Witanie Panien tych Zakonnych jest: Laudetur Sacro Sanctum et Augustissimum Sacramentum in perpetuum. Na piersiach i w HERBIE noszą Monsłrancjikę
COMMUNISTAE albo CLERICI in commune Viventes, Bartoszkami od prostaków z prosta nazwani, wzięli initium Roku 1640, a konfirmacją Apostołską Roku 1680; Autorem ich jest Venerabilis Bartholomaeus Holchauzer wielkiej pobożności et exemplaritatis Kapłan zmarły w Bindzie niżej Moguńcyj Roku 1658 20 Maja.
Zakon PAENITENTIUM, Z. Franciszka albo Tertius vulgo Tercjarzów Zakon zakwitnął światu Roku 1600. Jednakże pierwsze jego Fundamenta rzucone od Z. Franciszka Seraficznego Roku 1221 aprobowany od Honoriusza III Grzegorza IX. Innocencjusza IV R. 1228 od Mikołaja IV: Roku 1[...] 89. Wolno w tym Zakonie
Witanie Panien tych Zakonnych iest: Laudetur Sacro Sanctum et Augustissimum Sacramentum in perpetuum. Na piersiach y w HERBIE noszą Monsłrancyikę
COMMUNISTAE albo CLERICI in commune Viventes, Bartoszkami od prostakow z prosta nazwani, wzięli initium Ròku 1640, a konfirmacyą Apostolską Roku 1680; Autorem ich iest Venerabilis Bartholomaeus Holtzhauzer wielkiey pobożności et exemplaritatis Kapłan zmarły w Bindzie niżey Moguńcyi Roku 1658 20 Maia.
Zakon PAENITENTIUM, S. Franciszka albo Tertius vulgo Tercyarzow Zakon zakwitnął światu Roku 1600. Iednakże pierwsze iego Fundamenta rzucone od S. Franciszka Seraficznego Roku 1221 approbowany od Honoriusza III Grzegorzá IX. Innocencyusza IV R. 1228 od Mikołaia IV: Roku 1[...] 89. Wolno w tym Zakonie
Skrót tekstu: ChmielAteny_I
Strona: 1041
Tytuł:
Nowe Ateny, t. 1
Autor:
Benedykt Chmielowski
Drukarnia:
J.K.M. Collegium Societatis Iesu
Miejsce wydania:
Lwów
Region:
Ziemie Ruskie
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
encyklopedie, kompendia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1755
Data wydania (nie wcześniej niż):
1755
Data wydania (nie później niż):
1755
pracej/ któremi pola przewracał przestrone/ I zacznie żniw przyczynił/ młotem strącił karki. Więc jeszcze mało mają/ te stroić szarwarki: Toż złe w Bogi wmawiają; udawając wielce/ Ze moc niebieska waży na robotne cielce. Ofiara niezmazana/ urody osobnej/ (Już gorzej podobać się) w złocie/ i w ozdobnej Bindzie stawa przed ołtarz: modłby sucha śmiele: Patrzy/ gdy my staiwają/ w śrzód rogów na czele/ Zboże na które robił: zaczym między oczy Wziąwszy raz/ noż w wodzie snadź ujźrzany krwią zbroczy. Z ciała żywego/ z trzaskiem trzewa opatrują Wyjęte/ i o boskiej woli praktykują. Skąd zakazanej karmie głód taki
pracey/ ktoremi polá przewracał przestrone/ Y zácznie żniw przyczynił/ młotem strąćił kárki. Więc ieszcze máło máią/ te stroić szárwárki: Toż złe w Bogi wmawiáią; vdáwáiąc wielce/ Ze moc niebieska waży ná robotne ćielce. Ofiárá niezmázána/ vrody osobney/ (Iuż gorzey podobáć się) w złoćie/ y w ozdobney Bindźie stawa przed ołtarz: modłby sucha śmiele: Pátrzy/ gdy my stáiwáią/ w śrzod rogow ná czele/ Zboże ná ktore robił: záczym między oczy Wźiąwszy raz/ noż w wodźie snadź vyźrzány krwią zbroczy. Z ćiałá żywego/ z trzaskiem trzewá opátruią Wyięte/ y o boskiey woli práktykuią. ZKąd zákazaney karmie głod táki
Skrót tekstu: OvŻebrMet
Strona: 379
Tytuł:
Metamorphoseon
Autor:
Publius Ovidius Naso
Tłumacz:
Jakub Żebrowski
Drukarnia:
Franciszek Cezary
Miejsce wydania:
Kraków
Region:
Małopolska
Typ tekstu:
wiersz
Rodzaj:
epika
Gatunek:
poematy epickie
Tematyka:
mitologia
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1636
Data wydania (nie wcześniej niż):
1636
Data wydania (nie później niż):
1636