Elektroniczny korpus tekstów polskich z XVII i XVIII w.


arrow_drop_down
arrow_drop_down




arrow_drop_down
arrow_drop_down
Znaleziono 13 wyników.
Lp Lewy kontekst Rezultat Prawy kontekst Skrót tekstu Data
1 Co miał rozum naturze przybierać kantary, Jeśli go gdzie bydlęca [bydlęcy:adj:sg:nom:f:pos] pożądliwość kusi, To jeszcze w nią człowieka po niewoli PotFrasz1Kuk_II 1677
1 Co miał rozum naturze przybierać kantary, Jeśli go gdzie bydlęca [bydlęcy:adj:sg:nom:f:pos] pożądliwość kusi, To jeszcze w nię człowieka po niewoli PotFrasz1Kuk_II 1677
2 zimnem, forma wołowa z-formą ludzką, dusza bydlęca [bydlęcy:adj:sg:nom:f:pos] , z-duszą rozumną w-iednymże ciele osadzić się, MłodzKaz 1681
2 źimnem, formá wołowa z-formą ludzką, duszá bydlęca [bydlęcy:adj:sg:nom:f:pos] , z-duszą rozumną w-iednymże ćiele osádzić się, MłodzKaz 1681
3 dusza jego więtszym/ i gwałtowniejszym namiętnościam podległa/ niżli bydlęca [bydlęcy:adj:sg:nom:f:pos] . A więcej namiętności przypada na człowieka: z PetrSEt 1618
3 duszá iego więtszym/ y gwałtownieyszym namiętnośćiam podległá/ niżli bydlęca [bydlęcy:adj:sg:nom:f:pos] . A więcey namiętnośći przypada człowieka: z PetrSEt 1618
4 nie bierze istotej swojej od naczynia: a du sza bydlęca [bydlęcy:adj:sg:nom:f:pos] staje się z materii. dusza nasza jest w materii TylkRoz 1692
4 nie bierze istotey swoiey od naczynia: á du szá bydlęca [bydlęcy:adj:sg:nom:f:pos] stáie się z máteryey. duszá násza iest w máteryey TylkRoz 1692
5 z materii, ale nie jest z materii jako dusza bydlęca [bydlęcy:adj:sg:nom:f:pos] . 10. Czemu jagnięcia nie trzeba uczyć aby ssało TylkRoz 1692
5 z máteryey, ále nie iest z máteryey iáko duszá bydlęca [bydlęcy:adj:sg:nom:f:pos] . 10. Czemu iágnięćia nie trzebá uczyć áby ssało TylkRoz 1692
6 drewna bijąc i onę spędzając. 25. Czemu dusza bydlęca [bydlęcy:adj:sg:nom:f:pos] nie może przemieszkiwać krom ciała? Nic nie ma własnej TylkRoz 1692
6 drewná biiąc y onę zpędzáiąc. 25. Czemu duszá bydlęca [bydlęcy:adj:sg:nom:f:pos] nie może przemieszkiwać krom ciáłá? Nic nie ma własney TylkRoz 1692
7 jest nieskazitelna? Ma to wszytko dusza nasza co ma bydlęca [bydlęcy:adj:sg:nom:f:pos] względem dzielności, i więcej ma nad to. a TylkRoz 1692
7 iest nieskáźitelna? Ma to wszytko duszá nászá co ma bydlęca [bydlęcy:adj:sg:nom:f:pos] względem dzielnośći, y więcey ma nád to. á TylkRoz 1692
8 jako gdy trucizna kogo uzdrowi. 95. Czemu dusza bydlęca [bydlęcy:adj:sg:nom:f:pos] nie ma wolności? Skoro co pokaże bydlęciu fantazyja zaraz TylkRoz 1692
8 iáko gdy trućizná kogo uzdrowi. 95. Czemu duszá bydlęca [bydlęcy:adj:sg:nom:f:pos] nie ma wolności? Skoro co pokaże bydlęćiu fántázyia záraz TylkRoz 1692
9 96. Czemu dusza mieć nie może umiejętności? Dusza bydlęca [bydlęcy:adj:sg:nom:f:pos] nie pojmuje tylo co jest materialnego, i zmysłem może TylkRoz 1692
9 96. Czemu duszá mieć nie może vmieiętnośći? Duszá bydlęca [bydlęcy:adj:sg:nom:f:pos] nie poymuie tylo co iest máteryálnego, y zmysłem może TylkRoz 1692
10 choć na części będzie posiekana, a nie trwa dusza bydlęca [bydlęcy:adj:sg:nom:f:pos] ? Bo dusza drzewiana ledwie nie każda ma to w TylkRoz 1692
10 choć częśći będźie posiekaná, á nie trwa duszá bydlęca [bydlęcy:adj:sg:nom:f:pos] ? Bo duszá drzewiána ledwie nie káżda ma to w TylkRoz 1692