do obyczajów, zdradliwi, zawzięci, zabobonni [zabobonny:adj:pl:nom:manim1:pos] , po wielu miejscach mają zwyczaj malować swoje ciała różnemi SzybAtlas 1772
2 , co do obyczaiow, zdradliwi, zawzięci, zabobonni [zabobonny:adj:pl:nom:manim1:pos] , po wielu mieyscach maią zwyczay malować swoie ciała rożnemi SzybAtlas 1772
3 Elidzie. 396 Powietrze w Rzymie, które było okazją zabobonnej [zabobonny:adj:sg:gen:f:pos] ceremonii[...] na- zwanej. Dla przebłagania albowiem Bogów wystawowano trzy BohJProg_II 1770
3 Elidzie. 396 Powietrze w Rzymie, które było okazją zabobonney [zabobonny:adj:sg:gen:f:pos] ceremonii[...] na- zwaney. Dla przebłagania albowiem Bogow wystawowano trzy BohJProg_II 1770
4 przepaść w Rzymie otworzyła się, do której z gorliwości zabobonnej [zabobonny:adj:sg:gen:f:pos] o Ojczyznę rzucił się Curtiusz. 355 3614 17. BohJProg_II 1770
4 przepaść w Rzymie otworzyła się, do którey z gorliwości zabobonney [zabobonny:adj:sg:gen:f:pos] o Oyczyznę rzucił się Curtiusz. 355 3614 17. BohJProg_II 1770
5 zbogacili się pieniędzmi, które lud dawał, aby swemi zabobonnemi [zabobonny:adj:pl:inst:m:pos] ofiarami ziemię przebłagali. 85 trzęsienie ziemi w Rzymie wiele BohJProg_II 1770
5 zbogacili się pieniędzmi, które lud dawał, aby swemi zabobonnemi [zabobonny:adj:pl:inst:m:pos] ofiarami ziemię przebłagali. 85 trzęsienie ziemi w Rzymie wiele BohJProg_II 1770
6 i innych jako niżej enucleabo czcili Deaflrów. Zgoła o Zabobonnej [zabobonny:adj:sg:loc:f:pos] Starożytności. to by należało mówić, co tekst Święty ChmielAteny_I 1755
6 y innych iako niżey enucleabo czcili Deaflrow. Zgoła o Zabobonney [zabobonny:adj:sg:loc:f:pos] Starożytności. to by należało mowić, co text Swięty ChmielAteny_I 1755
7 GAJE, osobliwie DĘBOM wielką czynili obserwancję; Kapłan ich zabobonny [zabobonny:adj:sg:nom:m:pos] zwał się Krywody teste Cromero pod Bolesławem Pierwszym Monarchą Polskim ChmielAteny_I 1755
7 GAIE, osobliwie DĘBOM wielką czynili obserwancyę; Kápłan ich zábobonny [zabobonny:adj:sg:nom:m:pos] zwał się Krywody teste Cromero pod Bolesławem Pierwszym Monarchą Polskim ChmielAteny_I 1755
8 nie ustępuje Jowiszowi, według wiary Pogan. Tuż kładę zabobonną [zabobonny:adj:sg:acc:f:pos] Pogańską Ceremonią, Lustrationes, albo Expiátiones, niby to ChmielAteny_I 1755
8 nie ustępuie Iowiszowi, według wiáry Pogan. Tuż kłádę zabobonną [zabobonny:adj:sg:acc:f:pos] Pogáńską Ceremonią, Lustrationes, álbo Expiátiones, niby to ChmielAteny_I 1755
9 się zatrzymania, albo też zostawując go pro Seminario Deastrów zabobonnemu [zabobonny:adj:sg:dat:m:pos] Narodowi. BEALGAD było Simulacrum Fortunae, czczone od Syryiczyków ChmielAteny_I 1755
9 się zatrzymania, albo też zostawuiąc go pro Seminario Deastrow zabobonnemu [zabobonny:adj:sg:dat:m:pos] Narodowi. BEALGAD było Simulacrum Fortunae, czczone od Syryiczykow ChmielAteny_I 1755
10 rozum non capit, quanta tych Bogów była varietas u zabobonnej [zabobonny:adj:sg:gen:f:pos] Starożytności. Prawie emulowały z sobą Nacje, w inwentowaniu ChmielAteny_I 1755
10 rozum non capit, quanta tych Bogow była varietas u zabobonney [zabobonny:adj:sg:gen:f:pos] Starożytności. Prawie emulowały z sobą Nacye, w inwentowańiu ChmielAteny_I 1755