pokoju doCzwartego Pokoju, odrzwia i drzwi takie jak w Pierwszym. W tym pokoju piec biały przez połowę; komin mozaikowy z blachą żelazną; w niem wilków żelaznych dwa. Okno jedno, takie jak i w Pierwszym. — Obicie w brety, na płótnie malowane w kolumny z kwiatkami. — Luster szklanych, na belce wiszących, No 5. — Na ścianach luster gipsowych, wyzłacanych, z essami żelaznemi, No 4. — Kanapa z szufladami, u których kółka żelazne, w orzech malowane, No 1. — Stołków, u których sedesy skórą szarą wybitych, No 6. — Stołów prostej roboty No 2.
Portrety: August
pokoju doCzwartego Pokoju, odrzwia i drzwi takie jak w Pierwszym. W tym pokoju piec biały przez połowę; komin mozaikowy z blachą żelazną; w niem wilków żelaznych dwa. Okno jedno, takie jak i w Pierwszym. — Obicie w brety, na płótnie malowane w kolumny z kwiatkami. — Luster szklanych, na belce wiszących, No 5. — Na ścianach luster gipsowych, wyzłacanych, z essami żelaznemi, No 4. — Kanapa z szufladami, u których kółka żelazne, w orzech malowane, No 1. — Stołków, u których sedesy skórą szarą wybitych, No 6. — Stołów prostej roboty No 2.
Portrety: August
Skrót tekstu: ZamLaszGęb
Strona: 65
Tytuł:
Opis zamku w Laszkach Murowanych
Autor:
Anonim
Miejsce wydania:
Laszki Murowane
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty urzędowo-kancelaryjne
Gatunek:
inwentarze
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1748
Data wydania (nie wcześniej niż):
1748
Data wydania (nie później niż):
1748
Tekst uwspółcześniony:
tak
Tytuł antologii:
Materiały źródłowe do dziejów kultury i sztuki XVI-XVIII w.
Redaktor wersji uwspółcześnionej:
Mieczysław Gębarowicz
Miejsce wydania wersji uwspółcześnionej:
Wrocław
Wydawca wersji uwspółcześnionej:
Zakład Narodowy im. Ossolińskich
Data wydania wersji uwspółcześnionej:
1973
punkcie jedne Imię nosi, Chociaż we wszystkich sprawach jest rozdzielna, Ta Nieba ściga, ta do piekła prosi, Ta jest żyjąca a ta jest śmiertelna. ELEGIA Proźna jest ucieczka, Krzyż od którego uciekasz zawsze trwa.
RZymskich od Krzyża Kawalerów Prawo, Uwalnia w Rzymie, w tym jest cześć narodu, Na nie uczciwej belce wiesza żwawo, Który zawini z podlejszego rodu, Wierz mi że żaden być nie może wolny, Ani też żaden Rzymskie Imię nosi,
Kiedy się wprzęga w to Jarzmo swywolny, W które świat próżny wciągnie i zaprosi. Powiedz mi świecie któryż cień cię dręczy, Pono ci straszne widzą się być Krzyże? Nie
punkcie iedne Imię nosi, Chociasz we wszystkich spráwach iest rozdzielna, Ta Nieba ściga, ta do piekła prosi, Ta iest żyiąca á ta iest śmiertelna. ELEGIA Proźna iest ucieczka, Krzyż od ktorego uciekasz zawsze trwa.
RZymskich od Krzyża Káwalerow Práwo, Uwalnia w Rzymie, w tym iest cześć národu, Ná nie uczćiwey belce wiesza żwawo, Ktory záwini z podleyszego rodu, Wierz mi że żaden być nie może wolny, Ani też żaden Rzymskie Imię nosi,
Kiedy się wprzęga w to Jarzmo swywolny, W ktore świat prożny wciągnie y záprosi. Powiedz mi świecie ktoryż cień cię dręczy, Pono ci straszne widzą się bydź Krzyże? Nie
Skrót tekstu: DrużZbiór
Strona: 172
Tytuł:
Zbiór rytmów
Autor:
Elżbieta Drużbacka
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
wiersz
Rodzaj:
utwory synkretyczne
Gatunek:
pieśni, poematy epickie, satyry, żywoty świętych
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1752
Data wydania (nie wcześniej niż):
1752
Data wydania (nie później niż):
1752