nim konstrukcjej z następującemi słowami filio Dauid) a chcąć wiedzieć coby to za słowo było: Naprzód uważyć potrzeba/ że to filio Dauid wydawa Osannę iż ma być nie co jemu należącego. Wiedząc tedy że to Panu Chrystusowi śpiewano beło/ któremu jako o prawdziwemu Bogu należy Boska chwała: a uważając że Ilirykowie Nabożeństwo Bożeństwem zowią: łacno się domyślić/ że to słowo Osanna jest zepsowane (przez pierwszą Regułę) Bożanna abo Bożenna/ to jest latria filio Dauid. Także Alleluja, iż je wykładają Laudate Dominum, łacno się dorachować (przez 1. Reg. o początku/ a 7. o dwojgu 11) że to jest Chwałę
nim konstrukcyey z nástępuiącemi słowámi filio Dauid) á chcąć wiedźieć coby to zá słowo było: Naprzod vważyć potrzebá/ że to filio Dauid wydawa Osannę iż ma bydź nie co iemu należącego. Wiedząc tedy że to Pánu Chrystusowi śpiewano beło/ ktoremu iáko o prawdziwemu Bogu należy Boska chwałá: á vważáiąc że Illyrikowie Nabożeństwo Bożeństwem zowią: łácno się domyślić/ że to słowo Osanna iest zepsowáne (przez pierwszą Regułę) Bożanna ábo Bożenna/ to iest latria filio Dauid. Tákże Alleluia, iż ie wykłádáią Laudate Dominum, łacno się doráchowáć (przez 1. Reg. o początku/ á 7. o dwoygu 11) że to iest Chwałę
Skrót tekstu: DembWyw
Strona: 21
Tytuł:
Wywód jedynowłasnego państwa świata
Autor:
Wojciech Dembołęcki
Drukarnia:
Jan Rossowski
Miejsce wydania:
Warszawa
Region:
Mazowsze
Typ tekstu:
proza
Rodzaj:
teksty naukowo-dydaktyczne lub informacyjno-poradnikowe
Gatunek:
traktaty
Tematyka:
języki
Poetyka żartu:
nie
Data wydania:
1633
Data wydania (nie wcześniej niż):
1633
Data wydania (nie później niż):
1633